Triumph Daytona 955i inhouden/stotteren lage toeren / volgas

H1985

MF'er
11 mrt 2010
67
4
Friesland
Beste sleutelaars, techneuten en ervaringsdeskundigen,

Onlangs een Triumph Daytona uit 2005 met 30.000km op de teller gekocht.

100km rustig gereden omdat de motor 5 jaar stil heeft gestaan. Uiteraard met nieuwe olie, remolie e.d.

Daarna eens flink doortrekken en goed gas geven (dacht ik).

De Triumph heeft een carbon lage demper van Triumph.

Het probleem:

1500 toeren in de 2e versnelling. Gas er vol op; resultaat; haperen/stotteren
80 rijden in de 6e versnelling en daarna gas vol open; resultaat; haperen/stotteren.

Zodra ik het gas terugneem en langzamer opbouw is er niks aan de hand en lijkt de motor vlekkeloos te versnellen en kan ik keurig doorschakelen.

Zodra ik onder de 2500 toeren kom en de motor kracht moet leveren en ik vol het gas open draai is er geen versnelling maar alleen stotteren.

Ik heb al injectiecleaner gebruikt en inmiddels zo'n 600km gereden.

Wat zou dit kunnen zijn?

Moet er misschien een andere mapping in?
Zijn de bougies versleten?
andere ideeën?

Wie heeft hier ervaring mee?
 
Toevallig lees ik je bericht Marcel. Ik rij al een aantal jaren probleemloos. Gewoon standaard onderhoud. Gewoon letten op de algehele staat. Koop een motor die je aanstaat. Dus de staat moet goed zijn en de kappen netjes. Probeer een ritje te maken. Heerlijke stevige motor met een lekker geluid. Het is geen fireblade of R1, daarvoor is hij te zwaar maar qua rijplezier minstens zo mooi. Succes met je keuze, laat je het horen?
 
Toevallig lees ik je bericht Marcel. Ik rij al een aantal jaren probleemloos. Gewoon standaard onderhoud. Gewoon letten op de algehele staat. Koop een motor die je aanstaat. Dus de staat moet goed zijn en de kappen netjes. Probeer een ritje te maken. Heerlijke stevige motor met een lekker geluid. Het is geen fireblade of R1, daarvoor is hij te zwaar maar qua rijplezier minstens zo mooi. Succes met je keuze, laat je het horen?

Hey Hoi!
Thanks voor je reactie!
Ik heb een zwarte '99 op Marktplaats zien staan waar een maatje al is wezen kijken, hij twijfelde vanwege wat aanslag pitting in de vork poten.
En het was een engelse met miles-teller.
Verder reed en schakelde hij super vertelde hij.
Hij heeft veel ervaring en ben op zijn woord af gegaan en heb hem blind gekocht en ga hem zondag halen!
Heb er ontzettend veel zin in! ...

Hij moet wel groot onderhoud hebben en ben nog op zoek naar technische info .. en ervaring.
 
Laatst bewerkt:
955i is zeer betrouwbaar, alleen het laadsysteem kan soms problemen geven.
Aandachtspunt bij het onderhoud zijn de vacuüm slangetjes van het stationair omloop systeem, die scheuren soms.
wellicht kun je hier wat meer info vinden.

https://www.motor-forum.nl/threads/daisys-topic-home-of-the-daytona-t595-part-triple.345127/page-90
Veel plezier met de Triple. :]:t

Thanks voor de info!
Misschien weet je ook hoe het met het kleppen systeem zit, met plaatjes of afstelbaar? .. hij heeft iets van 40.000 km gelopen en wil alles controleren.
 
955i is zeer betrouwbaar, alleen het laadsysteem kan soms problemen geven.
Aandachtspunt bij het onderhoud zijn de vacuüm slangetjes van het stationair omloop systeem, die scheuren soms.
wellicht kun je hier wat meer info vinden.

https://www.motor-forum.nl/threads/daisys-topic-home-of-the-daytona-t595-part-triple.345127/page-90
Veel plezier met de Triple. :]:t
Laadsysteem geld voor de latere modellen vanaf 2001 met zwart motorblok. Grijs motorblok heeft geen problemen met het laadsysteem.

Wel een echt zwak punt is de startmotorkoppeling. Nooit te lang doorstarten met zwakke accu. Het helpt om de kabels rondom de accu, startmotor en startrelais te vervangen door dikkere kabels.

De klepspeling loopt vrij snel terug dus dat moet je netjes iedere 20000 km controleren.

Linksysteemlagers zijn ook een bekend euvel want die worden niet voldoende ingevet in de fabriek, dus preventief smeren.
 
Laadsysteem geld voor de latere modellen vanaf 2001 met zwart motorblok. Grijs motorblok heeft geen problemen met het laadsysteem.

Wel een echt zwak punt is de startmotorkoppeling. Nooit te lang doorstarten met zwakke accu. Het helpt om de kabels rondom de accu, startmotor en startrelais te vervangen door dikkere kabels.

De klepspeling loopt vrij snel terug dus dat moet je netjes iedere 20000 km controleren.

Linksysteemlagers zijn ook een bekend euvel want die worden niet voldoende ingevet in de fabriek, dus preventief smeren.

Oke ... thanks voor de info!
Ik ga aan deze punten aandacht besteden..
 
Hij heren, de aanschaf is voltooid.
Hij staat in de garage!*O*

De zwarte 955I moet wel groot onderhoud hebben en er moeten optisch wel een paar dingen aan beuren maar de basis is goed, ik ben blij!
Wat me opviel is dat hij naar benzine stinkt als ik s'ochtens in de garage kom, weten jullie wat dat kan zijn? (ik heb nog niets los gehaald en gekeken)
 
Snelsluitingen van de tank zouden het kunnen zijn
 

Bijlagen

  • IMG_20191020_122051.jpg
    IMG_20191020_122051.jpg
    954,5 KB · Weergaven: 8
Hey Hoi!
Thanks voor je reactie!
Ik heb een zwarte '99 op Marktplaats zien staan waar een maatje al is wezen kijken, hij twijfelde vanwege wat aanslag pitting in de vork poten.
En het was een engelse met miles-teller.
Verder reed en schakelde hij super vertelde hij.
Hij heeft veel ervaring en ben op zijn woord af gegaan en heb hem blind gekocht en ga hem zondag halen!
Heb er ontzettend veel zin in! ...

Hij moet wel groot onderhoud hebben en ben nog op zoek naar technische info .. en ervaring.

Engelse motoren verdraaide km teller,s schades...... bekend verhaal Daarom komt dat spul allemaal hierheen en dan blind kopen . ...... pfff
 
Terug
Bovenaan Onderaan