Suzuki stottert en voor valt uit met halfvolle tank 600 srad

Mike8488

Rookie
8 mei 2016
9
0
De Suzuki gsx r 600 srad bj 2000

Valt uit nadat er ongeveer 9l brandstof uit de tank is.
De motor begint met stotteren en bij snelheid boven de 120 kmh gaat hij uitvallen

Zodra ik de tank vol Gooi is alles verholpen. Wat kan dit zijn?

Carburateurs zijn al schoon gemaakt en in speciaal bad geweest bij een prof. Bedrijf
 
Tankbeluchting zou juist bij volle tank het grootste verschil moeten maken. Immers 1 liter eruit bij een volle tank vergroot het luchtvolume in % veel meer dan bij een halfvolle of bijna lege tank.

Gok eerder ook richting brandstofpomp. Volle tank is hoger brandstofniveau is meer hulp van de zwaartekracht :+
 
Vacuüm is natuurlijk zo te testen.
Zodra het zich voordoet, tankdop open en dicht, en kijken of je verder kunt.

Wel ff handige plek uitkiezen op stil te vallen ;)
 
hey dank jullie wel voor de snelle reacties!

ik heb gereden met een open tankdop - geen verschil


Deze motor zuigt zelf aan en heeft naar mijn weten geen pomp?

Bougies zijn ook vervangen
 
okee ja dat zou kunnen. Niet elektrisch dan, er lopen geen kabels naar de tank.

kan ik dit vervangen door het stuk waar de brandstof / aanzuigslang opzitten onder de tank te demonteren?
 
Let wel als je de pomp eruit haalt dat je de tankpakking eigenlijk niet meer kunt gebruiken . De pakking voor deze unit is een redelijk dure en zit met 8 boutjes die gedrenkt zijn met locktite met 4 Nm kruislings vast. Voor montage pakking de boel goed schoonmaken en ontvetten voordat de pakking vastgezet word anders geheid weer lekkage. De pomp zelf hoeft niet defect te zijn maar kan vervuild wezen en het filter is vaak vervuild. Pomp demonteren en goed schoonmaken en weer proberen. 2e hands Pomp voor de 600 zelf is niet makkelijk aan te komen, een 750 pomp is anders let daar op . Vaak is roest het probleem en is de tank zelf ook roestig .
 
Ik heb de tank schoon. Die was Oss roestig. Heb het filter dat aan de pomp zit ook schoon. Net als De hele pomp.

Als ik meet dan krijgt de pomp wel spanning maar als ikde pomp aansluit hoor ik niks. Betekend dat dit het einde van de pomp is ??

Het schoonmaken heeft in iedergeval niet het gewenste resultaat gehad. Probleem niet verholpen...... Helaas. ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan