VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
CBR600F3 heeft 6-spaaks wielen, dus de complete voorkant lijkt me sterk. Wel een mooie machine.

Verdorie, je hebt gelijk. Dan vermoedelijk SV650 voorkant?

maxresdefault.jpg
 
All right, news flash from the Muppet Laboratory...
full


Testing testing wan toe trie...

Vandaag proberen we de rubbers van de carbs weer rubber'y te krijgen, 'zacht', that is...
Dus met ontsmettingsalcohol (da's nie drinkbaar zekers?, dzjuu) en Wintergreen oil,
3 delen alco op 1 deel wintergreen oil, laat ik alleen maar een flesje v 10ml etherische olie (+/-6€) ervan gevonden hebben, moet dus een véééél grotere fles (250-500ml) ervan vinden (die nog betaalbaar is hé)
full


Hier zit dus 40ml in (30 alco + 10 wintergreendinges), schudden voor gebruik dus, lol
full


Het idee hiervoor komt v Maxim en deze link
How to Soften Old Rubber (Carb Boots etc.) - Updated - V4MuscleBike.com
 
Laatst bewerkt:
Deed Van Gogh ontsmettingsalcohol aan z'n missend oorlelletje? ;)
Of zoop ie het gewoon?

En ik hier maar schudden met het potje elke 10min, pffff (één dag per rubber, alé, tegen zondagavond mag ik stoppen met schudden...zucht)(overal m'n potje mee naar toe nemen, naar de bakker, naar het festivalletje dit weekend, naar bed, ... _O- )
 
Laatst bewerkt:
Slap genoeg beste mensen?
full

Da werkt dus! Alle 4 m'n rubbers goed gekregen hiermee (30ml ontsmettingsalcohol en 10 ml Wintergreen etherische olie, en veel schudden). Ze 'zetten' een klein beetje uit waardoor ze het boeltje perfect afsluiten!
Ga es die andere carbrubbers ook doen, alsook de rubbers in het achterwiel...

'T was weer zo saai en ernstig en werken en doen...pfffff, die bikers toch... ;)
full

Maximus en Tomcat hier dus, was een leuke namiddag


full

full

full

full

full

Effe pinnen...vlotters (hoogte) juist afstellen

Dit produkt beschermt de carbs tegen de imbusboutjes (alu vs rvs?)
full

full

full

full


Et voila! Mooi hé? Maxim, maximus dankus!!!
full
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan! Nu maken dat ze op de motor staan Fozzie, en terug rondbollen!

Voor de Doodle: (http://doodle.com/poll/3sasp8ivry9wwpww)
Het meeste volk kan het weekend van 8 augustus. Wie voelt zich geroepen om iets (mee) te organiseren?
 
Net weer naar de apotheker geweest, voor de moto hé...waarvoor anders, lol
Ze hebben die Wintergreen ook in 30 en 100 ml flesjes, 13€ en een sjiek voor de 30ml, 44€ en ne klets voor de 100ml (10ml, +/- 6€).
Eentje besteld v 30ml voor de achterwielrubbers en die andere carb-rubbers...(carbs nr blok)

@Maximus, die beste man komt zo meteen om je collector, heeft me net gebeld ervoor, komt goed
Weekend v 8 augustus is ok, 'k weet, moet die 'doedel' nog es invulle
Hoe bedoel je, meehelpen iets te organiseren, als 't in la Belgique is, help ik wel mee...
de boel op te eten en alles op te zuipen nee serieus
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan! Nu maken dat ze op de motor staan Fozzie, en terug rondbollen!

Voor de Doodle: (http://doodle.com/poll/3sasp8ivry9wwpww)
Het meeste volk kan het weekend van 8 augustus. Wie voelt zich geroepen om iets (mee) te organiseren?

Gaat mij helaas niet lukken om iets in die periode te organiseren..

Eerder deze maand van werkgever veranderd, dus vrije tijd is schaars... Weekend van 27-28 augustus staat gereserveerd voor de SAM Classic Endurance Itterbeck..

8 augustus is een maandag... Denk een tikfout voor 6/7 augustus.. Maar dan ben ik op vakantie.. Wellicht dat ik met Dutchy Junior een tripje doe.. Plan altijd een ritje om een dag of twee/drie met alleen mijn zoon optrek in de vakantie.. Dus als er een mogelijkheid is om er bij te zijn, ga ik het wel op de agenda zetten.
 
Graag gedaan! Nu maken dat ze op de motor staan Fozzie, en terug rondbollen!

Voor de Doodle: (http://doodle.com/poll/3sasp8ivry9wwpww)
Het meeste volk kan het weekend van 8 augustus. Wie voelt zich geroepen om iets (mee) te organiseren?

Ik zie de foto's wel achteraf ;). Om nou even op en neer te komen vanuit Italië gaat me net wat te ver :+
 
Eigenlijk is de bike al lang klaar hoor, alleen hier in België nog een beetje wachten op goed weer, geduld is een schone zaak...
full
 
Dzu, ik kan zelf niet meer dat weekend van de 6e. Net uitenodigd om te gaan ontsnappen uit een gevangenis ergens in Nederland.

13/8 dan?
 
Laatst bewerkt:
Hup oma, kick up...
Iedereen naar Honolulu of Hawaiiiiii ofzo?

Denk dat de hub?rubbers er toch wat beter v geworden zijn, het tandwiel zit weer goed vast, zonder enige speling...
full

full


Wat aan de achterbrug verder gedaan, er zitten zo 2 héél dunne rondelletjes tussen die link en de brug, de ene kant (alleszins, de andere kant???) heeft een goudkleurig tussenlaagje zitten met nog een plastic beschermlaagje erover, is losgekomen en heb ik verwijderd, op deze foto (andere achterbrug) is die laag ook losgekomen, wat is de functie hiervan, de brug beschermen tegen...wrijving/uit slijten ofzo? Belangrijk dat extra laagje?
full

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan