Carburateurs synchroniseren na K&N en open uitlaat?

thunderRoy

MF'er
18 mrt 2015
64
1
meerlo
Hallo,

bij mijn Yamaha thundercat heb ik een poos geleden een andere uitlaat gemonteerd (Arrow), en een paar weken geleden ook de luchtfilter vervangen door een K&N versie. Meestal rij ik met de DB-killer in de uitlaat. Na het aanbrengen van de andere filter ook continu met deze "killer" gereden. Nergens last van.

Nu haalde ik vandaag die DB-killer er eens uit, voordat ik hem starte. Vervolgens rijd de motor heel vreemd, tot ca 4000-5000rpm. Hij maakt meer een brommend/ploppend geluid,meer trilling in motor, en lijkt in te houden. Ook nadat ie goed warm was, bleef dit. Na 4000-5000rpm begint ie opeens normaal te trekken, en te klinken en voelen.

Kan het zijn dat de carburateurs anders afgesteld moeten worden hierdoor? En in het haynes boek las ik dat je met enige regelmaat de carburateurs moet laten synchroniseren. Geen idee wanneer de vorige eigenaar dit heeft laten doen.

iemand?

Roy
 
Het kan heel goed dat de combi van en een k&n luchtfilter en de open demper hem nu te arm hebben gemaakt.

Een aanpassing aan de carb in de zin van grotere sproeiers zou dus heel goed nodig kunnen zijn.
Ik zou het bij De plaatselijke motorzaak eens na laten kijken.
 
Met dat soort wijzigingen staat de motor met standaard carburateurs setting veels te arm wat uiteindelijk je blok zal kosten. Zet de motor op een dynobank en laat deze fatsoenlijk afstellen.
 
je moet het inderdaad niet zien in synchroniseren, want dat is niet meer of minder dan dmv de stelschroefjes de onderlinge positie van de gaskleppen nastellen adhv het vacuum bij stationair. Dat doet in principe niets aan het mengsel.

De aanpassingen die je gedaan hebt vereisen wel een aanpassing van het mengsel. Zie verder vorige 3 reacties
 
Terug
Bovenaan Onderaan