Terrot HO(S)

Gek. Er wordt naar de tenaamstelling gekeken. Als die van voor 1978 is kun je makkelijk een historisch kenteken aanvragen. Als de tenaamstelling van later datum is maar je kunt aantonen dat het voertuig wel voor die datum is geproduceerd (bijv. door een uitdraai van productiegegevens van het betreffende voertuig door de fabrikant) dan kun je ook een historisch kenteken aanvragen.
Mijn Amerikaanse Honda CT70HK1 van 1972 met onbekende historie bijv. werd door de RDW na het tonen van een lijst serienummers gekoppeld aan productiedata (uit een werkplaatshandboek notabene) direct voorzien van een historisch kenteken.
 
Verlopen timing kan komen door verlopen schroefdraden en uitgelubberde passingen, en versleten stelmechanisme in het algemeen/wat er omheen zit..
 
Puntenafstand luistert best wel nauw bij die oude magneetontstekingen. De Puntenafstand is meestal erg klein en verloopt veel sneller als bij modernere motoren heb ik gemerkt.
Min AJS begon van de week ook slecht stationair te lopen en de volgende dag startte hij niet.
Gelukkig kun je dat razendsnel bijstellen en de voorontsteking kan ik tijdens het rijden regelen.
 
Leuk hem eindelijk eens in het echt gezien te hebben ( en jou weer ff gesproken te hebben ;) )


Ja, leuk je weer gesproken te hebben!

met vandaag erbij deze week toch een paar honderd kilometer op de Terrot gezeten. Lekker :)
 
full
 
-O-

Gisteren is er een hoekje van mijn carburateur afgebroken (zal al wel een zwakke plek geweest zijn?). Het stuk dat over de inlaatbuis schuift mist nu een stukje en ik kan de carburateur niet meer klemmen. Enig idee of zoiets nog op eoa manier te repareren valt?
 
Enig idee wat het materiaal is? Bijna alles is te lassen/lijmen.


Geen idee, een aluminiumlegering denk ik. Ziet er exact hetzelfde uit als bijvoorbeeld het materiaal van een na-oorlogse amal carburateur.
 
Dat kan nog best wel eens heel lastig zijn.
Het zal een soort giet aluminium zijn (waarschijnlijk Mazak ofzo) en dat heeft een vrij open structuur. Dat betekend dat het na jaren van gebruik doordrenkt is met benzine en olie. Dit maakt lassen of lijmen heel lastig.
Mazak heeft een laag smeltpunt en is daardoor zelfs met Aluweld al niet te repareren.

Wat ik zou doen:
Ding zover mogelijk uit elkaar halen, in een badje van thinner leggen voor een paar dagen, regelmatig spoelen en met een kwast bewerken, daarna drogen met de verffohn op de lage stand zodat het gegarandeerd droog is van binnen en daarna lijmen met een smerig sterke epoxy 2K lijm (JBweld, Bison metaal oid.)
 
Nee, dat mag alleen als hij bij de import een historisch kenteken gekregen heeft.

Ik heb op mijn Triumph Trident uit 1974 bij import in 2006 een nieuw kenteken gekregen en heb dat een paar jaar later zonder problemen kunnen laten omzetten naar een historisch kenteken. Ik hoefde alleen mijn papieren op te sturen en een x bedrag te betalen om dit te regelen. Een paar dagen later lag er een nieuw kenteken klaar en kon ik een legale blauwe plaat laten maken.

Dit lijkt me een zelfde situatie als bij Kibbe. Of mis ik iets?
 
Ja, dat deed ik ook tot ik hoorde dat ik een historisch kenteken aan kon vragen.
 
Als het goed is, is er een carburateur onderweg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan