GS650GL Olie-brander

Tijmen22

MF veteraan
28 dec 2013
1.451
58
De weinig gebruikte GS650GL (vaak gewoon GS650L) heeft wat olie verbrandings-problemen. Het is gewoon smerig om erachter te rijden. Nu heb ik al een 2 takt die dat voor me doet, dus mag de GS650 even lekker normaal doen. De walm komt overduidelijk uit de linker uitlaat.

Ik hoopte op een lekke klep afsluiting, maar het lijkt iets anders te zijn. 1 Is de meest linker cilinder (vanuit de bestuurder) en 4 de meest rechter. De cilinders van de rokende uitlaat zijn 1 en 2 (duidelijk ook op de foto's te zien).

Druk gemeten met koud blok, +- 5 seconde rond gestart:
1 - 100 psi
2 - 85 psi
3 - 80 psi
4 - 105 psi

En dan nu met een beetje olie door het bougie gat:
1 - 125 psi (??)
2 - 140 psi
3 - 145 psi
4 - 155 psi

De bougies
1 -
14d5jfn.jpg

2 -
KWI9GwA.jpg

3 -
V0Sha3v.jpg

4 -
fKPnL3G.jpg


De vraag is: wat kan ik hier het beste mee gaan doen? Donor blok zoeken? Zuigerveren vervangen? Motor rijdt als een zonnetje verder... Start wel moeilijk, maar dat voornamelijk door de troep op de bougies denk ik zo.
 
Laatst bewerkt:
Ding stinkt ook als de pleuris :+ Er gaat redelijk wat olie doorheen Bosso!

Ik kan hem nog even niet meten met een warm blok, nog geen tijd gehad om hem goed open te trekken op de snelweg.

Jaap, dat was ook mijn verwachting. Liggend aan wat de compressie test met warme motor wordt kan het nog wel eens meer worden dan dat. Bedankt voor je reactie in ieder geval, goed om te horen dat er meer aan hetzelfde denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan