triumph explorer 1200

warider

Rookie
3 jun 2016
1
0
Ik heb een vraag,

Ik ben aan het kijken voor een andere moto en daarbij ziet het er sterk naar uit dat dit een Triumph Explorer 1200 gaat worden.
Nu heb ik een tweedehands gevonden met maar 9000km en in uiterlijke mooie staat.
Echter is de moto van 2012.

Nu is mijn vraag of die motor niet te weinig heeft gereden over een periode van 4j om technisch nog goed te zijn? de eigenaar heeft er enkel mee gereden als het minimum 20 graden is, hij heeft dus echt vaak stilgestaan. Je hoort toch altijd dat het een uitdaging is om u moto goed te stallen zodat die nadien weer vlot loopt...
 
Erg lang stilstaan is niet bevorderlijk, maar een motor uit 2012 met 9000km zou ik mij niet zo druk over maken. Je kan de vloeistoffen vervangen als dat niet recentelijk is gebeurd.

Ik zou eerder nagaan of recall(s) zijn uitgevoerd. Van het 1200cc triple blok zijn bijvoorbeeld recalls geweest van de kop. Ik weet zelf van een geval waar dat bij een bepaalde km stand was (30.000km zo uit mijn hoofd). Zelf heb ik een 675 gehad en met 200km op de teller was er een recall van de ABS pomp. In beide gevallen hadden we geen problemen, maar werd het onder de terugroepactie wel preventief vervangen. Hoe het bij andere merken zit weet ik niet, maar mijn indruk bij Triumph is dat ze keurig met recalls omgaan, vandaar dat ik er eerder op zou letten of die zijn uitgevoerd. Mocht je bijvoorbeeld iets met de kop of ABS pomp krijgen dan heb je het over veel hogere rekeningen dan nu bij aankoop de vloeistoffen vervangen.
 
Misschien kun je hem naar HP MOTOREN!!!!(KOFFIE STAAT KLAAR!!!!)ALTIJD DE BESTE EN GOEDKOOPSTE!!!!!!
brengen?

Die kunnen misschien ook eens een keer een teller vooruit draaien? Dan heb je ineens een motor uit 2012 met 19000 km op de teller (en is er dus niets aan de hand).
 
Even serieus,

9000 km in 4 jaar is niet extreem of zo.
Zeker niet als de motor niet langere (meer dan bijv 2 jaar) heeft stilgestaan.

Als het jou een fijn gevoel geeft laat je even een beurtje doen, maar volgens mij is het niet een absolute noodzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan