K100 en zijspan hersenspinsels

ik zal er wel kompleet lang heen gelezen hebben maar ik kan het niet vinden :?
wat zijn dat voor remklauwen die je in het voor wiel gebruikt ?
en wat is de diameter v/d velg ?

ik ben wat ideen aan het opdoen voor mijn trike, en dit ziet er wel goed uit, alleen ga ik een naafbesturing toepassen, alvast bedankt, en veel succes met de verdere bouw
 
Trixo, de wielen zijn stalen 15" smart wielen. Daar de smart schijven in die ik wat dunner heb gedraaid en 6mm van de diameter afgedraaid. De klauwen zijn van een Kawasaki. Deze van een GPX750, maar kawa gebruikt ze veel.
Deze gekozen omdat ze niet zo 'hoog' zijn, er is niet veel ruimte tussen schijf en velg.
 
Klinkt bekend... O-)
Ik heb nu ook weer een setje Kawa klauwen besteld voor het project met de Aprilia Capo Nord. Hier komen Lada Niva wielen in met remschijven van een Vitara.
 
Klinkt bekend... O-)
Ik heb nu ook weer een setje Kawa klauwen besteld voor het project met de Aprilia Capo Nord. Hier komen Lada Niva wielen in met remschijven van een Vitara.

Klopt, jij hebt dit al eens gemaakt. Hopelijk vind je het niet erg dat ik je ideëen gebruik.
Ik maak het wel een keer goed op een treffen ofzo.
 
Klopt, jij hebt dit al eens gemaakt. Hopelijk vind je het niet erg dat ik je ideëen gebruik.
Ik maak het wel een keer goed op een treffen ofzo.

Ik heb er geen probleem mee dat mijn goede (of minder goede) ideeën gecopieerd worden. Als ik ze geheim wil houden moet ik ze niet op internet zetten en er ook niet mee gaan rijden.....

Zelf hanteer ik al jaren "beter goed gejat als slecht zelf bedacht" :+
 
Precies, het (zijspan)wiel opnieuw uitvinden is niet nodig. Er wordt door de mensen hier genoeg gebouwd en ik vind de sfeer hier erg goed.
Het is elders op het www weleens anders en ik kijk er dan ook naar uit om eens wat mensen en motoren 'live' te ontmoeten.
 
Precies, het (zijspan)wiel opnieuw uitvinden is niet nodig. Er wordt door de mensen hier genoeg gebouwd en ik vind de sfeer hier erg goed.
Het is elders op het www weleens anders en ik kijk er dan ook naar uit om eens wat mensen en motoren 'live' te ontmoeten.

Je komt er vast wel eens wat tegen op treffens of motorcampings. Het zijspantreffen in Genemuiden is een aanrader. Volgend jaar weer rond april.
 
Ik heb hier in de stad een kennis die veel van de zijspantreffens afrijdt. Geloof niet dat ie enig weet heeft van het bestaan 'internet', maar hij komt wekelijks eventjes naar mijn bouwwerk kijken.

Die laat me wel weten wat en waar. Het EGT staat een beetje als deadline voor het span, maar ik denk dat ik dat wel ga halen.
 
Mooi ,als het uitkomt met mn rooster,dan rijden we samen.

En nee ,ik ben niet die internet loze.(al zou dat af en toe wel lekker zijn...)'
 
Mooi ,als het uitkomt met mn rooster,dan rijden we samen.
En nee ,ik ben niet die internet loze.(al zou dat af en toe wel lekker zijn...)'


Geldt voor mij ook hoor, als de baas wil dat ik dan ergens in het buitenland zit kan ik niet naar EGT.

Haha, je weet wie ik bedoel met internet-loze. Stapel visite kaartjes in z'n portomonee waar ie dan half uur in staat te graven. Zelf heb je het binnen 20 sec via google ;-)
 
Ik weet niet goed waar ik de stuurdemper moet plaatsen. De voorste schoorstang is redelijk kort en grijpt niet heel hoog aan.
Wil ik de slag kunnen maken, kom ik eigenlijk hier op uit
720.jpg

Het wordt meer gedaan, maar kan de stuurdemper die hoekverandering aan?

Een andere optie is achter het punt waar de voorste schoor op het zijspanframe zit een 'paal' recht omhoog. Maar dat vind ik eigenlijk helemaal geen smoel...

Ook bij wiel as
wk5d37utp1.jpg

Sidecar008.jpg

886828076_BtKEB-M.jpg
 
Ik weet niet goed waar ik de stuurdemper moet plaatsen. De voorste schoorstang is redelijk kort en grijpt niet heel hoog aan.
Wil ik de slag kunnen maken, kom ik eigenlijk hier op uit
[afbeelding]
Het wordt meer gedaan, maar kan de stuurdemper die hoekverandering aan?

Een andere optie is achter het punt waar de voorste schoor op het zijspanframe zit een 'paal' recht omhoog. Maar dat vind ik eigenlijk helemaal geen smoel...

Ook bij wiel as

Bij de wiel as is klote. Ten eerste moet de stuurdemper de vertikale beweging opvangen, als hij inveert trekt hij aan de demper. Ten tweede moet de demper enorme slagen maken en beperkt hij de uitslag.
Zet hem lekker op de bovenste bout van de schokdemper en op de voorste schoorstang.
 
Bovenste van schokdemper is mooiste ja, maar de andere kant moet dan heel lang, bijna op het zijspanframe. De demper staat dan onder een flinke hoek.

Een klem rond de demper en de beschermkap eraf slopen is mss ook een optie.
 
Zou je niet eerst eens kijken of je wel een demper nodig hebt.Mijn CX en VT hebben er allebij geen .En heb geen klapperend stuur.
Met stuurdemper zou je onnodig zwaar moeten sturen.Op de cx zat eerst ook dezelfde.Maar uiteindelijk er af gehaald omdat het gewoon niet nodig was.
 
Mss wel Mielko.. Maar ik ben wel een beetje bang voor slaand stuurtje. Zeker met de autoband voor.

In een grijs verleden nog eens met een Yam 1000 en een zijspan aan 2 kanten knappe deuken in de tank gehad.. Sloeweg-Noord en niet meer stabiel te krijgen.

Maar ik heb een alu klem gevonden zojuist die er precies rond past. Zo kan ik de inbouw lengte behoorlijk beperken.
 
Je zou het gedeelte van het subframe, wat zich boven het carter bevind, kunnen voorzien van een uitsteeksel om daar de stuurdemper aan vast te maken.
 
Je weet dat er op een aantal uitvoeringen van de K100 origineel al een stuurdemper geleverd werd?
Die zit dan heel mooi verstopt in de kuip onder de onderste kroonplaat:
Wellicht een idee om te kopiëren.
steeri13.jpg
 
Je weet dat er op een aantal uitvoeringen van de K100 origineel al een stuurdemper geleverd werd?
Die zit dan heel mooi verstopt in de kuip onder de onderste kroonplaat:
Wellicht een idee om te kopiëren.
[afbeelding]

Dat is totaal nieuw voor mij (zoals zoveel dingen hoor). Ik heb hem al wel erbij gehouden op die manier. Haaks op het hoofd frame zeg maar.
Zo werd dat bij Ducjes ook wel gedaan maar dan vaak boven de bovenste kroonplaat.

Thanks voor de ideëen weer.
 
heb zo'd ding zelf gemaakt als "thuiskom demper"als de mijne kapot ging onderweg. wel gemaakt als frictie demper. twee boutjes erin en rijden
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de beschermkap van de stuurdemper eraf geslepen evenals het achterste oog. In de rommelbak vond ik een aluminium klem van 25mm die precies rond de demper past. Het afgeslepen oog heb ik ín een stuk strip gelast onder een flauwe hoek. Zo kan ik toch aan 2 kanten een rubber gebruiken.
720.jpg

Het is maar een probeersel, hopelijk werkt het.

Verder de remmerij aan de voorkant op orde gemaakt;
720.jpg


En de geschilderde kuipdelen gemonteerd,het is verf die ik over had van de landrover. Zijdeglans grijs;
720.jpg


De bak is ook al gelakt, maar daar moet ik nog een ophanging voor maken en ik wacht nog op een nw achterschokbreker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan