yamaha diversion 900, houd fors in

bonnie40

MF'er
25 apr 2015
60
0
mijn diversion start goed , gaat tot 3000 toeren ook goed , maar gaat daarna pruttelen,
carburateurs zijn wel al schoongemaakt , heb ook kleppen gecontroleerd en deze staan prima ,
merk wel als ik choke uittrek dat hij een klein sprongetje maakt ,dus eventjes doorschiet,

denk nu vooral aan ontsteking , kun je daar bij zonder olie af te laten ?
zitten er ergens computertjes?
bougies vonken goed , alhoewel er 1 bougiekabel los zat .
 
Ik heb nog wel verhogingsbeugels ( of hoe het ook genoemd wordt, gaat stuur ongeveer zo'n 5 cm omhoog, maar of je daar mee in de knoei komt met je kabels?) liggen voor je div, mocht je er belangstelling voor hebben?

En inderdaad goed om te lezen dat het ie nu in ieder geval goed loopt!

Succes ermee

En is je balhoofdlager nog wel goed/soepel?
 
Laatst bewerkt:
wat het trillen betreft ,bij mij is er een extreem hoge gevoeligheid ,moeilijk uit te leggen is geen gewone situatie ,een ander gaat hier geen last van hebben, heb het bij elke motor.

er zit een heel goed stuur op voor mij, een ideale zit positie , het zijn geen grove trillingen juist fijne hoog frequente trillingen , synchroon stellen moet nog gedaan worden ,maar dit is meer voor bij lage toeren.

waar ik nog met ga experimenteren is gewicht of extra stuurgewicht ,
 
heb de motor nog synchroon afgesteld en stuurdempers erop gezet ben er op het moment heel tevreden over ,is heel betrouwbaar en rijdt heel goed vooral tussen 80 en iets van 140 vind ik het super rijden,hij loopt dan super rustig ,motor heeft een hele goede ontspannende zit,en in de bochten vind ik hem zeker niet verkeerd ,het is geen racer maar traag is hij ook niet.
 
Wat goed dat je het euvel eindelijk hebt gevonden. de aanhouder wint in veel gevallen,dat blijkt maar weer.
Hoelijk kun je nu lekker genieten van de motor,het juiste weer is juist in aantocht.

Groet,Auke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan