Het Yamaha TweeTakt Topic

Dat is inderdaad een mooi project,zoiets had Yamaha eigenlijk zelf moeten maken voor
op de openbare weg.
 
ik ben van plan om in de toekomst een stel andere uitlaten op mijn rd 350 ypvs uit 1985 te monteren.
wat zijn jullie ervaringen hiermee en op welke draait de rd het mooist , verder geen aanpassingen aan de motor.
 
Ik heb geen RD350, wel Suzuki 2takten maar als ik puur naar de kwaliteit van de uitlaat kijk dan zou ik gaan voor Jim Lomas.

Je kan natuurlijk ook nog kiezen om ze op maat te laten maken door bv Fedor Copal.
 
Jolly moto is ook nog een optie,maar die zijn wel roestgevoelig,rvs pijpen van JimLomas zijn het mooist.
 
Je kan ze net zo goed bij Potze kopen,want met transport ben je niet veel goedkoper uit als je ze direct bij Lomas besteld.
 
Laatst bewerkt:
weet iemand ook of een kroonplaat van een rd 350 van 1983 ( dus geschikt voor een normaal stuur ) ook past op het model van 1985 , waar clipons op zitten.
 
Metmachex TZ500 Project
https://www.facebook.com/3445630523...563052304879/1050333058394538/?type=3&theater


Cg9vwHtWkAME6S-.jpg


13055110_1050333058394538_3774351355676455540_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me alleen wel af hoe je dat moet doen met revisie intervallen. Ik verving vroeger de zuigers om de 500 km......
 
Voor "normaal" straatgebruik zal dat toch wel wat langer kunnen lijkt me.
Ik ken straat RG500's die over de 40000 km hebben gedraaid op de 1e zuigers, mijn GT750 heeft dik 90000 gedraaid en daar zitten de 1e zuigers ook nog in.
Ik weet het het zijn geen echte racers maar toch.....
 
Hangt natuurlijk van de staat van tuning af. Wat zijn dit voor cilinders trouwens? TZ500 was zuigergestuurd.
 
Denk dat je gelijk hebt. Kan je alleen niet zeggen dattie erg terug getuned is....
 
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit,alleen had ik daar een ypvs rijwielgedeelte voor genomen,een 4LO frame is daar
toch wat te slapjes voor.
 
Wellicht zitten hier de kenners..
Ik heb begrepen dat onder de/een rd 28mm mikuni's zitten.. ik heb 2 van zulke carbs gekocht om op de jawa te proberen.
Maar de uiteinden van de sproeierbuizen zijn 'gewoon' rond en hebben niet de halve-maan vorm zoals ik dacht dat altijd9?) bij 2 takt carbs het geval is.
Kan iemand vertellen hoe dat werkelijk is?
 
Het kan beide,ligt er maar net aan welk model carb je heb.Die halve maan vorm
zie je het meest bij race carbs en helpt vooral in het middengebied om makkelijker benzine
uit de vlotterbak te trekken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan