Cbr 900 Rr Fireblade 1992. houd in (versnelling 4,5)

bizzz60

Rookie
10 jun 2016
6
0
Geachte Lezer,

Mij Cbr 900 Rr Fireblade uit 1992 houd in zijn 5, maar meeste 6 in. Het is dan erg moeilijk om harder te gaan en moet met het gas spelen en dan nog is dat geen garantie om over het stotteren heen te komen. Hij start goed en in zijn 1,2 en 3 loopt die perfect totaal geen inhouding zodoende zijn de meest voorkomende problemen weg te cijferen aangezien dat in mij ogen dan in alle versnelling aanwezig zou moeten zijn.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ?

De normale dingen schone carburateurs, luchtfilter, Bougies ect zijn in orde.

Bij voorbaat dank,
Bas
 
Laatst bewerkt:
Kan zijn dat het brandstofnivo in de vlotterkamers dan al zover gedaald is dat er in 4 en 5 nnog net genoeg is om nog te stotteren.

Mocht dit zo zijn dan zou de vlotterkamers zich wel weer vullen zodat ik naar beetje spelen toch weer vrij snel naar het eind kan of is dat niet zo.

Op dit moment kan ik hem eigenlijk niet helemaal door trekken in zijn 5 wat ik ook doe!
 
Mocht dit zo zijn dan zou de vlotterkamers zich wel weer vullen zodat ik naar beetje spelen toch weer vrij snel naar het eind kan of is dat niet zo.

Op dit moment kan ik hem eigenlijk niet helemaal door trekken in zijn 5 wat ik ook doe!

je hoopt dat het hiervandaan gerepareerd word zeker?
als jij zegt dat de carbs schoon zijn, bougies en luchtfilter het waarschijnlijk ook niet zijn zou de eerste verdachte bij mij de pomp zijn, die contactpunten branden vaak in nl.
dus pomp eraf, kapje eraf en punten inspecteren, zo nodig vervangen, kosten : €23,- bij roukema.

Wat je nog kan proberen, de pomp ertussen uit , tank vol gooien en testen, volgens zeggen zou de blade met een volle tank zonder pomp goed z'n werk moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
je hoopt dat het hiervandaan gerepareerd word zeker?
als jij zegt dat de carbs schoon zijn, bougies en luchtfilter het waarschijnlijk ook niet zijn zou de eerste verdachte bij mij de pomp zijn, die contactpunten branden vaak in nl.
dus pomp eraf, kapje eraf en punten inspecteren, zo nodig vervangen, kosten : €23,- bij roukema.

Wat je nog kan proberen, de pomp ertussen uit , tank vol gooien en testen, volgens zeggen zou de blade met een volle tank zonder pomp goed z'n werk moeten doen.


Snap dat het niet vanaf hier gerepareerd kan worden en alle nieuwe invalshoeken worden gewaardeerd! Ben erg blij met de reacties!

het is wel zo dat ik er al even mee bezig ben en er al door verschillende mensen naar gekeken is! Via deze weg hoopte ik eigenlijk iemand te vinden die het zelfde heeft gehad en mij kon vertellen hoe hij het heeft opgelost! Dit is jammer genoeg nog niet het geval dus dan word het inderdaad gewoon weer alles proberen wat word geopperd en dan hopen dat ik een keer raak schiet!
 
je hoopt dat het hiervandaan gerepareerd word zeker?
als jij zegt dat de carbs schoon zijn, bougies en luchtfilter het waarschijnlijk ook niet zijn zou de eerste verdachte bij mij de pomp zijn, die contactpunten branden vaak in nl.
dus pomp eraf, kapje eraf en punten inspecteren, zo nodig vervangen, kosten : €23,- bij roukema.

Wat je nog kan proberen, de pomp ertussen uit , tank vol gooien en testen, volgens zeggen zou de blade met een volle tank zonder pomp goed z'n werk moeten doen.
:Y
 
Hoeveel km heeft de motor gelopen ?
Wanneer heeft deze z`n beurt gehad en dan bedoel ik kleppen check/gesteld.
Zitten er NGK bougies in of Denso ? (Denso is k*t )
Zit er een open race pijp op en open luchtfilter? zo ja is de motor hierop afgesteld ?
Kijk naar je kleur van je bougies.
Misschien gare bobine/bougie kabel ?
Compressie test gedaan ?

Nogmaals spanningsregelaar ok, maw 14,5 volt op de accu bij 5000 toeren.
Zou voor alle zekerheid toch je brandstofpomp de punten vernieuwen die kunnen erg haperen na xxx aantal km met als klacht bij vollast haperen/inhouden.

ps wat hebben die verschillende mensen er allemaal aan gedaan of wat waren hun bevindingen ? Van kijken gaat tie niet beter lopen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan