Motor start niet in één keer

Ennovative

MF'er
29 apr 2016
64
1
Almere
Hey Allemaal,

Even een korte vraag met waarschijnlijk een kort antwoord.

Sinds een aantal dagen start mijn motor niet meer in één keer. Hij doet dan helemaal niets (geen geluid/startmotor). Wanneer ik het 3-8 keer heb geprobeerd pakt hij hem soms ineens wel en kan ik gewoon weg.

Ik rij incidenteel en heb de accu niet aan een druppellader. Denken jullie dat ik gewoon een druppellader moet aanschaffen of is er misschien iets anders aan de hand?

Alvast bedankt
 
Knopje gister gecheckt en lijkt helemaal goed te zitten. Kabels zitten goed (breuken zou eventueel kunnen). Bedankt allemaal voor het meedenken ;) Laat het weten, wanneer ik erachter ben.
 
Ik heb min of meer hetzelfdw gehad: Moest de startknop soms 2-3 seconden ingedrukt houden voordat hij contact maakte. Schoonmaken van de knop had niet geholpen. Na het schoonmaken van de startmotor startte deze weet perfect.

alle stof er uit, braampjes van de koolborstels af, collector oppoetsen (met een doek, geen schuurpapier). Niet meer dan dat.
 
Hey Allemaal! Probleem is opgelost en hij start weer als een zonnetje ;) Oplossing van Part66 was in mijn geval de juiste. Startrelais was waarschijnlijk vast geplakt, dus ook Boevie zat er niet naast. ;)

Thanks allemaal voor de input.
 
Terug
Bovenaan Onderaan