Verweerde, afgesleten verf look

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Hoe verkrijg ik een verweerde look op een nieuwe (Cg125) tank?

Deze richting wil ik uit?

distressed-harley-4.jpg


full
 
Van Tamiya ( modelbouw oa ) heb je hier kitjes voor.
Let op, dit is wel voor modelbouw, dus kleine oppervlakte's .

"weatheren" noem je dit, ( google d'r maar eens op )

is een ( verf ) techniek , en vrij lastig te beheersen. - zeker in het groot -

Sommige zijn best te doen in het groot, met diverse "grofheid" spons kom je een eind.
Ik "kan" het ( in de modelbouw ) , maar voor in het groot... Zou een goeie spuiter vragen
of ie er wat mee kan , denk dat je het in de richting moet zoeken van de airbrush artiesten
 
En als ik nu een dunne laag verfstripper erop doe kom ik dan niet aardig in de buurt?
Erna met een fijne korrel erover en een matte vernislaag.

Natuurlijk moeilijk te weten wat voor resultaat ik zal bekomen op een chinese kopie van een CG125 tank
Golden_Wing_2_MFK.jpg


Zoals hier ongeveer

13391393_10154223580872505_7337504898488544923_o.jpg
 
En als ik nu een dunne laag verfstripper erop doe kom ik dan niet aardig in de buurt?
Erna met een fijne korrel erover en een matte vernislaag.

Natuurlijk moeilijk te weten wat voor resultaat ik zal bekomen op een chinese kopie van een CG125 tank [afbeelding]

Zoals hier ongeveer

[afbeelding]
Ik hoop voor je dat de Chinezen meer als alleen de topcoat hebben aangebracht.
 
De verflaag op diverse plaatsen flink doorschuren, verdunde zoutzuur op het metaal, zodat dit flink gaat roesten, geef dat roestproces een weekje of wat, zodat het ook onder de verflaag kruipt, zodat dit aan de randen gaat bladderen, met fijne staalborstel voorzichtig losse roest en verf deeltjes er af borstelen en dan een paar lagen clear coat er over spuiten.
 
Roest kan je makkelijk maken, Pak staalwol, leg deze in een bakje met zout water, laat het wat dagen erin liggen. vervolgens laten opdrogen.

en met natte kwast smeren, roest look met echte roest.

Hiermee verniel je niet je originele materiaal. en kan je deze dus beschermen door hem met blanke lak af te lakken. en dan pas het mengsel erop te smeren.

Met mos idem, mos, yoghurt, beetje suiker, blender, smeren klaar... planten spuit nat maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan