Ktm 950 olielamp knippert. (Olie op peil)

Alpinar

Die hard MF'er
23 aug 2008
387
0
Beste medeformers,

Heb sinds kort een probleem met mijn ktm 950 gehad. Namelijk een bout van het koppelingshuis is los gekomen,En heeft zijn eigen leven geleden achter de koppelings deksel. Heeft hierdoor hele fijne aluminium deeltjes gecreëerd. Uiteraard olie ververst koppelinsplaten/huis vervangen. Alleen heb ik momenteel het volgende probleem. Het olie lamp knippert,en de oliepeil is in orde. Wat me wel opviel,is na het draaien van de motor. Dat de oliepeil omhoog is gegaan. Power is ook achteruit gegaan. (Houd in).

P.s het meeste heb ik schoongemaakt,Als voor de reparatie,en nog is een keer gevult en afgetapt.
(Gespoelt)
 
Laatst bewerkt:
Mijn KTM.
Het koppelingsdeksel.
Mijn olie lamp.
Het olie peil.

Heb je het blok gespoeld?
Ik denk niet dat kleine alu restjes netjes bij de koppelingsplaten blijven wachten.

Heb je de snsor tbv het olielampje al gecontroleerd en bekeken?

Probeer ook meteen na te gaan wat de reden is van het inhouden. Lijkt me ook wel belangrijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Waar zit deze sensor op de lc8 ?
En wil de oliefilter's nog is nagaan.
Mischien dat er moeilek olie langs komt.
Als je die niet zo kunt vinden, of geen wphb hebt, is het dat wel wijs om zelf iets er aan te gaan doen?

En wat is er met het oliefilter? Wat ga je na, waarom en hoe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na het draaien staat je oliepeil inderdaad hoger omdat je meet in de olietank en het een drysump blok is. Is je oliedruk niet op orde dan wordt de nokkenasketting ook niet goed gespannen, deze werkt met een spanner op oliedruk. De lc8 (950) is gevoelig op zijn oliefilters, zijn er 3. Dus zeker na zo'n voorvalletje je filters wisselen. 2 ervan zijn normaal nog wel uit te spoelen, maar het papieren filter had je zeker moeten vervangen met de oliewissel.
Dat er een bout van het koppelingshuis los komt is ook al vaker voorgevallen bij de eerste 950rs.
Kijk ff anders ook eens op lc8.nl :: Index
 
Zo net klaar,olie afgetapt filters/zeef schoongemaakt. (Had geen nieuwe). Het ging nu 1500 meter goed. Totdat mijn olielampje weer begon te branden. Voorheen haalde ik net 150 meteń. Toen het lampje begon te branden.

@vonkenboer waterpomp is in orde.

Alleen welke symptomen krijgt deze als de (oliepomp/veertje) stuk zou zijn ?
Kan je dan nog een grote afstand afleggen ?
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het late reageren, er schoot mij net pas iets te binnen.

Controleer het overdrukventiel van je oliesysteem: Deze laat alle druk boven X waarde (veertje) weer teruglopen. Als deze klep open wordt gehouden door rotzooi, lekt er dus altijd olie en kan de machine óf helemaal niet opbouwen, of alleen zo lang de olie dik (koud) genoeg is.

Hoe te controleren zonder sleutelen? Als het olielampje aan gaat, kijken of deze weer uit gaat als je meer toeren gaat maken. Niet overdrijven natuurlijk.
 
@part66 heb net weer alles gereinigd en een nieuwe filter geplaatst. Wat jij zegt dat gebeurt ook. Als het lampje brand,en ik maak toeren.
Gaat het lampje inderdaad uit.

Wordt vervolgd....
 
Terug
Bovenaan Onderaan