Westlandse motorrijders deel 6

Je zou eens moeten overwegen om motorverkoper te worden :+ !
Heb verder geen ervaring met het blok, maar hoor er wel meer goede verhalen over. Net als de V4 van Aprilia.

Maargoed, voorlopig vermaak ik me maar met mijn ZX6R :+ .

Haha ja dat lijkt me best leuk. En zx6r is een coole racer, heb eens een 636 gereden en vind dat samen met de cbr600f de leukste 600 sportmotor. Vooral omdat er in lagere toeren ook leven in zit heb je er nog wat aan op de weg.
 
Haha ja dat lijkt me best leuk. En zx6r is een coole racer, heb eens een 636 gereden en vind dat samen met de cbr600f de leukste 600 sportmotor. Vooral omdat er in lagere toeren ook leven in zit heb je er nog wat aan op de weg.

Heb zo'n 636 gehad, reed zelfs op 25kw erg leuk! Ben er één keer mee naar Duitsland gegaan, toen 252 km/u op de teller gehad.. Ben wel benieuwd hoe erg die teller heeft afweken :+ . Helaas was de zit van dat ding zo onwijs spartaans, krijg al pijn aan mijn polsen als ik er alleen al aan denk :+ . Huidige supersportmotoren zijn gelukkig een stuk comfortabeler dan die 2003 636.
 
Tja een supersport blijft geen wonder van comfort, van een 0 tot 4 is wat je ze hooguit voor score kan geven. 252kmu met 25kw? Lijkt mij inderdaad tegen alle natuurwetten in en onmogelijk dat de motor op die snelheid 25KW leverde, dus of de begrenzing was niet volledig of je teller sloeg op hol.
 
Misschien was de begrenzing er toen uit? Mijn oude kawa was ook 25kw maar op t gas begrenst dus die haalde ook nog wel behoorlijke snelheden, alleen duurde het wat langer :+
 
De Kawa was inderdaad op het gas begrensd, had dus ook een flinke aanloop nodig :+ . Windje mee, nagenoeg lege autobahn.. Dan kom je best een eind!
 
Uiteindelijk is een motor 25kw of geen 25kw. Wanneer hij 25kw is bepaalt een combinatie van voorwaartse kracht (de 25kw die via je motorblok op je achterwiel terecht komt) en alle vormen van weerstand die tegen die voorwaartse kracht werken je te behalen snelheid. De wind, rolweerstand etc.

Een snelheid van (in de buurt van) 252 kmu is dan gewoon fysiek compleet onmogelijk met 25kw. Dan blijven er een paar opties over. Of je teller overdrijft enorm, of de motor is niet 25kw ondanks de zogenaamde begrenzing (hij levert dus meer dan 25kw) , of de aflezer ziet een 0 voor een 5 aan xD. Een combinatie van bovenstaande is natuurlijk ook mogelijk. :+

Maar dat geheel terzijde, op 25kw kan je gewoon heel veel lol hebben!
 
Uiteindelijk is een motor 25kw of geen 25kw. Wanneer hij 25kw is bepaalt een combinatie van voorwaartse kracht (de 25kw die via je motorblok op je achterwiel terecht komt) en alle vormen van weerstand die tegen die voorwaartse kracht werken je te behalen snelheid. De wind, rolweerstand etc.

Een snelheid van (in de buurt van) 252 kmu is dan gewoon fysiek compleet onmogelijk met 25kw. Dan blijven er een paar opties over. Of je teller overdrijft enorm, of de motor is niet 25kw ondanks de zogenaamde begrenzing (hij levert dus meer dan 25kw) , of de aflezer ziet een 0 voor een 5 aan xD. Een combinatie van bovenstaande is natuurlijk ook mogelijk. :+

Maar dat geheel terzijde, op 25kw kan je gewoon heel veel lol hebben!
op een 11 kW ook haha dat proefritje bij mcw was echt hilarisch XD
 
Ga weg oma


Word het niet weer eens tijd voor een westlandtopic ritje nu het weer beter word? :)
 
Ik heb m afgelopen weekend moeten neer leggen. Alles gelukkig nog recht, alleen beetje kap schade. Precies de kappen die ik reserve heb gekregen bij de vorige :+
 
Ik heb m afgelopen weekend moeten neer leggen. Alles gelukkig nog recht, alleen beetje kap schade. Precies de kappen die ik reserve heb gekregen bij de vorige :+
Ik voel met je mee haha... Ik heb pas nagenoeg hetzelfde meegemaakt. Maar goed, het hoort erbij he ;)
 
Waarom doe je dat dan?

Iedereen heb t er altijd over, wou wel eens kijken of t wat is. 2/10 zou het niet nog eens doen.

Reed op n best wel lange oprit dus ging al zeker 100, auto voor me opeens vol in de remmen dus ik had de keus om achterin te klappen of scherpe bocht en de berm in. Toch maar voor de 2e gekozen, auto is weggereden. -O-

Had beter in ze achterkant kunnen rijden maar dan had ik denk nog meer klachten gehad als nu :+
 
Iedereen heb t er altijd over, wou wel eens kijken of t wat is. 2/10 zou het niet nog eens doen.

Reed op n best wel lange oprit dus ging al zeker 100, auto voor me opeens vol in de remmen dus ik had de keus om achterin te klappen of scherpe bocht en de berm in. Toch maar voor de 2e gekozen, auto is weggereden. -O-

Had beter in ze achterkant kunnen rijden maar dan had ik denk nog meer klachten gehad als nu :+

ajjj, ik dacht dat je je evenwicht had verloren ofzo en je motor neerlegde.
Dit is nog wel tikkie erger. Beter dat je de auto niet had geraakt! anders was je toch schuldig, had je dadelijk ook nog moeten betalen voor de auto
 
Haha, nee gekkigheid. Ik ga straks ook rijden. Niet met een groepje, daar is het wel te warm voor met wachten en dergelijke... Blijven rollen!
 
Zo, na een ( lange ) tijd motorscooter gereden te hebben nu weer een echte motor gekocht ;)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan