Kawasaki vulcan 1500.... cdi box doorgebrand???

mxrider

Die hard MF'er
25 apr 2012
446
0
Goedenavond mannen.
Zal me eerst eens voorstellen.
Ik ben richard 31 jaar en kom uit Brabant.

Ik heb een vraagje die jullie vast wel weten. Ik heb vorige week een zeer mooie vulcan 1500 se uit 88 gekocht die ik een beetje wil gaan verbouwen. Maar eerst eens lekker toeren met dit lekkere weer.
Ben er heel de week al mee naar me werk gereden en rijdt echt heerlijk.
Maaaaarrr vandaag toen ik klaar was met werken wou de motor niet meer starten. Had geen stroom meer dus dacht accu leeg. Raar maargoed dacht misschien iets aan laten staan. Dus toen met startkabel de motor gestart.geen probleem starten meteen.
Toen na nog geen km viel de motor uit en had ik helemaal geen stroom meer. Ik rook een beetje een verbrand luchtje en kwam achter het rechter kapje vandaan onder het zadel. Toen kapje losgemaakt en er kwam rook uit de cdi box. Die is blijkbaar doorgebrand. Maar hoe zou dat kunnen komen.. gebeurd dat wel eens vaker of het het een andere oorzaak.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden of misschien zelf al wel eens meegemaakt
 
full

full
 
Kabels aangesloten en Gelijk gestart... moet geen probleem zijn toch?
Ik denk dat de spanningsregelaar al kapot was en dat die daarom niet starten.Toen die eenmaal liep en ik een stukje ging rijden heeft de cdi te veel spanning gekregen doordat de spanningsregelaar al kapot was. Is mijn theorie dan
Of iemand iets anders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan