TL1000S back on track

Er zit nu geen stuurdemper op.

Maar idd ik ga al eens beginnen met alle maten te checken en dan zien we wel weer.

Op snelheid is het een fantastische motor en in de bochten ook.
Alleen dat gewiebel bij lage constante snelheid is heel erg vermoeiend B|
 
Er zit nu geen stuurdemper op.

Maar idd ik ga al eens beginnen met alle maten te checken en dan zien we wel weer.

Op snelheid is het een fantastische motor en in de bochten ook.
Alleen dat gewiebel bij lage constante snelheid is heel erg vermoeiend B|



Als ik op de foto de voorband ziet , dan zie je daar slijtage op wat wijst op een tijd met lage bandenspanning gereden te hebben.

Neem aan dat het een oude band is en de vorige eigenaar daar schuldig aan is .

Andere voorband op laten leggen ( kost tegenwoordig 90 Euro zo'n Michelin PP ) en goed uitlaten balanceren.
Kan heel goed deze klachten veroorzaken bij lage snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Owkee,

vant weekend alles eens nagemeten en dit zijn de bevindingen:

Wielbasis +1.5 cm
Naloop 104 mm ipv 93.5 mm

Staat dus een beetje meer onderuit gezakt.

Pootjes 6 mm laten doorsteken en opnieuw gaan rijden.

Wereld van verschil 8-) .
Stuurt nog steeds zeer goed, nog steeds stabiel maar het gewiebel bij lage snelheid is veel beter.
Ga nog wat verder doorsteken tot max. 10 mm en dan weer eens testen O-)

Wat de voorband betreft: blijkt idd redelijk vierkant gereden, denk te zacht opgepompt door de vorige eigenaar.
 
Oma even wegjagen:

ondertussen nog steeds bezig met de stuur"problemen" van de TL.

--> tot de vaststelling gekomen dat er speling zat om de bovenste kroonplaat. Dus dit maar even aangepast maar het heeft het initiële probleem niet opgelost. :(

--> dus maar nieuwe lagers besteld voor de originele GSX-R kroonplaten en die gaan we nu nog even proberen. kijken of daarmee het probleem van de baan zal zijn. De test zal wel nog met clipons gebeuren. Wil niet meteen in de originele kroonplaat gaan zitten boren :N .
Ik weet dat dit heel andere resultaten kan geven omdat de gewichtsverdeling helemaal anders is maar we gaan het toch proberen. Als dit werkt dat monteer ik het SBK-stuur.

Na de winter ook de wiellagers en de band van het voorwiel vervangen.

En als dit nog niet werkt dan ben ik even einde verhaal .... B|
 
UPDATE:

originele gixxer kroonplaten er dit weekend ingefrommeld en een kortje ritje gaan maken.

WAT EEN WERELD VAN VERSCHIL !!!!!!

Ik kan de TL nu zelfs zonder handen rijden en hij blijft gewoon rechtdoor gaan
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Het ligt dus duidelijk aan die "speciale" kroonplaten. Superzonde van het geld :( :( :( :(

Maar wel blij dat het probleem van de baan is 8-)
 
mooi! Ook prima weer om dat te testen ;) Wat voor kroonplaten zijn dat dan?
 
maat kerst en verjaardaggeschenk.
Kunnen we leren Tiggen.

full
 
Toen ik een TIG erbij kocht werd de MIG alleen nog maar gebruikt om een puntlasje te doen hier en daar, toen heb ik hem maar verkocht.
 
update:

wegens problemen met gix begonnen aan de montage van mijn digital dash (KOSO DB02R).

Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar alle kabeltjes zitten erop.
Ben alleen nog aan het wachten op de verloopplug voor de temperatuur sensor.


Verder de gixxer kroonplaten aangepast en zwart gespoten, andere risers gemonteerd ....

Zal binnenkort nog een paar foto's posten. :)
 
nog geen foto's maar wel goed nieuws:

ik heb mijn benzinelampje van mijn koso DB02 aan de gang gekregen. *O*

Branden deed het al, maar dan altijd en laat dat nu net niet de bedoeling zijn :) .

Had ergens gelezen dat een dashboard lampje van Suzuki (1,7W) wel werkt omdat dat de juiste weerstand heft voor de transistor in de pomp. En met success geprobeerd. *D
Heb nu het lampje parallel geschakeld met jet ledje van de DB02 en het werkt.
In de toekomst zoek ik nog wel eens een weerstandje om er netjes tussen te solderen maar voor nu is OK.
 
nog geen foto's maar wel goed nieuws:

ik heb mijn benzinelampje van mijn koso DB02 aan de gang gekregen. *O*

Branden deed het al, maar dan altijd en laat dat nu net niet de bedoeling zijn :) .

Had ergens gelezen dat een dashboard lampje van Suzuki (1,7W) wel werkt omdat dat de juiste weerstand heft voor de transistor in de pomp. En met success geprobeerd. *D
Heb nu het lampje parallel geschakeld met jet ledje van de DB02 en het werkt.
In de toekomst zoek ik nog wel eens een weerstandje om er netjes tussen te solderen maar voor nu is OK.
Lampje onder je tank doen als verlichting. _O-

LED-Lighting-Car-Kits.jpg
 
Afgelopen weekend voor het eerst dat ik de motor heb :/ een langere rit kunnen maken (+-100 km).

Ding loopt echt als een speer en stuurt scherp als een mes. Helemaal op het einde een momentje gehad bij het gas erop op een hobbelige weg. Begon met het hoofd te slaan :9 .
The widow maker was back :9

Toch maar eens kijken om die Öhlins stuurdemper te monteren ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan