kan ik een f3 carburateur op een f2 zetten??

als de f2 geen tps heeft. en de carburateur van de f3 wel. lekker belangrijk toch?
dan sluit je hem toch niet aan. maakt voor de motor niks uit.

al denk ik niet dat het gaat werken, want omdat hij ramair heeft. zal hij grotere hoofdsproeiers hebben. dus hij zal wel verzuipen. wellicht kan je dat opvangen met 'powerfilters'

en je oude airbox zal ook wel niet passen.
 
airbox van de F2 en F3 is hetzelfde. F3 heeft de ram air inlaat aangesloten op de 2 90 graden inlaat bubber buizen.

F3 carbs zijn dacht ik 2 mm groter en overzetten zonder ramair betekend inderdaad sproeierbezetting aanpassen.
 
airbox van de F2 en F3 is hetzelfde. F3 heeft de ram air inlaat aangesloten op de 2 90 graden inlaat bubber buizen.

F3 carbs zijn dacht ik 2 mm groter en overzetten zonder ramair betekend inderdaad sproeierbezetting aanpassen.

Niet om te zeiken, maar waarom moet je de sproeierbezetting aanpassen, met de ram air rijd en accelereer je toch ook bij lage snelheden waar de ramair toch niets toevoegt, of zie ik dat nu weer verkeerd???
 
de stationair sproeier en de mengbuis zullen wellicht het zelfde kunnen zijn. maar de gasnaald zal vermoedelijk spitser zijn. en de hoofdsproeier zal toch echt wel groter zijn.

als dat ding op top snelheid hangt, dan krijgt hij dusdanig meer lucht dat hij toch ook echt meer brandstof zal moeten hebben.

en het stationair gebied en half gas tot driekwart gas zal worden opgevangen door de gasnaald die dan nog in de mengbuis hangt. aangezien de gasnaald nog niet naar boven is gezogen door het membraan.
 
De aansluitdiameter van de carbs is verschillend, dus nee, niet 1 op 1.


check. dan kan de ts wel ophouden. want de inlaat rubbers zullen ook wel niet passen aangezien ze waarschijnlijk ook verschillende koppen hebben, de f3 zal wel een lagere compressie verhouding hebben.

(net als turbo motoren, daar is de eindcompressie ook lager(omdat ze meer vullen krijgen afc.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan