Bringin' an R45 back to life!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dep gooi die klauw eerst maar eens in een bak diesel. En dan een tijdje vergeten.

en daarna gewoon pompen met een rempomp. 1 zuiger blokkeren en de andere er uit knijpen. Deze zuiger schoonmaken en er weer inzetten, deze zuiger vastzetten en de andere zuiger eruit persen.
Maar als je het met een vetspuit wilt doen, kan ook natuurlijk, maar lijkt me wel weer werk. Maar dat heb je nu toch al gedaan :)
 
Ik heb hier nog zo'n ATE klauw liggen. Mocht jouwe reddeloos zijn kan ik je misschien helpen. Natuurlijk moet je dan natuurlijk wanhopig en reddeloos zijn, dan vraag ik de hoofdprijs.
 
_O- _O- _O-


Ik heb een BMW gekocht. Een R45. Kan het wanhopiger?
 
Aangezien ik de zeef even wilde reinigen, leek het mij een goed begin om de carterpan te verwijderen. Olie aftappen, 11 boutjes losdraaien (de overige 3 waren verdwenen)en dan de pan eronderuit laten zakken....mooi niet dus. Die zit muurvast. ook enkele (forse) tikken met een rubber hamer brachten het ding niet op andere gedachten. Met een schroevendraaier ertussen gaan wrikken leek mij geen goed plan met het oog op toekomstige afdichting. En nu? Laten zitten, filter en olie verwisselen en er het beste van hopen? Of heeft iemand een tip hoe om te gaan met een weigerachtige carterpan.
 
Echt alles los gedraaid wat met de carterpan te maken heeft? Dan zouden een paar tikken met een (harde) plastic hamer voldoende moeten zijn. Maar zoveel ervaring heb jij ook wel in huis.
 
Yep, alles is los.

Ga over een paar dagen wel weer aan de slag, zit nu even op de bank een beetje grieperig te zijn.
 
Oooohhhhhhhhhhhhhhh, d'r is dus geen haast bij.


Sterkte met jouw griepje.

Een paar stevige glazen whisky willen nog wel eens helpen. :Y Zo niet, heb je toch een paar lekkere whisky's in je kraag. :9~
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me een wereld oplossing. Als hij er dan niet onderuit valt waren die schroefjes ook niet nodig.
Wordt ie meteen een stuk lichter van, reken maar dat ie dan helemáál rap van zijn plek komt.
 
Laatst bewerkt:
Oooohhhhhhhhhhhhhhh, d'r is dus geen haast bij.


Sterkte met jouw griepje.

Een paar stevige glazen whisky willen nog wel eens helpen. :Y Zo niet, heb je toch een paar lekkere whisky's in je kraag. :9~~
Whisky om je carterpan los te krijgen, die kende ik nog niet! *O*

Harder meppen, pakking zit vastgeplakt. Of proberen los te snijden met een stanleymes of afbreekmes.
 
Mooi!!
Jarenlang heb ik aan de Deps motoren gesleuteld, terwijl hij keek of ut goed ging. :(

Sinds ik weet, dat de Deputy ook best wel zelf kan sleutelen, heb ik van die wetenschap ernstig misbruik gemaakt :Y

Het bewijs:
full


Deputy legt het straatje van Gijs goed, terwijl Gijs met in biertje in de hand zag, dat het goed was.... })

;)
 
Hij kan er goed zijn creativiteit in kwijt. Dat is ook wat waard. Zo,n paadje is een beetje als het leven zelf. Hier en daar ontbreekt er nog een stukje }) ;)
 
Als je toch op handen en knieën moet om van Gijs iets gedaan te krijgen .......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan