Hercules K125BW restauratie

Heb deze post ook mee gevolgd, Fijn dat hij nu gekeurd is en helemaal klaar :) Gefeliciteerd ;)
Nu maar rijden :]
De uitgebreide fotoverslagen was leuk om te zien :)
 
Ik heb jullie ook helemaal gevolgd,vond het erg gaaf om te zien,en de updates waren gaaf,en informatief!Plaats zeker nog wat foto's van jullie vakantie, :) Zelf ben ik nu met een oud Jawa'tje bezig,ben wel aangestoken door het oude tweetakt virus, ;)
 
Ik heb jullie ook helemaal gevolgd,vond het erg gaaf om te zien,en de updates waren gaaf,en informatief!Plaats zeker nog wat foto's van jullie vakantie, :) Zelf ben ik nu met een oud Jawa'tje bezig,ben wel aangestoken door het oude tweetakt virus, ;)

Het was leuk om samen te doen. Succes met je Jawa :)

Nogmaals bedankt voor de felicitaties. We zullen jullie op de hoogte houden.
 
proficiat,plezant om samen te doen.en nu :] :] :]

mag ik eventjes jullie topic gebruiken voor een technisch vraagje,

hoe moet ik de ontsteking afstellen?positie van de grondplaat?dat is voor de voorontsteking dacht ik?
heb de piston op bovenste punt gezet en dan 3.5graden terug gekeerd dan de platinetjes laten openen ,krijg mooie vonk,ook benzine aan de bougie maar geen rengdengdeng ;(
 
Zuiger bovenste stand, dan met een schuifmaat de diepte op meten door het bougiegat. Vervolgens 3mm optellen bij dat getal en de schuifmaat daarop instellen. Zuiger iets laten zakken door vliegwiel tegen de klok in te draaien > schuifmaat erin > zuiger tegen schuifmaat aandraaien. Dat punt op het vliegwiel en carter markeren. Dan heb je de voorontsteking.

Op dat punt moeten de puntjes gaan openen. Is makkelijk na te gaan met een multimeter met verklikker (piep).

Op het BDP moeten ze 0,4mm geopend zijn.(min 0,35 max 0,45) Voelermaat voelt een beetje weerstand.

Overigens is aanlopen een stuk makkelijker dan een half uur kicken.

Hoop dat je er iets aan hebt. Fijnste is een stroboscoop, dan kan je het exact instellen.

Stroboscoop.jpg
 
Laatst bewerkt:
bedankt,
zal dat eens herbekijken maar staat al ongeveer zo denk ik,is al tijdje geleden dat ik ze nog eens gezet heb maar herinnerde mij toch nog iets ervan toen ik laatst de motor terug samen stak

aanlopen ? heb ik nooit moeten doen,kraantje open,even vlotteren,1x kicken tot ik compressie voel,kick naar boven ,choke induwen en 2x kicken en is hij in gang.
 
Erg leuke motor geworden! En dan nu generaties lang in de familie houden O-)

Veel plezier ermee! Moet wel lukken zo te zien :]
 
bedankt,
zal dat eens herbekijken maar staat al ongeveer zo denk ik,is al tijdje geleden dat ik ze nog eens gezet heb maar herinnerde mij toch nog iets ervan toen ik laatst de motor terug samen stak

aanlopen ? heb ik nooit moeten doen,kraantje open,even vlotteren,1x kicken tot ik compressie voel,kick naar boven ,choke induwen en 2x kicken en is hij in gang.

Aanlopen werkt vaak sneller, zeker als hij heeft stilgestaan. Misschien zit er een vuiltje bij de vlotter en verzuipt hij.
 
Hallo.

Heel erg mooi geworden, iets om trots op te zijn :)
Komt er weer een ander project aan denk je?
Of ga je nu vooral rijden?

Groeten
 
Dat zeg je nu,maar gezien jullie's enthousiasme met dit Hercules projectje denk ik dat het gauw gaat kriebelen, :) DKW's zijn zeker leuk. :Y
 
Nice, gefeliciteerd!

De laatste tijd kom ik er niet echt aan toe, maar hopelijk is die van mij binnenkort ook af! :D
 
Dag Hercules-liefhebbers

Ik heb onlangs ook een Hercules K125BW gekocht, met eveneens als doel om te leren sleutelen en om daarna lekker te kunnen cruisen op een beest van een motor!
Ik ken absoluut niets van (2takt)motors, en begin dus volledig vanaf nul.

Heb hem zo goed als volledig uit elkaar gehaald, maar heb nu een probleem aan mijn motorblok: het vliegwiel draait niet goed meer, en geeft bij het draaien een krakend geluid alsof er vuil in het draaimechanisme zit.
Bij het onderzoeken van het probleem vond ik allerlei stukjes magneet die ik er zo kon uitprutsen.

Weet iemand waar die stukjes magneet vandaan komen?

Ik veronderstel van het vliegwiel zelf, waardoor ik deze zal moeten vervangen, maar ik krijg hem er ook niet af.

Alvast bedankt!

PS: heb jullie project ook helemaal doorlopen, proficiat met het eindresultaat! Hopelijk krijg ik dit ooit ook voor mekaar.
 
Kan het zijn dat er slijpsel in het vliegwiel is gekomen en dat de magneten dat vasthouden. Als er echt stukjes magneet liggen dan heeft iemand er hoogstwaarschijnlijk met een hamer op lopen rammen, in een poging het vliegwiel eraf te krijgen. Het komt inderdaad uit het vliegwiel.

Maar goed, het vliegwiel moet er hoe dan ook af. Een poelietrekker kan je bij Patrick Dendauw halen (http://kobbenette.be). Misschien heeft Gekra ze ook.


Zie de advertentie uit de post boven jou post. Dat zijn alle onderdelen die wij niet meer gaan of kunnen gebruiken. Een goed vliegwiel zit daar ook bij. Stuur even een pm of reageer op de advertentie als je iets nodig hebt.

Succes met je hercules :) en bedankt voor het compliment
 
Laatst bewerkt:
We zitten nu in Morino (50km onder Avezzano, midden Italie). De bergen zijn soms moeilijker, maar verder doet de Hercules het heel goed. Zelfs in de Alpen in de stromende regen, haarspeld bochten zonder vangrail.. Tot nu toe alles via b wegen.

Veel blije gezichten onderweg. (Oude italianen vooral)

Uitgebreid foto verslag na de vakantie. (25 aug zijn we terug)

We gaan tot Sicilie, Palermo. Vanaf daar rijden we terug langs de rechterkant van de laars.
 
Laatst bewerkt:
Ik wens jullie een hele fijne vakantie! :] Die b wegen zijn een goede keus,niet alleen voor je Hercules,want snelwegen zijn nu eenmaal niet echt waar die voor is,maar ook voor het echte vakantiegevoel.Je ziet veel meer.Groeten uit het nu ook warme Nederland en ik kijk uit naar het foto-verslag als jullie weer thuis zijn! :) *O* :W
 
Ik wens jullie een hele fijne vakantie! :] Die b wegen zijn een goede keus,niet alleen voor je Hercules,want snelwegen zijn nu eenmaal niet echt waar die voor is,maar ook voor het echte vakantiegevoel.Je ziet veel meer.Groeten uit het nu ook warme Nederland en ik kijk uit naar het foto-verslag als jullie weer thuis zijn! :) *O* :W

Super dankjewel :) we hebben het erg naar ons zin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan