CDI RF900 op oliekoeler GSXR1100 1992?

kan mij vertellen wat het verschil is tussen een cdi kastje van
een gsxr1100 olie bj92 en een RF900?
Het verschil is eigenlijk dat de ene geschikt is voor de ene motor, en de andere geschikt is voor de andere motor.

Beetje stom om t zo te zeggen, maar dat is het in algemene termen.

Waarom wil je het weten?
 
Hoe moet ik het uitleggen.Mijn vorige gsxr1100 bj92 had ik het blok eronder uit gehaal voor nieuwe dichtingen en nieuwe pistons te laten zetten.ne vriend had die voor mij binnen gedaan bij nen max wat na zijn uren aan Suzuki moto's werkte en motors bijwerkte.had mijn vriend zijn hayabusa dragbike ook mee helpen opbouwen,dus die kende er wel wa van.heb het blok erna terug ingebouwd en toen was het probleem dat hij niet meer starte.hij ging rond maar da was het.ben ik toen met de moto naar mijn vriend gegaan en hebben we 2 andere cdi olie getest en niks jo.toen hebben we van zijn 1100 waterkoeling ingestoken en direkt aan.hij had alleen nog een cdi RF900 liggen.steken die in en start ook direkt.mijn vriend heeft toen de moto met rf900 cdi bij die max binnen gedaan voor te laten nakijken.heeft die toen met die cdi,rf900,afgesteld.toen ik hem bij mijn vriend na 4d ging halen zij hij nog,rijd de 1ste km's maar op gemak voor te wennen want da's een bom geworden.da wa's ook.heb de moto daarna wegens een scheiding en geld nodig toen moeten verkopen.nu heb ik ondertussen terug 2 gsxr1100 olie en 1is een project.en daar wil ik ook eens een cdi van ne Rf900 op proberen want heb ene liggen maar weet nie of het mag.mijn vriend kan ik het spijtig genoeg ook niet meer vragen want hij heeft een paar maanden erna een ongeval gehad met zijn busa dragster.hoop dat ik het tegoei heb uitgelegd en da is de reden.kan alleen naar iemand gaan wat heel veel kent van ne 1100R en een testbank heeft voor die af te stellen.als er iemand is wat mij daar mee wilt helpen laat ma weten.kom wel eens af met ne moto.
 
Tip 1:
Ga naar de boeken en schrijfwaren winkel en haal een boek "Leesbaar Nederlands schrijven voor dummies", vergeet niet een doosje leestekens mee te nemen.

Tip 2:
Lees het boek en pas de tips daaruit toe op bovenstaande tekst.

Tip 3:
Strooi ruim met leestekens en plaats daarna de tekst opnieuw hier.

Wellicht dat we je dan van een fatsoenlijk antwoord kunnen voorzien, nu is het een onsamenhangend en onleesbaar koeterwaals stuk brij.
 
Laatst bewerkt:
Even proberen.
TS had een '92 GSX-R1100 (oliekoeler). Daar is werk aan gedaan maar blok liep niet op de CDI van een oliekoeler, wel op de CDI van een jongere watergekoelde GSX-R en op die van een RF 900.

Door omstandigheden heeft TS die motor niet meer, maar heeft inmiddels weer een andere oliegekoelde 1100. Nu is hij benieuwd of die motor ook loopt als de brandweer op een RF 900 CDI.

Correct?


Punt is dat de oude motor niet liep op de bijbehorende CDI, wel op die van een ander model. Lijkt er dus op dat die Max daar iets heeft aangepast waardoor dat het geval was. De huidige 1100 zal die aanpassing niet hebben dus ik zou verwachten dat die niet zal lopen op een RF 900 CDI. Maar er is maar één manier om daar met zekerheid achter te komen ...
 
Hoe moet ik het uitleggen;

Bij mijn vorige gsxr1100, bouwjaar 92, had ik het blok eronder uit gehaald voor nieuwe dichtingen en om nieuwe pistons te laten zetten. Een vriend heeft die voor mij binnen gedaan bij ene 'Max', die buiten werktijden aan Suzuki motoren werkte. Deze Max heeft de Hayabusa dragbike van mijn vriend ook mee helpen opbouwen, dus Max kan er wel wat van.

Ik heb na het terugkrijgen het blok weer in de motor gebouwd en toen was het probleem dat hij niet meer startte. Het ging rond, maar dat was het. Ik ben toen met de motor naar mijn vriend gegaan en hebben we 2 andere cdi's van een oliegekoelde gsxr getest en niks jo.

Toen hebben we de cdi van zijn 1100 waterkoeling ingestoken en mijn motor ging direkt aan.

Hij had alleen nog een cdi van een RF900 liggen. We steken die er in en dan start mijn motor ook direkt. Mijn vriend heeft toen de motor met rf900 cdi bij die Max naar binnen gereden, om na te laten nakijken. Max heeft die toen de motor, met die cdi van een rf900, afgesteld.

Toen ik hem bij mijn vriend na 4 dagen ging halen, vertelde hij me nog: "rijd de 1ste km's maar op gemak voor te wennen want da's een bom geworden." En dat klopt.

Ik heb de motor daarna wegens een scheiding en geld nodig moeten verkopen.

Nu heb ik ondertussen weer 2 gsxr1100 oliekoelers en 1 daarvan is een project. En daar wil ik ook eens een cdi van een Rf900 op proberen, want ik heb één liggen, maar weet niet of het mag.

Mijn vriend kan ik het spijtig genoeg ook niet meer vragen, want hij heeft een paar maanden erna een ongeval gehad met zijn busa dragster.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en dat is de reden. Ik kan alleen naar iemand gaan die heel veel kent van een 1100R en een testbank heeft om die af te stellen.

Als er iemand is wat mij daar mee wilt helpen, laat maar weten.
Ik kom wel eens af met een motor.
 
In principe is het onderblok van de RF900 gelijk aan dat van een 1100R en een 1100F.In de cilinders en cilinderkoppen zitten echter de verschillen. De RF en de 1100F zijn meer gebouwd als tourmotor terwijl de 1100R op snelheid en prestaties gebouwd is. Ik vermoed dat er best grote verschillen in de nokkenassen zitten en dus ook in bijbehorende ontsteking (CDI+pickupspoeltjes) i.v.m. de timing.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Hij helracerbitch en Dutchbaby heb ge niks anders te doen?
Want als ge ter wilt mee spelen zegt ge maar.heb er 2.
Dan zijt ge op verkeert adres bij mij.
En trouwens ben nie voor die rode duivels maar voor Italië.
Ik heb mij bij mf ingeschreven als ik vragen heb of als ik
Iemand eens kan helpen met onderdelen van Suzuki.
Nie voor mij te verbeteren op mijn taal want de leraars hebben da ook
geprobeerd.Ma mensen zo gelijk jullie moeten er ook zijn he.
 
Dutch ja dat is wat ik bedoel.toch merci voor mij te helpen.
Die gsxr met het RF900 cdi kastje was ook sterker in laag toeren.
Het vermogen kwam rapper vrij.
Heb het al aan verschillende mensen gevraagd ma heb nooit
nie echt een antwoord gekregen omdat ze da nooit niet geprobeerd hebben.
Gelijk ik zeg heb zelfs hier een cdi kastje van een RF900 liggen
Voor als iemand zegt we gaan da proberen en die daar op afstellen
of da echt zo veel beter is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan