Hulp bij lagers blade sc28

Rem750

MF'er
3 sep 2005
136
2
Eindhoven
Goedemorgen,
Ik moet een aantal lagers aan mijn motor vervangen.
Te weten:voorwiellagers
achterwiellager
balhoofdlager

Nu weet ik alleen het type lager wat op het voorwiel zit:6004-2rs

Mijn vraag is of iemand weet welke type lagers ik precies nodig heb met bijbehorende stofringen.
Ik had in de service manual geen duidelijk type specificatie terug kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Groeten Remco
 
Bedankt voor je vriendelijke reactie.
Ik ben al geruime tijd aan het zoeken maar vind geen specificaties.
Zou het graag willen weten zodat ik de lagers zelf kan halen omdat er behoorlijk wat versleten is aan de motor hoop ik zo mijn beperkte budget niet te hoeven spenderen bij bijvoorbeeld motoport waar ik zo'n €150 kwijt ben voor originele honda lagers.
 
Bedankt voor je vriendelijke reactie.
Ik ben al geruime tijd aan het zoeken maar vind geen specificaties.
Zou het graag willen weten zodat ik de lagers zelf kan halen omdat er behoorlijk wat versleten is aan de motor hoop ik zo mijn beperkte budget niet te hoeven spenderen bij bijvoorbeeld motoport waar ik zo'n €150 kwijt ben voor originele honda lagers.
Andere motorzaak.
Heeft die lagers zo liggen.
 
Laatst bewerkt:
Edit:

Voorwiellager:
6004 2RS C3 (let op dat hij c3 is!) 2x
IBB Kogellager 6004 2RS C3 (20x42x12mm) - LagerKoning.nl

Achterwiellager:
6204 2RS C3 (let op dat hij c3 is!) 2x
IBB Kogellager 6204 2RS C3 (20x47x14mm) - LagerKoning.nl

Balhoofdlagerset:
Bovenste lager 47x26x15 MM
Onderste Lager 55x 30x17 MM
BALHOOFD LAGERSET SSH-903R [52070903SSH903R] - €33.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop


Ligt vast aan mij dat ik dit nogal vreemd vind.
Ben zelf iig nog nooit C3 lagers, in welke velgen/naven dan ook, tegengekomen bij al m'n "brommers". Iedere keer met "standaard" speling. Geen idee of er bij dit type Fireblade zo'n zware pers/krimppassing wordt gebruikt dat die een C3 speling benodigd?
 
Ligt vast aan mij dat ik dit nogal vreemd vind.
Ben zelf iig nog nooit C3 lagers, in welke velgen/naven dan ook, tegengekomen bij al m'n "brommers". Iedere keer met "standaard" speling. Geen idee of er bij dit type Fireblade zo'n zware pers/krimppassing wordt gebruikt dat die een C3 speling benodigd?
:^
 
Bedankt voor je vriendelijke reactie.
Ik ben al geruime tijd aan het zoeken maar vind geen specificaties.
Zou het graag willen weten zodat ik de lagers zelf kan halen omdat er behoorlijk wat versleten is aan de motor hoop ik zo mijn beperkte budget niet te hoeven spenderen bij bijvoorbeeld motoport waar ik zo'n €150 kwijt ben voor originele honda lagers.

hij heeft wel gelijk hoor, hier eerste hit op ebay....

radlager SC28 | eBay

maar hier is wel veel makkelijker natuurlijk
 
Dat was geloof ik niet mijn vraag.
Ik wilde graag weten welke type lagers ik specifiek nodig had omdat ik ze eventueel bij een lagerboer wilde gaan halen.
Ik had al tig pagina's gezien maar de meeste geven geen lager type weer.
Om iemand dan gelijk ongenuanceerd uit te gaan schelden vind ik persoonlijk een beetje raar.
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen normen en waarden.
Alsnog bedankt voor alle hulp,waardeer het enorm.
 
Ligt vast aan mij dat ik dit nogal vreemd vind.
Ben zelf iig nog nooit C3 lagers, in welke velgen/naven dan ook, tegengekomen bij al m'n "brommers". Iedere keer met "standaard" speling. Geen idee of er bij dit type Fireblade zo'n zware pers/krimppassing wordt gebruikt dat die een C3 speling benodigd?
Een normaal lager zit tussen c2 en c3 in. Meestal al meer richting c3. Door de toerental en belasting van een wiellager wordt hij toch aardig warm. Daarom kan je beter voor een c3 lager gaan. Ook aangezien hij "goedkope" lagers wilt gaan kopen, dan kan je beter een waarde aan je speling hebben ipv zomaar een lager waarvan de speling uiteen loopt.
 
Een normaal lager zit tussen c2 en c3 in. Meestal al meer richting c3. Door de toerental en belasting van een wiellager wordt hij toch aardig warm. Daarom kan je beter voor een c3 lager gaan. Ook aangezien hij "goedkope" lagers wilt gaan kopen, dan kan je beter een waarde aan je speling hebben ipv zomaar een lager waarvan de speling uiteen loopt.
Een c0 lager heeft minder speling dan een c3. Standaard woerden er c0 lager gebruikt voor een wiel.
Waarom zou je daar van afwijken? Is de speling aan het wiel voelbaar met c3 lagers?
Hoe warm word een c0 lager in een wiel? Een auto wiellager wordt heter doordat de remschijf zijn warmte doorgeeft aan de naaf maar dat is bij een motor niet het geval.
 
Misschien heb ik het fout. Zou zomaar kunnen vdv.

Maar je komt ze wel tegen hoor. Zoek maar eens op google.

Ik pas het zelf altijd zo toe. Ook op mijn f2 en daarvan heb ik vorige week nog mn achterband vervangen en t lager gecheckt. (8dkm geleden lager vervangen met de band)
 
Misschien heb ik het fout. Zou zomaar kunnen vdv.

Maar je komt ze wel tegen hoor. Zoek maar eens op google.

Ik pas het zelf altijd zo toe. Ook op mijn f2 en daarvan heb ik vorige week nog mn achterband vervangen en t lager gecheckt. (8dkm geleden lager vervangen met de band)


PPPffff dus om dat jij het toepast is het voor jou meteen de beste en vakkundige oplossing :? :? :? :?
 
PPPffff dus om dat jij het toepast is het voor jou meteen de beste en vakkundige oplossing :? :? :? :?
Zeg toch niet dat ik dat zeg enkel omdat ik dat toepas.

Er zijn veel mensen die deze mening delen, google maar eens ;)

Om eerlijk te zijn kan ik er geen berekening op loslaten mbt warmteontwikkeling en radiale belasting. Maar ervaring is dat ik met normale lagers vaak merk dat ze naar verloop van tijd stroever gaan draaien/dode punten krijgen, sneller dan met c3.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan