Kawasaki ER-5

Goede avond,
Omdat het vandaag lekker weer was heb ik een lekker ritje gemaakt, alleen merk ik dat mijn achterrem blijft klemmen. Zodra ik hem indruk/intrap blijft het pedaal omlaag staan en remt het achterwiel.. als ik hem met mn tenen weer omhoog duw is het wiel weer vrij.
Dit is vrij irritant tijdens het rijden.
Weet iemand waar het aan kan liggen en hoe dit te verhelpen is?

Mvg
 
Goede avond,
Omdat het vandaag lekker weer was heb ik een lekker ritje gemaakt, alleen merk ik dat mijn achterrem blijft klemmen. Zodra ik hem indruk/intrap blijft het pedaal omlaag staan en remt het achterwiel.. als ik hem met mn tenen weer omhoog duw is het wiel weer vrij.
Dit is vrij irritant tijdens het rijden.
Weet iemand waar het aan kan liggen en hoe dit te verhelpen is?

Mvg

Staat de veer nog wel goed afgesteld? Zijn de bewegende onderdelen wel goed gesmeerd?
 
Ik had niet gezien dat er gereageerd was, mijn excuses voor de late reactie.
Nou de bewegende delen aan de buitenkant wel. Ik heb het probleem opgezocht bij andere model motoren, en het kan zijn dat de trommelrem aan de binnenkant een beetje aangekoekt is of iets dergelijks.. dus ik zal het achterwiel eens loshalen als ik tijd heb, om het allemaal weer schoon te maken.
 
Ik had niet gezien dat er gereageerd was, mijn excuses voor de late reactie.
Nou de bewegende delen aan de buitenkant wel. Ik heb het probleem opgezocht bij andere model motoren, en het kan zijn dat de trommelrem aan de binnenkant een beetje aangekoekt is of iets dergelijks.. dus ik zal het achterwiel eens loshalen als ik tijd heb, om het allemaal weer schoon te maken.

Daar koekt inderdaad wel rommel aan. elke keer als ik het achterwiel los heb maak ik dat ook even schoon. Ik vind het wel vreemd dat hij daardoor vast zou blijven staan, maar keep me updated als je wil =)
 
Hey katin wat leuk, misschien eens een ritje doen binnenkort! Hey mensen ik heb een vraagje, ik ben mijn knipperlichten aan het vervangen maar stuit op een probleem. Ik krijg de oude knipperlichten niet los.(zie foto) iemand een idee hoe ik ze los krijg?
full
 
of juist een gedeelte dat je moet indrukken. Het is een hele tijd geleden dat ik mijn knippers heb losgehaald. Maar vaak hebben dit soort aansluitingen wel een gedeelte die je moet indrukken zodat je de stekker los kan trekken.
 
of juist een gedeelte dat je moet indrukken. Het is een hele tijd geleden dat ik mijn knippers heb losgehaald. Maar vaak hebben dit soort aansluitingen wel een gedeelte die je moet indrukken zodat je de stekker los kan trekken.

idd. Zo ziet de foto er wel uit. Anders gekeken in een werkplaatshandboek? Deze staan ook op internet.
 
Ja een paar geloof ik. Ik kom uit groningen/drenthe. Heb je trouwens een werkplaatshandboek? Anders moet je me even een PM doen met je mail adres dan stuur ik je de digitale versie van de mijne, als je dat wil
 
Bij deze de gemonteerde lichtjes! Geen idee of ik die heb, maar heb hem niet meer nodig. Heb alleen nog 1 probleempje ze knipperen heel snel, verkeerde weerstandjes?
full
 
Led knipperlichtjes hebben een speciale clignoteur nodig. Ledjes gebruiken minder stroom , dus nu is het als het ware als of er een knipperlicht kapot is.
 
Makkelijkste is het om het originele knipperrelais te verwisselen voor eentje die bestemd is voor leds.
Qua prijs zit er niet veel in ,alleen qua werk ,relais is plug & play .
Heb het zelf ook zo gedaan
 
Ik zou inderdaad niet beginnen te klooien met weerstandjes. Succes is dan nog steeds net gegarandeerd, met een nieuwe lastonafhankelijk knipperrelais wel.
 
beste

Ik ben op zoek naar een er-5 als eerste motor.
Zoek iets wat goed onderhouden is en hij mag ook getuned zijn.
Hebben jullie nog iets in de aanbieding?
 
Heb het relais gevonden (zie foto) hoeveel watt relais moet ik bestellen? En weet iemand trouwens een goedkope site voor onderdelen? :)
full
 
Hey katin wat leuk, misschien eens een ritje doen binnenkort! [afbeelding]
Yes goed! *D

------------
Ik heb een vraagje:
Als ik "snel" op wil trekken (we rijden tenslotte een motor en geen auto) en ik schakel van de 4 naar de 5 bijvoorbeeld, dan is het net alsof ik het gas nog open heb als ik schakel en dan maakt ie dus ineens heel veel toeren!
Doe ik (wij) iets verkeerd? Is er iets verkeerd afgesteld?
Ik laat het gashendel wel los uiteraard, knijp de koppeling in en schakel maar op t moment van koppel hoor je m omhoog schieten.

Mijn vriendin reed ook even op mijn motor (we hebben beide net het rijbewijs) en die had dit ook.
Het voelt net alsof het mijn eerste auto rijles is, nog gas geven terwijl je de koppeling in had en dan zon geluid horen alsof de motor gaat ontploffen.. :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan