25mm 10a zekeringen

postaldude

Die hard MF'er
1 okt 2010
995
5
Mede mf'ers.

Een van mijn niet al te frisse zekeringen van de Yx600 heeft afgelopen zondagochtend de geest gegeven.
Net nadat ik hem goed aan de praat heb gekregen na jaren stilstand. Dus zondagmiddag naar de bouwmarkt (enige wat open is hier in de buurt). Allemaal te groot of te klein.

Helaas.. Maandag maar door de stad fietsen.
Gisteren dus hele stad doorgeweest.. van elektronica zaken tot onderdelenhuizen. nergens een 25mmx5mm 10a zekering. Iedereen heeft genoeg 20mm of 32mm liggen maar 25mm heeft niemand.
Vanmorgen langs MotoPort geweest.. ook niets.

Daarna, gezien ik op internet veel heb gezien bij scooter zaken langs de scooter winkel. Deze had nog 15a liggen die ik maar meegenomen heb.

Dit is uiteraard niet de originele.. Nu moet ik nog een bestelling doen bij Louis en die hebben wel 10a 25mm. Echter staat daar geen dikte bij en te zien aan de catalogus zijn dat van die kleine zekeringen (https://www.louis.eu/artikel/glass-fuses-5-pack-25-mm/10031205?list=185373206&filter_article_number=10031210). Grote kans dat ik daar ook niets aan heb want ik heb 5mm dikte nodig.

Wie weet waar ik deze zekeringen kan scoren? Mag ook internet adres zijn als verzendkosten maar niet zo hoog zijn. (meestal betaal je voor 10 zekeringen 2a3€ en dan moet je pakketpost a 7€ bijbetalen..).
 
Laatst bewerkt:
al eens aan Conrad gedacht??
Zoekresultaten | Conrad.nl

officieel heten ze dan buiszekering....

Ook al eens bij een automaterialenzaak geweest?
bij ons zit oa de HaMu en Brezan in de buurt, ik weet dat Heuts
ook zoiets doet, wie weet heb je ook wat in de buurt, vaak hebben
die wel dat soort zekeringen
 
Laatst bewerkt:
Ja.. Daarom mijn laatste zin.
Bij Conrad betaal je dan 5€ verzendkosten. Terwijl het volgens mij prima in een envelop kan..

Als er geen andere optie is moet ik daar kijken inderdaad.
Neem trouwens aan dat je dan de normale moet hebben? Want zie ook dat ze "snelle" hebben. Wat dat dan ook mag zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ook al eens bij een automaterialenzaak geweest?
bij ons zit oa de HaMu en Brezan in de buurt, ik weet dat Heuts
ook zoiets doet, wie weet heb je ook wat in de buurt, vaak hebben
die wel dat soort zekeringen

Ja bij Brezan en Automat. Zelfde als in de stad. 20 of 32mm.
Of 25mm maar dan 2mm breed. Terwijl ik 5 zoek.
 
Laatst bewerkt:
Die termen "snel" of "traag" slaan op de snelheid van het doorsmelten van de
zekering, normaal gesproken moet je traag hebben, dus de aanduiding T ipv F


standaard is "snel" of "F"
Trage pas je meestal alleen toe bij trafo's e.d dus met een hoge inschakelstroom

Maar wat staat er op de oude ? naast de 10A staat er ook meestal een T of F op.

Zelfs bij BOL.com staan ze te koop _O- _O-

en hier http://nl.aliexpress.com/item/Free-...2605293605.html?spm=2114.48010208.4.23.y5nCOz gratis verzonden zelfs.

Of deze http://www.chinascooteronderdelen.n...ting/zekeringen-ampere-25mm-stuks-p-1032.html
 
Laatst bewerkt:
Op die oude staat PACIFIC (*) 10A.
Meer niet. In de handleiding staat ook alleen dat je 10A zekeringen moet gebruiken.
Verder geen types of welke grote.

Had niet eens aan gedacht op om bol.com te zoeken haha.
Heb nu die van Louis maar bijbesteld. was 2€ voor 5 stuks. Hopen dat deze wel van het goede formaat zijn.
 
Heb een paar doosjes liggen in de volgende formaten.

15 A lang 25 mm dik 6,25 mm (5 stuks per doosje)
20 A lang 25 mm dik 6,25 mm (5 stuks per doosje)

Als je er wat mee kunt mag je ze tegen portokosten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Net een proefritje gedaan en motor is soms aan het bokken en doen. Soms heb ik geen knipperlichten meer enz. Je ziet dat ze de zekeringen niet goed inklemmen.

Een van de pootjes van de klem van "ignition" is zelfs gebroken. Hij klemt de zekering nog wel maar je ziet duidelijk een scheur.

Is er ook een conversie kit te koop naar normale zekeringen?
Lijkt mij evenveel werk als een paar pootjes wisselen.
 
Net een proefritje gedaan en motor is soms aan het bokken en doen. Soms heb ik geen knipperlichten meer enz. Je ziet dat ze de zekeringen niet goed inklemmen.

Een van de pootjes van de klem van "ignition" is zelfs gebroken. Hij klemt de zekering nog wel maar je ziet duidelijk een scheur.

Is er ook een conversie kit te koop naar normale zekeringen?
Lijkt mij evenveel werk als een paar pootjes wisselen.
Zekeringkastjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan