Het Geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 80

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenmiddag :W
Na lang twijfelen toch besloten om de Blade te koop te zetten vanwege het gebrek aan tijd.
Iemand misschien interesse in deze mooie motor :9~ ?
Motor heb ik 2 jaar geleden gekocht met een km stand van 10400 en de km stand is nu 15034.
Ik heb de motor na aankoop een grote beurt laten geven(bon aanwezig)en zijn de banden vernieuwd, deze zijn nog in goede staat net zoals de slijtage onderdelen.
Ik heb destijds een aankoopkeuring laten uitvoeren door Eric van Lent motorkeuringen en deze heeft niks raars kunnen vinden en de motor goed gekeurd.(rapport aanwezig).
Ook nu zijn alle keuringen toegestaan.
De nieuwe eigenaar krijgt de originele uitlaat en de duozit erbij evenals de optimate 4 en de paddockstand.
Vraagprijs zal rond de 6750 € zijn.
Groetjes utr.
full
 
Zaterdag vertrekken wij voor een weekje naar Italië, Bruneck om precies te zijn.
Routes hebben we voldoende gemaakt en ik heb er enorm veel zin in, enkel hoop ik dat de weervoorspellingen niet kloppen voor volgende week.......damn wat een bagger weer wordt er voorspeld :( :X waar wij zitten.
pixlr_20160605132545049_zps5t2x0jch.jpg

Ron
 
Het zal hier al ooit zijn gevraagd maar welke banden passen goed bij de fireblade.

Zijn er veel die met 190/55 rijden werd me pas aangeraden door n oud 2009 blade rijder!

Bedankt vast voor de reacties

Groeten tjeerd
 
Het zal hier al ooit zijn gevraagd maar welke banden passen goed bij de fireblade.

Zijn er veel die met 190/55 rijden werd me pas aangeraden door n oud 2009 blade rijder!

Bedankt vast voor de reacties

Groeten tjeerd

Michelin pilotpower3 op het moment. 190/50 Doen het prima 8-)
 
Ziet er goed uit Ron! Kijk niet te veel naar de voorspellingen. Vorig weekend hadden wij ook niet al te beste vooruitzichten. Maar eenmaal in Vianden hebben we echt heel goed weer gehad! Als het regende was dat in de avond of nacht. S ochtends wel nat wegdek wat in combinatie met rommel uit de bomen wel voor gladde wegen zorgde. Het tempo zat er daardoor niet lekker in helaas. Maar verder een top weekendje gehad. Alleen zondag op de terug weg flinke buien gehad.

@ twtje.

Ik denk dat er hier veel met 190-55 rijden. Ik ieder geval wel. Stuurt iets fijner vind ik. En bijkomend voordeel is dat mijn kmteller nu de goede snelheid aangeeft. Ongeveer gelijk met de gps op de garmin.
 
Het zal hier al ooit zijn gevraagd maar welke banden passen goed bij de fireblade.

Zijn er veel die met 190/55 rijden werd me pas aangeraden door n oud 2009 blade rijder!

Bedankt vast voor de reacties

Groeten tjeerd

200/55 stuurt ook niet verkeerd. Alleen heeft mijn C-ABS er soms moeite mee.
 
@UTR, hoe dik ik je fiets ook vind... het vette aan de Fireblades is (naar mijn mening) juist die uitlaat onder je kontje!
 
Zaterdag vertrekken wij voor een weekje naar Italië, Bruneck om precies te zijn.
Routes hebben we voldoende gemaakt en ik heb er enorm veel zin in, enkel hoop ik dat de weervoorspellingen niet kloppen voor volgende week.......damn wat een bagger weer wordt er voorspeld :( :X waar wij zitten.[afbeelding]
Ron

Heel veel plezier @Ron en hou de glimmende kant boven!!!

Ik verblijd mezelf wel met een lang weekend Eifelen (17e t/m 20e) samen met het VFRouwtje, overdag en s'avonds rijden :+

Nelis ;)
 
Heel veel plezier @Ron en hou de glimmende kant boven!!!

Ik verblijd mezelf wel met een lang weekend Eifelen (17e t/m 20e) samen met het VFRouwtje, overdag en s'avonds rijden :+

Nelis ;)
Doen jullie goed, geniet er van en rij ze! :9

@ Stefan en Tjeerd:
bedankt, we gaan er het beste van maken.👍
 
Avond!

Ik ben sinds vorige week zaterdag trotse eigenaar van een blade van 2004 in Repsol kleurtjes.. Nu ben ik braaf natuurlijk e.e.a. al aan het opzoeken geweest in de service manual omdat mn navi erop moest en ik die kabel netjes wilde wegwerken.

Echter viel mij op de klok in het display niet op tijd staat. Nu kon t me eerder nooit veel schelen om de tijd te weten toen ik de 600f nog had want honger = eten, dorst = drinken, donker = maar eens naar huis. Nu er dan een klok op zit wil ik natuurlijk wel wat het klopt, alleen ben ik er nog niet achter hoe dat aan te passen. Iemand hier een idee?
Opgelost!! Gewoon reset/set knopjes dus.


Daarnaast reset de dagteller zich automatisch elke keer als de motor gestart wordt. Leuk. Maar niets voor mij, ik wil graag voor t lampje gaat branden een idee hebben of t verstandig is om te tanken. Niet overal in Europa liggen de tankstations zo goed in elk dorp op elke hoek. Weet iemand of ik en hoe ik ervoor kan zorgen dat deze zichzelf niet reset maar ik knopjes moet gebruiken hiervoor?

Dit is nu net de info die ik niet kan vinden in de service manual en wel welkom is.
 
Laatst bewerkt:
~
Avond!

Ik ben sinds vorige week zaterdag trotse eigenaar van een blade van 2004 in Repsol kleurtjes.. Nu ben ik braaf natuurlijk e.e.a. al aan het opzoeken geweest in de service manual omdat mn navi erop moest en ik die kabel netjes wilde wegwerken.

Echter viel mij op de klok in
Avond!

Ik ben sinds vorige week zaterdag trotse eigenaar van een blade van 2004 in Repsol kleurtjes.. Nu ben ik braaf natuurlijk e.e.a. al aan het opzoeken geweest in de service manual omdat mn navi erop moest en ik die kabel netjes wilde wegwerken.

Echter viel mij op de klok in het display niet op tijd staat. Nu kon t me eerder nooit veel schelen om de tijd te weten toen ik de 600f nog had want honger = eten, dorst = drinken, donker = maar eens naar huis. Nu er dan een klok op zit wil ik natuurlijk wel wat het klopt, alleen ben ik er nog niet achter hoe dat aan te passen. Iemand hier een idee? Opgelost!! Gewoon reset/set knopjes dus.


Daarnaast reset de dagteller zich automatisch elke keer als de motor gestart wordt. Leuk. Maar niets voor mij, ik wil graag voor t lampje gaat branden een idee hebben of t verstandig is om te tanken. Niet overal in Europa liggen de tankstations zo goed in elk dorp op elke hoek. Weet iemand of ik en hoe ik ervoor kan zorgen dat deze zichzelf niet reset maar ik knopjes moet gebruiken hiervoor?

Dit is nu net de info die ik niet kan vinden in de service manual en wel welkom is.

Misschien een draadbreuk of een knopje van het display dat niet naar behoren werkt, slechte accu? Lastig hoor ik heb het zelf nog nooit gehad.
 
Laatst bewerkt:
ff vraagje hier.... van een blade 2004, heeft hier iemand wel eens de binnenpoot vervangen (dus onderstuk/ophanging remklauw eraf)?

Zit deze enkel geschroefd of ook nog geborgd?

edit: alleen heet stoken is voldoende ;)
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik heb na lang wikken en wegen mijn huidige motor (cb1r) ingeruild op een cbr1000rr :)
met een week of 3 kan ik hem ophalen....
het betreft een tricolor c-abs uitvoering en dat (het c-abs) is gelijk het enige waarom ik heb lopen wikken en wegen maar uiteindelijk de gok maar heb genomen.

ik las links en rechts namelijk wat problemen omtrent dat rem systeem?
remdruk die wegvalt en nog iets over accus die leeglopen.
ik heb op verschillende demos en jonge gebruikte gereden en er eigenlijk niks aan vernomen vandaar dat ik dus maar de stap heb gezet.
wat is er nu waar en zijn er hier c-abs blade rijders die hun ervaringen kunnen delen?
mijn info komt van het ww web en dat moet je soms met een korreltje zout nemen maar er zijn wel dermate veel hits over dit systeem dat er toch wel iets mee zal zijn (geweest?)

helaas wordt de non abs versie hier niet verkocht anders was ik daar voor gegaan...

gebruikers info zou geweldig zijn...:)
 
hallo,

ik heb na lang wikken en wegen mijn huidige motor (cb1r) ingeruild op een cbr1000rr :)
met een week of 3 kan ik hem ophalen....
het betreft een tricolor c-abs uitvoering en dat (het c-abs) is gelijk het enige waarom ik heb lopen wikken en wegen maar uiteindelijk de gok maar heb genomen.

ik las links en rechts namelijk wat problemen omtrent dat rem systeem?
remdruk die wegvalt en nog iets over accus die leeglopen.
ik heb op verschillende demos en jonge gebruikte gereden en er eigenlijk niks aan vernomen vandaar dat ik dus maar de stap heb gezet.
wat is er nu waar en zijn er hier c-abs blade rijders die hun ervaringen kunnen delen?
mijn info komt van het ww web en dat moet je soms met een korreltje zout nemen maar er zijn wel dermate veel hits over dit systeem dat er toch wel iets mee zal zijn (geweest?)

helaas wordt de non abs versie hier niet verkocht anders was ik daar voor gegaan...

gebruikers info zou geweldig zijn...:)

Ligt een beetje aan het bouwjaar van de fiets. De eerste generatie had soms problemen met het leegtrekken van de accu door een foutje in de ABS computer. Bij mijn 09 HRC blade is die computer na een hoop aandringen uiteindelijk onder garantie vervangen. Verder is de bandenkeuze kritisch, het systeem gaat uit van bepaalde banden en afmetingen, val je daar buiten dan kan dit storingen opleveren. Buiten deze zaken zijn mij geen problemen bekend.
 
Ligt een beetje aan het bouwjaar van de fiets. De eerste generatie had soms problemen met het leegtrekken van de accu door een foutje in de ABS computer. Bij mijn 09 HRC blade is die computer na een hoop aandringen uiteindelijk onder garantie vervangen. Verder is de bandenkeuze kritisch, het systeem gaat uit van bepaalde banden en afmetingen, val je daar buiten dan kan dit storingen opleveren. Buiten deze zaken zijn mij geen problemen bekend.

:^
Ik had een '09 Repsol Blade, maar geen last van leeglopende accu.
Wel van wegvallende remdruk, erg irritant en nog gevaarlijk ook omdat je het altijd onaangekondigd komt en je na falen van het systeem niet kunt remmen.
Het is een warmte probleem: de voorste remservo zit direct achter de uitlaatbochten. Hitte en Remmen = een grote NONO.
Beurtjes zijn altijd netjes uitgevoerd door de dealer, ieder jaar remvloeistof verversen is een MUST!. Hiervoor moet de radiator en de uitlaatbochten eraf anders kan je de voorste servo onmogelijk ontluchten.
Veel gezeur dus.
Daarom rij ik nu een ABS loze 2012 variant :Y
 
dank jullie wel voor de info..

beide genoemde zaken is wat ik ook gelezen had.
ik moet zeggen dat een wegvallende druk mij wel verbijsterd...
in hoeverre honda daar iets mee gedaan heeft weet ik niet,je mag toch aannemen dat ze het zo niet gelaten hebben.
vooralsnog ga ik ervan uit dat dit gemodificeerd is.
mijne is nieuw (2016) en helaas wordt de blade niet meer zonder abs geleverd.
ik ben overigens niet iemand die met zoiets gaat lopen tobben mocht het toch problemen opleveren.
dan wordt het binnen afzienbare tijd een 2016 cbr zonder abs.... ;)
 
dank jullie wel voor de info..

beide genoemde zaken is wat ik ook gelezen had.
ik moet zeggen dat een wegvallende druk mij wel verbijsterd...
in hoeverre honda daar iets mee gedaan heeft weet ik niet,je mag toch aannemen dat ze het zo niet gelaten hebben.
vooralsnog ga ik ervan uit dat dit gemodificeerd is.
mijne is nieuw (2016) en helaas wordt de blade niet meer zonder abs geleverd.
ik ben overigens niet iemand die met zoiets gaat lopen tobben mocht het toch problemen opleveren.
dan wordt het binnen afzienbare tijd een 2016 cbr zonder abs.... ;)

Ik weet wel dat de nieuwste blade vanaf 2012 Is uitgerust met n vernieuwd ABS systeem! Vraag het anders bij de dealer na die zullen het wel weten!

Mvg Tjeerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan