Stroom laadt niet bij..

Ezzy777

Rookie
31 mei 2016
6
0
Hasselt
Dag motormuizen,

Ik ben nieuw hier dus vergeef me als ik iets verkeerds doe...

Ik heb een Suzuki Intruder 1400 uit midden 80 en die heeft een vervelende kwaal. Na zo'n 50 km rijden is de accu leeg en geeft hij geen vonk meer dus valt hij uit...

Volgens de vorige eigenaar was de dynamo reeds vernieuwd. De accu overigens ook. Hoe kan ik testen of het aan de spanningsregelaar ligt? En waar zit dat ding?

Groeten,

E. van Laar Hasselt
 
welkom op motor-forum :]

Hierboven staat een lijst van dingen die je stapsgewijs kan doorlopen, zodra je dat gedaan heb en je hebt het nog niet opgelost kan je de dingen die je gemeten hebt hier neerzetten.
 
Ja ga ik doen. Ik hoorde dat we onze meting verkeerd hadden gedaan. We hadden tussen de witte draadjes moeten meten in plaats van tussen die draadjes en de massa. En met een ampere meter de terugt komende stroom meten. De laadspanning (volt) op de accu is sowieso maar laag omdat het een amerikaanse motor is aldus de monteur van de dealer...
Dus we gaan ff opnieuw meten...
 
Ja ga ik doen. Ik hoorde dat we onze meting verkeerd hadden gedaan. We hadden tussen de witte draadjes moeten meten in plaats van tussen die draadjes en de massa. En met een ampere meter de terugt komende stroom meten. De laadspanning (volt) op de accu is sowieso maar laag omdat het een amerikaanse motor is aldus de monteur van de dealer...
Dus we gaan ff opnieuw meten...
Bullshit
 
Ja ga ik doen. Ik hoorde dat we onze meting verkeerd hadden gedaan. We hadden tussen de witte draadjes moeten meten in plaats van tussen die draadjes en de massa. En met een ampere meter de terugt komende stroom meten. De laadspanning (volt) op de accu is sowieso maar laag omdat het een amerikaanse motor is aldus de monteur van de dealer...
Dus we gaan ff opnieuw meten...
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rap naar een andere monteur.
 
Ja ga ik doen. Ik hoorde dat we onze meting verkeerd hadden gedaan. We hadden tussen de witte draadjes moeten meten in plaats van tussen die draadjes en de massa. En met een ampere meter de terugt komende stroom meten. De laadspanning (volt) op de accu is sowieso maar laag omdat het een amerikaanse motor is aldus de monteur van de dealer...
Dus we gaan ff opnieuw meten...
Als ik jou was zou ik het aanbod van Rambabbel heel gauw aannemen, zowel jij en ''de monteur van de dealer'' weten er niet zoveel geen donder van.
Kleine tip nog, ga niet met een Ampère meter aan de gang.
 
full
 
Nah dan ben ik echt een digibeet... Heb je weldegelijk een pb gestuurd volgens mij... Er stond oa in dat ik prima met de motor naar Zwolle kan komen (en weer terug) omdat de accu zo'n 50 km vol blijft... Ik duik er nog even in, sorry
je kan mij ook een meeltje sturen. Dan geef ik zijn tel.nr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan