CBR 600 RR 2005 schokt en hapert

Haze_Donovan

Rookie
7 dec 2015
10
0
Almere
Hi,

Ik ben sinds begin van het jaar trotse eigenaar van een CBR 600 RR uit 2005.
Nu heb ik er +/- 10k aan kilometers op zitten alleen sinds deze week schokt/hapert me motor heel erg als ik onder de 70km/p rij ongeacht welke versnelling.
Inmiddels heb ik op aanraden de motorzaak een flesje injectie reiniger gekocht (Forte Moto Power I). Ik ben alleen bang dat dit het probleem niet zal verhelpen.

Heeft iemand ervaring hiermee of eventueel tips?
 
Een flesje kopen zal nooit een probleem aan een motor oplossen.

Misschien is het idd gaan gebruiken een idee.

En daarna nog eens vragen, als het blijft?
 
Ketting had ik afgelopen weekend schoongemaakt en opnieuw ingesmeerd. Inmiddels zit ik op de helft van me tank met injectie reiniger erin en merk nog steeds geen verbetering. Zojuist viel die uit toen ik het in neutraal zette en helemaal geen gas.

Iemand ideeën?
 
Krijg je een FI code? Er staat eerlijk gezegd genoeg informatie op het internet voor het oplossen van dit soort motorproblemen. Ga eerst gewoon stapsgewijs alles langs om de oorzaak te achterhalen. Alleen zeggen dat het blok schokt en hapert kunnen wij ook niet zoveel mee als je het begrijpt.

How to: Troubleshoot a bike that wont start - 600RR.net

Troubleshooting - 600RR.net

Als je daar geen tijd voor hebt of zin in hebt dan kan je het beter naar een dealer brengen. Je zit ook al aan de 10k dus regulier groot of klein onderhoud moet er ook al weer aan uitgevoerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan