Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Afgelopen vrijdag toevallig een Oberon slave cilinder laten monteren op mijn Mille (wegens verdwijnen koppelingsvloeistof :? ). Kan je vertellen dat het een hoop scheelt qua koppelen. Gaat een stuk lichter. Weet alleen niet of het scheelt op het nieuwere model ;)

En hier besteld, duurde wel 2 weken omdat zij het bij de fabrikant in GB moeten bestellen:
http://motodeluxe.be/product/oberon-performance-aprilia-koppelingscilinder-2/

Ik heb er laatst ook een van Ebay getrokken, maar kan nou niet zeggen dat ik spontaan met 2 vingers de koppeling kan bedienen. Mijn vloeistof lekte ook via de slave, dus was meer noodzakelijke vervanging dan cosmetisch/functionele wensen.. :Z
 
Ahh leuk om nog te zien. Was mijn eerste fietsje, ook veel schrik van gehad. Was alleen niet vooruit te branden haha.

Die Oberon cilinder ben ik erg tevreden over en de website die ik gaf eerder is goedkoper dan direct bij de Fabrikant bestellen :?

Dat had wellicht ook te maken met de ietswat vieze luchtfilter. Toen ik hem kocht reed hij 1/:7 ongeveer, meerdere malen ook langs de weg gestaan met een lege tank ;) Na het vervangen van reed hij prima, en best snel ook.
 
Wat bij meer scheelde is teruggaan naar de originele koppelings- en remhendel.
En ondanks die nieuwe slave cilinder werd de vloeistof in het potje binnen een maand weer een stuk zwarter...

De originele heb ik nog en ga ik ook houden, in iedergeval qua formaat. Misschien dat ik nog wel originele zwarte koop o.i.d.
 
Gisteren met een mede Appie-rijder vanuit Rotterdam rondje Lekdijk - Merwededijk gereden. Was leuk! (en warm).

GSLf96P.jpg
 
Ik heb er laatst ook een van Ebay getrokken, maar kan nou niet zeggen dat ik spontaan met 2 vingers de koppeling kan bedienen. Mijn vloeistof lekte ook via de slave, dus was meer noodzakelijke vervanging dan cosmetisch/functionele wensen.. :Z

Nee, je hebt nog wel een goede vuist nodig maar ik merkte wel een behoorlijk verschil met de originele slave. Bij mij ook, heb ook naar andere ervaringen gekeken maar de Oberon kwam er vooral op het Engelse forum goed uit :)
 
Dat had wellicht ook te maken met de ietswat vieze luchtfilter. Toen ik hem kocht reed hij 1/:7 ongeveer, meerdere malen ook langs de weg gestaan met een lege tank ;) Na het vervangen van reed hij prima, en best snel ook.

Hahaha ja ik had dan ook letterlijk niets gedaan aan die motor behalve een nieuwe voorband ooit. Had toen echt 0 verstand van techniek, zolang het reed, reed ik erop :') Nu overigens niet veel meer verstand van techniek, wel stukken braver met onderhoud :P

Mooi 1/7 rijden met het vermogen van een agressieve Puch Maxi :]
 
Iemand een idee wat er mis kan zijn met mijn RSV 1000 Factory uit 2010?

Motor blijft niet goed stationair lopen, valt terug naar ca. 1000 rpm en valt dan uit. Op het moment dat je het gas loslaat, en de motor uit laat lopen, rommelt het behoorlijk in de uitlaten. (plofjes, al kan je het niet echt zo noemen met de originele dempers ;))

Dynamo is vervangen, accu werd te weinig geladen. Motor geeft nu 13.9V aan bij 4k rpm.

Probleem was eventjes weg, maar nu helaas teruggekeerd.
 
Schommelt het V? Slangetjes vacuüm los? Ik zou slangetjes en stekkers even nalopen.
 
Iemand een idee wat er mis kan zijn met mijn RSV 1000 Factory uit 2010?

Motor blijft niet goed stationair lopen, valt terug naar ca. 1000 rpm en valt dan uit. Op het moment dat je het gas loslaat, en de motor uit laat lopen, rommelt het behoorlijk in de uitlaten. (plofjes, al kan je het niet echt zo noemen met de originele dempers ;))

Dynamo is vervangen, accu werd te weinig geladen. Motor geeft nu 13.9V aan bij 4k rpm.

Probleem was eventjes weg, maar nu helaas teruggekeerd.

Maak de stationairregelaar eens goed schoon. Eraf halen (onderkant airbox, lopen twee slamgen heen) en dan met remmenreiniger goed doorspoelen.
 
De RSV en zijn Japanse broer even gepoetst voor de reis naar de TT in Assen, had beloofd nog een foto te uploaden dus bij deze :)

8744803D-1C92-4C51-AD05-78EC57A266EF_zpsyevzbo3x.jpg


65472585-F0C4-4D09-97AA-27B2124AC4EE_zpso8jvn2a2.jpg
 
Gister m'n nieuwe uitlaat binnen gekregen, was de titanium die erop zat een beetje beu... was zo hard dat ik er zelf gek van werd.

Oud;
1k0.jpg


Nieuw;
1k0.jpg


*D
 
Weer genoeg RSV's gezien op de TT afgelopen weekend.
Heb in al die jaren niet zo lang gedaan over de terugweg btw, het was echt extreem druk..

Zelfs met de motor stond je regelmatig stil op de snelweg..

Braapp
27957750035_5d386d0988_b.jpg
 
Beste RSV rijders,

Heb afgelopen zaterdag mijn droomfiets gekocht: een "oer" RSV Mille uit 2004!

Gekocht bij Motoport Echt. Eerste reg. datum internationaal & nationaal 18-08-2004 en een km stand van 12.xxx km

Aankomende zaterdag ga ik de motor ophalen.

Ik ben echter opzoek naar wat extra informatie over de motor en ik krijg het niet op internet gevonden.

- Ik dacht dat er een kroonplaat op was gezet van de 2e generatie RSV maar in een ander topic hier op MF las ik het het een RSV Mille Evo kan zijn? (Zal kijken of het lukt om de foto's te posten) Maar kan iemand het verschil tussen de gewone Mille en de Mille Evo uitleggen?

- Ben tevens op zoek naar een nieuwe sticker voor op de rechter zijkuip, deze is helaas beschadigd. Heeft iemand een idee waar je originele stickers aan kan schaffen? (Zal de foto vd sticker posten)

Ik heb nadat ik hem op heb gehaald vast nog wel meer vragen ;)

Ben benieuwd naar jullie reacties (met name m.b.t. het eerste punt).

Gr Dirk
 
Beste RSV rijders,

Heb afgelopen zaterdag mijn droomfiets gekocht: een "oer" RSV Mille uit 2004!

Gekocht bij Motoport Echt. Eerste reg. datum internationaal & nationaal 18-08-2004 en een km stand van 12.xxx km

Aankomende zaterdag ga ik de motor ophalen.

Ik ben echter opzoek naar wat extra informatie over de motor en ik krijg het niet op internet gevonden.

- Ik dacht dat er een kroonplaat op was gezet van de 2e generatie RSV maar in een ander topic hier op MF las ik het het een RSV Mille Evo kan zijn? (Zal kijken of het lukt om de foto's te posten) Maar kan iemand het verschil tussen de gewone Mille en de Mille Evo uitleggen?

- Ben tevens op zoek naar een nieuwe sticker voor op de rechter zijkuip, deze is helaas beschadigd. Heeft iemand een idee waar je originele stickers aan kan schaffen? (Zal de foto vd sticker posten)

Ik heb nadat ik hem op heb gehaald vast nog wel meer vragen ;)

Ben benieuwd naar jullie reacties (met name m.b.t. het eerste punt).

Gr Dirk
Mooie fiets.

Is echt er een 2003 model die wellicht in 2004 op kenteken is gekomen.

Wat die kroonplaat betreft geen idee, maar ziet er goed uit, dus lekker boeie :9

Het verschil tussen de 2003 tov het 2001-2002 model is de andere versnellingsbakverhouding, iets andere uitlaat en anders vormgegeven achterkant en voorspatbord.
 
Mooie fiets.

Is echt er een 2003 model die wellicht in 2004 op kenteken is gekomen.

Wat die kroonplaat betreft geen idee, maar ziet er goed uit, dus lekker boeie :9

Het verschil tussen de 2003 tov het 2001-2002 model is de andere versnellingsbakverhouding, iets andere uitlaat en anders vormgegeven achterkant en voorspatbord.

Thanks! 2003 inderdaad, keek naar de reg. datum...
 
Terug
Bovenaan Onderaan