Husqvarna TR650

@djustmie:
Die schroeven zijn inderdaad verschrikkelijk moeilijk los te krijgen, ik heb toendertijd ook meer als een uur staan etteren met de hulp van een vriend die toch echt over goed gereedschap beschikt.

Als de Boosterplug net zo goed werkt als de Wuka King zal je nog meer schik hebben met het rijden.
Mijn verbruik (met WK) komt overigens overeen met het jouwe.
 
Even een update.

middenbok geinstaleerd , wat een ontiegelijke K schroeven waar de
voetsteunen mee vast zitten. Torx50. Eentje wilde er echt niet los.
Dus afgeslepen beetje uitgeboord en draadeind opgelast. opgelost.

Daar zit gewoon flink wat Loctite op zodat het niet lostrilt door het blok. Het is vrij eenvoudig te verwijderen als je het vooraf even verhit zodat de Loctite zacht wordt.
 
Daar zit gewoon flink wat Loctite op zodat het niet lostrilt door het blok. Het is vrij eenvoudig te verwijderen als je het vooraf even verhit zodat de Loctite zacht wordt.

Ja duh...

ik weet echt wel dat er locktite op zit.zat.
Warm gestookt , laten schrikken door een hamerklap , het mocht niet baten.
Gewoon vast...
 
Vandaag is de powerbooster binnen gekomen , maar heb eigenlijk meteen
een vraagje.

Met de temperaturen van afgelopen dagen , en bij rijden van single tracks
file rijden etc gaat nu de ventilator vrij snel aan.
Als je met de powerbooster of wuka king rijd en de ecu wordt ''misleid'' met
een lagere temp , springt de ventilator dan nog wel aan?

Het lijkt me dat die aanspringt om het blok extra te koelen en zo motorschade
te voorkomen.

Ttriki heb jij wellicht een foto(tje) waar/hoe het aangesloten zit.
 
Met mijn Wuka King en een haperende thermostaat gaat de vin nog steeds draaien. Ook voordat de thermostaat haperde draaide de vin gewoon. Bij mij gaat de vin aan als de temp.balk oploopt tot de komma van de km-teller of een streepje hoger. Ik rijd nu niet want ik ben bang dat de motor door de thermostaat te heet wordt, ik heb nl nog garantie. Als ik weer in Nederland ben,mag de dealer het oplossen. Ik hoop dan de Zipty thermostate delete te hebben
 
Ik let eigenlijk nooit op de ventilator (rij vrijwel altijd met oordoppen/muziek) dus kan daar weinig over zeggen. Ik let wel op de temperatuurmeter en die geeft altijd normale waarden aan.

Toen ik de WK kocht stond op hun site een mooie installatie handleiding met foto's maar die is jammer genoeg verdwenen. Ik heb nog wel de volgende link, misschien heb je daar wat aan:

http://advrider.com/index.php?threa...questions-thread.850525/page-51#post-21653795

(ik moet toegeven dat ik hem zelf niet zo perfect heb geïnstalleerd :P )
 
De booster/wuka heeft invloed op je inlaatluchttemperatuur. De koelvloeistofsensor is een aparte sensor en die meet altijd de actuele temp van de koelvloeistof. Daar wordt het aan/uit schakelen van de fan op bepaalt.
Geen problemen dus: gas erop!!!!
 
Morgen weer even lekker rijden met de Husky. Heb al een route in gedachten. Weet alleen niet of zuid België nu een offroad ervaring gaat worden of niet ;)
 
Morgen weer even lekker rijden met de Husky. Heb al een route in gedachten. Weet alleen niet of zuid België nu een offroad ervaring gaat worden of niet ;)

Hoeveel km heb je er al bijgezet ?

Vandaag de Boosterplug geinstaleerd.
Je moet wel kleine dunne vingertjes hebben om bij de sensor
onder de airbox te komen.
Nu vriest het continu volgens het dashboard ;-)

Daar waar ik altijd de koppeling erbij moest pakken in de 1e bocht van huis
wegens bijna afslaan , moest ik nu het rempedaal ff aantikken.
Wilde niet te hard door die bocht want had ook meteen een paar noppenbanden
eronder gelegd.

Kortom klaar voor de zomer :-)
 
Laatst bewerkt:
Euh nog niet zo veel, een kleine duizend. Vandaag ruim 400 erop gezet. Had een route van het net geplukt, maar die was niet helemaal geweldig. Veel omleidingen en paar keer verkeerd gereden. Wel mooi daar.

Ik heb overigens de "Route Degrade" gedaan, was een ware beproeving voor het rijwielgedeelte..... Wat een verschrikkelijk wegdek...
 
Hello guys :W
Is het OK dat ik hier zo af en toe mee lees en reageer? Ik ben de 'achteropzitterd' van DJ ;)
Dat topic waar ik onder val gaat al net zo hard als deze :/
 
Moet er tegenwoordig toestemming gevraagd worden om mee te mogen lezen of te reageren? Heb ik zelf nooit gedaan :P
Natuurlijk ben je hier welkom (wat mij betreft tenminste).

Djustmie, veel plezier met je Boosterplug je zal met elke km erbij blij zijn dat je hem hebt aangeschaft.

Dirkjan, wist je niet dat er hier in Zuid-België alleen maar "routes dégradées" te vinden zijn ... die borden kosten veel minder als de wegen te repareren :(
Beter nog even verder rijden en de veel betere wegen in Luxemburg opzoeken.
 
Thanx TTrikkie :)
Is toch wel zo netjes.
Ik zal er niet op komen te rijden, ik haal dat niet tot aan de grond :N

Ja die route was ronduit verschrikkelijk! |(
 
Nou ik denk inderdaad dat het in zuid België inderdaad alleen maar dat soort wegen zijn. Ben allang blij dat ik het brik niet heb meegenomen, die had het niet overleeft.

Maar nog verder rijden? Denk niet dat Helly dat zo'n goed idee vindt ;)
 
ik vind het juist leuk dat je mee leest en reageert,
hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Hoef ie idd geen toestemming voor te vragen.

Vanuit Heerlen is zuid belgie toch niet zo ver?
De eifel onder handbereik en onder luik naar links,
( ipv rechts naar de ardennen) is imo ook heel mooi.
De voerstreek is zeker geen straf om te rijden.
Kortom van jullie uit kan je alle kanten op voor mooie
tochtjes.
Daar zullen veel Hollanders jalours op zijn. ;-)


Vandaag ook nog even een 12v aansluiting op het stuur gemaakt.
Kabel wel rechtstreeks op de accu aangesloten . 5cm van de accu op
de pluspool afgezekerd.
Is dat wat of een beun manier?
Als dat beter kan/moet graag suggesties.
 
Oh ja, we zitten in het motor walhalla hier ;) de Eiffel en daar links van Luik hadden we al eerder gedaan. Dus nu dacht ik even iets anders!

Husky deed het goed. Wel even bij 260km preventief getanked. Lichtje ging nog niet aan.
 
Djustmie het is idd niet al te ver, totdat je de toeristische route neemt en door veel (leuke!) dorpjes komt. Of omleidingen krijgt. Of loops in de route waardoor je maar liefst 3 keer door 1 dorp/stad rijdt. Dan gaat het ineens wel héél veel langer duren dan gepland was -O-
Die Eiffel ging daarentegen wel een stuk sneller. Betere wegen en meer rechtere stukken.

In België heb je wel veel meer gevaarlijke kruispunten! De borden "voorrangsweg" waren waarschijnlijk op :+
 
de bestemming is niet het belangrijkste , maar het rijden geeft de voldoening.
Dat je 3x door een dorp(je) komt is niet erg , mits het 3 x uit een andere hoek is.
Voorrangskruisingen met of zonder bord houden de bestuurder alert en slecht
wegdek , ach daar heb je dus een allroad voor ipv een buikschuiver.

Een prachtige omgeving is het zeker daar bij jullie , maar ik ben juist blij
met omgeving waar ik zit. (voldoet uitstekend aan mijn behoefte van hoe ik
de motor gebruik)
 
Vandaag ook nog even een 12v aansluiting op het stuur gemaakt.
Kabel wel rechtstreeks op de accu aangesloten . 5cm van de accu op
de pluspool afgezekerd.
Is dat wat of een beun manier?
Als dat beter kan/moet graag suggesties.

Prima. Ik heb exact hetzelfde gemaakt. Heb er ook nog een switch tussen gezet (onder het zadel) zodat er niet altijd spanning op de oplader zit. Er zou maar een grapjas zijn die zijn telefoon ff oplaadt terwijl de motor geparkeerd staat.

Heb op deze manier ook verstralers aangesloten.
 
Prima. Ik heb exact hetzelfde gemaakt. Heb er ook nog een switch tussen gezet (onder het zadel) zodat er niet altijd spanning op de oplader zit. Er zou maar een grapjas zijn die zijn telefoon ff oplaadt terwijl de motor geparkeerd staat.

Heb op deze manier ook verstralers aangesloten.

Dat is een goed idee , ga ik er ook tussenzetten.
Bedankt voor de tip.
 
Kan het niet af te tappen zijn van een claxon of iets dergelijks? Dan is het geschakeld op het contact. Zelf heb ik alleen maar iets met een telefoon en een powerbank. Had ik nog liggen en werkt lang genoeg voor een dag trip. Zit wel in de planning zoiets te maken maar heeft nog geen haast.
 
Jazeker, maar ik wil liever niet in de originele kabelboom knippen en frøbbelen. Zodoende zelf een kabeltje getrokken en semi-eikel-proof dus die switch onder het zadel gezet, want die moet open met een sleutel.
 
Zag gisteren bij de Louis een 12v plugmontagekit inclusief zekering voor iets van 12 euro. Allen zonder schakelaar dan, dat is dan weer jammer...
 
Terug
Bovenaan Onderaan