CBR600rr rateltje

mlvnc

MF'er
21 sep 2015
91
73
Heeft iemand een idee wat de ratel kan zijn die je hoort. Geen idee of het duidelijk hoorbaar is maar lijkt ergens bij de kleppen vandaan te komen.

Gr
Melvin
full
 
Bouwjaar?

'die ratel'?

Je hebt geen idee of het hoorbaar is maar weet wel dat het bij de kleppen vandaan komt?


Onder welke omstandigheden is het hoorbaar?

Noemenswaardige zaken aan je motor veranderd?

Etc etc....

Ergo, beetje summiere OP :+
 
Laatst bewerkt:
Bouwjaar 2003. In de tussentijd enkel olie ververst. Zit momenteel net over de 40000 KM heen.

Ik had een bijlage toegevoegd dacht ik vandaar de onduidelijkheid over hoorbaarheid. Hierbij alsnog audio...

http://facturen.melvincornelissen.nl/ratel.mp3

Om de hoeveel km moeten de kleppen worden gesteld volgens het onderhoudschema? Gezien de km stand zou ik daar eens naar kijken, mocht dit nog niet gebeurd zijn. Wellicht ook kijken of je NAKS wel goed staat?
 
Laatst bewerkt:
NAKS is toevallig net vervangen i.v.m. een defecte. Kan zo gauw geen interval vinden voor de kleppen, wel de service limieten. Begreep dat eens in de 12k km checken genoeg zou moeten zijn.

Laatste kleppen controle is rond de 32k geweest.
 
Laatst bewerkt:
Is toevallig net vervangen zie ik.

Ik zou hem toch nogmaals checken..
En eventueel de klepdeksel er even af, om de timing te checken..
Toeval. Wie verzint het :)


Maar goed, er ratelt iets en iemand zegt dat dit en dat gedaan is. En toch ratelt het.

Alles tjekken.
Naks, spanbladen, timing, nak en klepspeling.

En als eerste tjekken of er niet een klein gaatje in de uitlaatbochten lekker zit mee te tikken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jaja toeval bestaat niet...

De NAKS heb ik zelf vervangen dus dat weet ik wel zeker, stom genoeg niet de timing gecontroleerd dus moet ik sowieso gaan doen.

Het vreemde is dat ik de "ratel" enkel hoor als hij stationair of op constante rpm draait. Bij gas geven/loslaten hoor ik het niet, of is dat logisch?
 
Jaja toeval bestaat niet...

De NAKS heb ik zelf vervangen dus dat weet ik wel zeker, stom genoeg niet de timing gecontroleerd dus moet ik sowieso gaan doen.

Het vreemde is dat ik de "ratel" enkel hoor als hij stationair of op constante rpm draait. Bij gas geven/loslaten hoor ik het niet, of is dat logisch?
Niet prakkedenken, maar controleren.
 
even rondvoelen of er iets los zit en rammelt, is goed te doen als het bij stationair gebeurd. uitlaatpakkingen misschien ook even controleren.

Maargoed... NAKS is de eerste verdachte bij deze fietsen geloof ik :)
 
:^

Wat voor naks zit er nu in? Oem of een Ape?

:^

Zit nu een OEM in weer. Deze is vervangen i.v.m. het ratelende geluid tussen de 5 en 6k rpm, die ratel is ook weg nu dus heb het idee dat de NAKS/NAK gewoon goed is.

Bedankt voor de reacties in ieder geval ik ga de kop eraf trekken en timing+kleppen controleren.
 
Laatst bewerkt:
:^

Zit nu een OEM in weer. Deze is vervangen i.v.m. het ratelende geluid tussen de 5 en 6k rpm, die ratel is ook weg nu dus heb het idee dat de NAKS/NAK gewoon goed is.

Bedankt voor de reacties in ieder geval ik ga de kop eraf trekken en timing+kleppen controleren.

kleppendeksel is voldoende ;)

In je opname hoor ik volgens mij eerst de linkerzijde en dan de rechterzijde ?
Maar ik hoor eigenlijk geen vreemde ratel of zo , of ben ik de enigste :?
 
kleppendeksel is voldoende ;)

In je opname hoor ik volgens mij eerst de linkerzijde en dan de rechterzijde ?
Maar ik hoor eigenlijk geen vreemde ratel of zo , of ben ik de enigste :?

Haha ja dat bedoel ik :+

Het is eerst rechts dan links, ik moet zeggen dat ik het zelf in de audio ook niet heel goed hoor maar wel iets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan