Gezocht: omvormer 220volt naar 12volt om accu

guile

MF'er
16 mei 2013
108
0
Weet iemand een omvormer van 220volt naar 12volt te vinden? Ik wil een motor of accu met (te) lege accu kunnen starten zonder eerst te hoeven opladen.
Bestaat dat eigenlijk wel?
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand een omvormer van 220volt naar 12volt te vinden? Ik wil een motor of accu met (te) lege accu kunnen starten zonder eerst te hoeven opladen.
Bestaat dat eigenlijk wel?
Startboosters.

Koop aub een goeie, want die goedkope zijn ruk.

Handiger is een ok autoaccu te pakken, goed op te laden en dan een net setje startkabels er bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zoek iets dat rechtstreeks van 220v naar 12v omvormt en dus zonder een powerpack ertussen oid.
Dat vraagt namelijk allemaal onderhoud en is nooit vol als je het (s'ochtends om 6:30 uur) nodig hebt.
 
Ga naar de autosloop en zoek in de accubak aldaar een mooie grote uit. Vraag even of ze hem willen testen. (dikke kabel over de contacten slepen en als die last issie goed) en je betaalt waarschijnlijk 15 euro er voor.

Vervolgens koop je bij conrad een druppellader.
Druppellader Eufab 0.5 A | Conrad.nl

Vervolgens koop je een setje fatsoenlijk startkabels:
Zware startkabels 600A

In essentie heb je dan een startbooster.

In een paar jaar zal de accu kapot gaan en dan ruil je hem met bijbetaling om voor een ander.


Of je kunt natuurlijk het startsysteem van je motor repareren zodat deze het altijd doet.

db
 
In principe kan je daar elke 12v voeding voor gebruiken mits deze genoeg vermogen kan leveren.

Vergeet niet dat de startmotor erg veel vermogen vraagt en het dus lastig is om een betaalbare voeding te vinden.

Het is makkelijker/goedkoper om een reserveaccu te hebben staan welke met een druppellader bijgeladen wordt.

Ik he als starthulp een oude computervoeding omgebouwd, het komt bij mij sons voor dat als ik wil gaan rijden de accu net tever ontladen is door het alarm en dan kan ik met deze voeding even bijspringen.

EDIT: de door mij gebruikte voeding komt uit een server en niet uit een huis, tuin en keuken pc (deze levert 60A @12volt geloof ik)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan