Duw en trek gaskabel vervangen naar trek gaskabel

Bkndm

Die hard MF'er
4 jul 2012
374
6
Hoi,

Nu bij het afronden van mijn project (Yamaha TR1) loop ik tegen het probleem aan dat de gashendel die op mijn voorvork zit een duw en trek kabel heeft. Echter hebben mijn carbs alleen een trek gaskabel nodig.

Vork komt uit een R6. Liefst wil ik deze grips houden, behalve dat ze nog mooi zijn zijn de bar ends open, waar de spiegels in gaan komen.

Dus kan het kwaad om in een duw en trek gashendel alleen een trek kabel te maken? Op de carbs zit namelijk een veer die alles weer sluit. Zou moeten lukken toch?

Met de search kon ik niet echt iets nuttigs vinden in zowel NL als engels..
 
Ik denk niet dat dat echt een probleem is als jouw motor dat orgineel ook niet heeft.

Het is een veiligheid voor als je gas misschien eens een keer blijft hangen. (Door een verrotte kabel of...)
 
Hoi,

Nu bij het afronden van mijn project (Yamaha TR1) loop ik tegen het probleem aan dat de gashendel die op mijn voorvork zit een duw en trek kabel heeft. Echter hebben mijn carbs alleen een trek gaskabel nodig.

Vork komt uit een R6. Liefst wil ik deze grips houden, behalve dat ze nog mooi zijn zijn de bar ends open, waar de spiegels in gaan komen.

Dus kan het kwaad om in een duw en trek gashendel alleen een trek kabel te maken? Op de carbs zit namelijk een veer die alles weer sluit. Zou moeten lukken toch?

Met de search kon ik niet echt iets nuttigs vinden in zowel NL als engels..
Zal geen probleem zijn.
 
En bij bevriezen, zelf meegemaakt dat m'n gaskabel vastgevroren was en remkabel.welliswaar met een scooter maar ding bleef loeien en m'n rem zat vast.:(


Als het vriest moet je lekker in de auto op pad gaan.

On topic;
Ik ga hetzelfde doen op mijn projectmotor. Heb een Enduro/cross snelgas gehad en daar gaat ook maar 1 kabel richting de carburateurs.
Gewoon zorgen dat de kabel lekker gesmeerd is en alles netjes op en neer gaat, niks aan de hand
 
Voor ideeën en tips en zo: Welcome to www.TR1.de - Manfred's TR1. Page - All about YAMAHA TR1. / XV1000 / XV920

Veel mensen monteren een ander unit met gashuls, bedoeld voor één kabel. Daarmee wordt dan ook de knoppenunit weggewerkt (want die zit er dan niet aan vast).

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan