Km stand vooruit zetten

Bonusballs

Rookie
21 jan 2008
26
0
Gronau
Ik woon in Duitsland en ga weer verhuizen terug naar Nederland. Nu wil ik mijn motor uiteraard ook meenemen. Maar er staan nog maar 4.000 km op de teller. Nu moet ik BTW gaan betalen bij minder dan 6.000 km. Daar heb ik natuurlijk geen zin in. 2 x BTW betalen lijkt me wat overdreven. Iemand een idee hoe ik dat kan organiseren? Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken....
 
Wat ik begreep (helaas) niet..... Hij moet de 6.000 km hebben gehad. Zover ik weet teninste.

Maar misschien even goed informeren bij de juiste instanties?

Wellicht hoeft er helemaal niets te gebeuren aangezien sommige dat aangeven. Zou toch zonde zijn van het onnodig verspilde geld :)


Zie dat je dat al had gedaan en nog eens gaat doen. :X
 
Laatst bewerkt:
Hier is wat meer informatie te vinden over invoeren:

Invoeren vanuit EU- of EVA-land | RDW

Vooral helemaal aan het eind staat iets dat interessant kan zijn.


Heb het gelezen idd. Als je onderin leest zie je "vrijstelling van de BPM aanvragen" staan. Maar volgens mij was het niet de BPM wat ik dan moest betalen maar de BTW?! Begin nu te twijfelen aan mezelf. |(
 
Gemiddeld 400km per jaar gereden? Verkopen dat ding.

Wil uiteindelijk wel weer gaan rijden, als mijn been geheeld is.
En normaal gesproken zou ik dat ook zeggen... Zou ik gaan huren als ik wel een x zou willen rijden. Maar heb mijn motor laten verlagen, aangezien ik niet van die lange benen heb. En vind dat maar eens om te huren...
 
Hier is wat meer informatie te vinden over invoeren:

Invoeren vanuit EU- of EVA-land | RDW

Vooral helemaal aan het eind staat iets dat interessant kan zijn.
:^ Dikke kans dat ie zonder btw of bpm mee mag als verhuisboedel link

Het nadeel van bellen met een grote complexe organisatie als belastingdienst, rdw enz is dat je voor het antwoord erg afhankelijk bent van de persoon die je aan de telefoon krijgt. Heel soms weet hij/zij exact de details van die specifieke situatie, vaker nog weten zij ook alleen de algemene regels en niet de details specifiek voor jouw zaak. Dus heel veel navragen, doorduwen, dingen zwart op wit zien te krijgen.

Succes met de verhuizing en met de knie, kun je hopelijk volgend jaar weer volop genieten van de GSR :)
 
:^ Dikke kans dat ie zonder btw of bpm mee mag als verhuisboedel link

Het nadeel van bellen met een grote complexe organisatie als belastingdienst, rdw enz is dat je voor het antwoord erg afhankelijk bent van de persoon die je aan de telefoon krijgt. Heel soms weet hij/zij exact de details van die specifieke situatie, vaker nog weten zij ook alleen de algemene regels en niet de details specifiek voor jouw zaak. Dus heel veel navragen, doorduwen, dingen zwart op wit zien te krijgen.

Succes met de verhuizing en met de knie, kun je hopelijk volgend jaar weer volop genieten van de GSR :)

Dat hoop ik ook, dank je wel!
En idd..... wat ik vreesde is gebeurt. Deze dame verteld weer een ander verhaal dan de vorige.... lang leve de callcentra!! Pffffffffffff
 
Dat hoop ik ook, dank je wel!
En idd..... wat ik vreesde is gebeurt. Deze dame verteld weer een ander verhaal dan de vorige.... lang leve de callcentra!! Pffffffffffff

Welkom terug in Nederland !waar begin je aan ! :X
Als je hier met een vraag de belastingdienst belt, en je krijgt een onduidelijk of geen goed antwoord, gewoon meteen ophangen en weer opnieuw bellen.
Dit moet je blijven doen(en kan behoorlijk wat tijd en telefoontjes kosten |( ), totdat er na een aantal pogingen, een keer toevallig iemand aan de lijn komt die er wel verstand van heeft !
Vraag maar na bij elke ondernemer of Nederlander ! -O-

Succes met het verdere verloop ! ;)
 
Laatst bewerkt:
Snap dat 2x BTW betalen niet helemaal. Als je de motor in Duitsland (goedkoper) hebt gekocht ben je hier gewoon belastingplichtig als je hem hier in wilt voeren. Heb je hem eerst meegenomen vanuit NL naar DE had je BTW terug kunnen krijgen...

Heb mijn motor in Duitsland gekocht omdat ik er nu (nog) woon. En dus ook gewoon de BTW betaald. Als ik hem in ga voeren in NL, omdat ik terug naar NL verhuis, wil ik niet nog eens BTW betalen omdat ik minder dan 6000 km heb gereden. Dat is waar het om gaat.
 
Om zulke achterlijke regelingen in "ons" Europa snap ik waarom Engeland er uit wilde. Dit soort zaken zouden allang geregeld moeten zijn.

Als Europees inwoner verwacht ik :

- Afschaffing BPM en andere plaatselijke belastingen
- auto's en motoren overal in Europa dezelfde prijs
- wegenbelasting die het recht geeft om verder zonder kosten gebruik te maken van ALLE wegen in Europa
- een Europees kenteken waarbij het niet uitmaakt waar je woont

etc, etc etc.

Want als het om belastingen gaat is het ieder land voor zich.

Zolang dit soort simpele zaken (en vele andere) niet geregeld zijn is er mijn inziens geen 1 Europa mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan