Erg hete CBR.

Jpunt

MF'er
11 dec 2009
170
2
Utrecht
..en niet op de positieve manier. Naja, dat ook wel natuurlijk, super gaaf ding en ik ben er mega blij mee, maar dat is in ieder geval niet waarom ik dit topic open :P

Ik heb een Honda CBR600FS uit '02 en hij wordt, zeker met dit mooie weer, best warm. Opzich niet erg, maar het vreemde is dat het frame zelf ook super heet wordt. Echt bijna net zo heet als het blok leek net wel. Dit straalt door naar het subframe, en ja: ook naar het zadel.

Los van dat dit wat oncomfortabel en ongemakkelijk kan zijn (vooral dat laatste natuurlijk :+) vraag ik me vooral af: Is dit normaal? Moet ik hier naar (laten) kijken en wat zou dan een eventuele oplossing kunnen zijn?
 
De bougie checken bij een carburateurfiets is al nattevingerwerk omdat er iets van 100 redenen kunnen zijn waarom de afgelezen bougiekleur geen relatie heeft tot de mengselverhouding bij vollast.

Bij een injectiefiets is het helemaal onbetrouwbaar omdat er om de haverklap inspuitaanpassingen plaatsvinden (bij uitrollen 0 benzine, dan weer iets meer of minder op basis van de lambdaregeling, etc).

Gewoon niet doen en ook niet proberen, maar gewoon fatsoenlijk meten op een bank.
Ok, maar als hij altijd / met sukkelen al spierwit is, is het toch wel heel verdacht?
Je kan het even checken, maar actie uitvoeren is meten. :Y

(en anders goed doen, bij 250 km/u uitzetten, koppeling in en uitrollen _O- _O- )
 
Rij eens een keer langs de dealer als hij weer zo heet is.

vraag of een monteur twee seconden de tijd heeft om zijn mening te geven.
en dan hoor je vanzelf of het wel of niet normaal is. en als ze verdenken dat er iets fout is hoor je ook gelijk wat.....
 
2007_Cycle_Logic_Engine_Ice_Coolant_--.jpg


Wordt veel in de enduro/cross wereld gebruikt op zware banen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan