Zitpositie GSXR 600 K2 verbeteren

Neelis_V4

MF veteraan
1 okt 2009
1.152
821
Barendrecht
Sinds een aantal maanden ben ik de eigenaar van een GSXR600 K2 en de zitpositie zorgt voor aardig wat druk op m'n polsen. Hebben jullie tips om de zitpositie te verbeteren?

Heb me eens laten inmeten voor mijn mountainbike en om mijn zitpositie te verbeteren ging het stuur omlaag, waar ik had verwacht dat het stuur omhoog zou gaan. De lagere positie van het stuur, zorgde voor een meer comfortabele zitpositie op m'n mountainbike.

Ben benieuwd waar ik kan gaan zoeken met de motor.
Graag geen flauwe opmerkingen over de overstap naar een tourfiets.
 
Bij mij steken er andere clipons op, deze staan iets vlakker en iets dichterbij het zadel. Verder heb ik het zadel wat aangepast. Deze is nu 1cm lager gemonteerd en ongeveer 3 cm schuim uit. Door de nieuwe vorm hoef ik mn armen minder te belasten om op m'n plek te blijven zitten.

Rigoureuze oplossingen kunnen altijd nog..
 
Het recept voor jou en jouw bike is misschien anders hè? Heb je vast gesteld dat de clipons bij je gsxr ook vrij schuin staan, ja dan kun je gaan zoeken naar alternatieven. Als je weet welke diameter je nodig hebt dan kun je gerichter zoeken.

Voetsteuntjes zijn niet het eerste wat bij me opkomt. Steuntjes verder naar achter, benen in een andere hoek, bekken en onder rug in een andere hoek..niet eens zo'n gek idee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan