Remleidingen vervangen, krijg geen druk in systeem

Rijmend_Paard

Die hard MF'er
24 apr 2007
474
7
Lekkerkerk
Ik heb zojuist de remleidingen van mijn thundercat vervangen en gelijk de remblokken.
Ben begonnen met mijn remblokken eruit halen, toen de cups volledig naar binnen gedrukt. Remsysteem leeg laten lopen. Leidingen eraf gehaald. Nieuwe leidingen geplaatst, daarna de blokken in de remklauwen en toen de remklauwen teruggezet.

Hierna in mijn reservoir remvloeistof gedaan, deze via de nippel op mijn remklauwen door de leiding naar beneden gezogen met een remontluchter tool of hoe je dat ook noemt.

Hierna ben ik gaan pompen en ontluchtingsnippel steeds open en dicht gedraaid op het moment dat ik de remhendel volledig ingedrukt had.

Helaas ben ik hier al 1,5 uur mee bezig en er geen enkele cup ook maar een klein beetje naar buiten gekomen. Het lijkt ook of er inmiddels geen luchtbellen meer mee komen met de remvloeistof die door het nippel eruit loopt.

Nu heb ik een lamme arm van het pompen, dus dacht laat ik eens vragen of iemand mij wat tips kan geven wat ik nu kan doen. Want normaal kost mij dit niet zoveel moeite.
 
Vullen met een spuit vanaf de ontluchtingsnippel op de remklauw.
In veel gevallen wil de remvloeistof niet de leiding in en is met een spuit de snelste oplossing zonder eerst je pomp te slopen. In 5 minuten ben je klaar.
 
Als je zo'n spuit hebt misschien 5 minuten.

De lucht in het systeem heeft een plekje gezocht dat niet op de route ligt tussen pomp en klauw. Door de klauwen en/of pomp los te maken en wat te bewegen komt die lucht misschien wel vrij.

Pompen met de remzuigers gaat soms ook goed, maar dan moeten ze wel mooi schoon zijn en nog wat de klauw in kunnen. Voordeel daarvan is dat je daarmee vloeistof terug krijgt waar je het wil hebben zonder het op te hoeven vangen in een potje, met een wiebelslangetje en gedoe met de ontluchtingsnippel. Met mogelijke contaminatie van dien.
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt op de manier van Loki.

Ik ben nog een tijdje aan het pompen en ontluchten geweest en toen was er 1 cup een stuk naar buiten gekomen. Deze duwde ik terug naar binnen en er kwam heel veel lucht omhoog in mijn reservoir. Hierna pompen kwam de cup veel verder naar buiten en die heb ik weer terug geduwd en dit riedeltje nog een paar keer herhaald.

Klauw zat dus vol met lucht en ging er niet uit met normaal pompen.

Bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan