Koppeling weg ducati 748

servil

Die hard MF'er
4 feb 2016
349
0
Waalwijk
Ik kom vanmorgen van de snelweg af en knijp de koppeling in en niets meer thuis. Met moeite onder het rollen in zijn vrij gekregen en met moeite van de afrit gekregen. Lijkt er op dat de koppeling niet meer in zijn vrije loop komt. Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.
 
Helemaal niets als ik Door de deksel kijk zie ik hem niet vrij komen.

Dealer gebeld en die zegt lucht in de leiding zit.
Makkelijk gezegd, op afstand. Ineens komt er lucht in de leiding?

Ik zou het hele bedieningssysteem van de koppeling even nalopen. Van onder naar boven, en van boven naar onder. En dat is op zicht niet zo ingewikkeld: hevel, rempomp/reservoir/leiding/slave cilinder.

Als dat werkt, dan kijken naar het functioneren van de koppeling in het blok.
 
Nadat we (collega's en ik) even alles gecontroleerd hadden toch maar geprobeert te ontluchten. Met vlagen wel druk en dan weer niet. Toen we een beetje druk hadden op de motoriginele gesprongen en naar de zaak gereden waar ik hem 3 weken geleden gekocht heb. Hij wist dat ik onder weg was dus hij stond klaar om meteen aan de gang om het probleem op te lossen. Na wat zoeken probleem gevonden, de cilinder van de hendel lekte en trok dus lucht naar binnen.

Hij heeft heel het binnenwerk vervangen en na een half uurtje kon ik met een goed functionerende koppeling weer naar huis.
 
Nadat we (collega's en ik) even alles gecontroleerd hadden toch maar geprobeert te ontluchten. Met vlagen wel druk en dan weer niet. Toen we een beetje druk hadden op de motoriginele gesprongen en naar de zaak gereden waar ik hem 3 weken geleden gekocht heb. Hij wist dat ik onder weg was dus hij stond klaar om meteen aan de gang om het probleem op te lossen. Na wat zoeken probleem gevonden, de cilinder van de hendel lekte en trok dus lucht naar binnen.

Hij heeft heel het binnenwerk vervangen en na een half uurtje kon ik met een goed functionerende koppeling weer naar huis.
Top geregeld :Y

En mooi dat hij die spullen zo klaar had liggen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan