1e motor - nieuwe remschijven ( + grote beurt) ?

videomike219

Rookie
25 jun 2016
10
0
Meppel
Dag allemaal,

Ik heb al even lopen rondneuzen op het forum maar er staan zoveel topics dat ik er maar beter zelf 1 kan openen :)

Ik heb gister een Aprilia Shiver 750 gekocht uit 2008. Echt een super mooie motor. Ook een kleine aankoopkeuring laten doen en alles zag er keurig uit.

Echter bleek dat hij wel toe was aan een grote beurt en later op de snelweg bleek dat de voorrem trilde bij remmen. Dit was echter niet het geval lagere snelheden (tot 100)

Een kennis en tevens monteur vertelde dat waarschijnlijk de remschijven wat kromwaren, van de week moet blijken of dat zo is. Ik heb even gekeken en dat zijn leuke prijsjes.... :r Nu vind je her en der wel wat leukere prijzen van Brembo, of Ferodo of het origineel. Maar wat is nou de beste optie als ik de schijven toch moet vervangen?? Bij de Ferodo schijven geven ze aan dat het een "upgrade" is op het origineel, maar is dat ook zo of is dat "marketing"?

Ik zoek gewoon goede remmen, voor een goede prijs!

De grote beurt laat ik ook direct doen. Met de auto ben ik gewend om zelf alles aan te schaffen en dan door een monteur die ik ken uit te laten voeren. Dit wil ik met de motor ook doen. Een kennis van mij werkt als een monteur in een motorzaak en klust ook thuis.

Ik heb al wat sites gevonden waar wat is nu de beste site voor goede onderdelen voor een goede prijs? :)

Indien jullie verder nog tips hebben hoor ik het ook graag! :Y

mvg,
Michael
 
Bedankt voor de reacties!
Net even op bolski gekeken maar niet echt een duidelijke site. Ik zoek niet per se de goedkoopste remschijven maar eerder was mijn vraag of andere schijven een meerwaarde hebben dan de originele! En dat voor een mooie prijs ;)

Floaters schoonmaken zal ik doorgeven @kuupertje! Bedankt voor de tip

Ik weet niet hoe je het balhoofd kan controleren @Kwasuz, maar die man heeft die motor op zijn kant gezet en lopen draaien en trekken en zij dat alles in orde was.
 
Bedankt voor de reacties!
Net even op bolski gekeken maar niet echt een duidelijke site. Ik zoek niet per se de goedkoopste remschijven maar eerder was mijn vraag of andere schijven een meerwaarde hebben dan de originele! En dat voor een mooie prijs ;)

Floaters schoonmaken zal ik doorgeven @kuupertje! Bedankt voor de tip

Ik weet niet hoe je het balhoofd kan controleren @Kwasuz, maar die man heeft die motor op zijn kant gezet en lopen draaien en trekken en zij dat alles in orde was.
EBC217821 INOX VEE-Rotor (front)
€190,14
 
VR621BLK
163,-
17101916.png
 
Snuffel eens op duitse ebay daar is zat spul te krijgen en nog goedkoper dan in nl :p.

En als je onderhouds spul zelf kopen en dan naar een beunhaas gaan is ook niet echt aardig van jou.

Beunhaas kan zo ook niks bij verdienen en daarbij weten zij vaak wel de weg om goedkoop aan spul te komen.
 
Bedankt voor de reacties!
Net even op bolski gekeken maar niet echt een duidelijke site. Ik zoek niet per se de goedkoopste remschijven maar eerder was mijn vraag of andere schijven een meerwaarde hebben dan de originele! En dat voor een mooie prijs ;)

Floaters schoonmaken zal ik doorgeven @kuupertje! Bedankt voor de tip

Ik weet niet hoe je het balhoofd kan controleren @Kwasuz, maar die man heeft die motor op zijn kant gezet en lopen draaien en trekken en zij dat alles in orde was.

Dat heb ik net ook even gedaan en daar word je inderdaad niet wijzer van. :N

Doe eens wat aan jouw website Bolski!
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik net ook even gedaan en daar word je inderdaad niet wijzer van. :N

Doe eens wat aan jouw website Bolski! Dit zorgt er voor dat ik dus elders ga kijken, daar waar een website wel meteen de juiste info weergeeft (dus welke schijf voor mijn motor met prijs er bij....)
Niet elke site of webshop is even vriendelijk, dat klopt. Maar weet wel dat de kosten van het anders opzetten zullen worden doorberekend in de aanschafprijzen. Het is kiezen of delen.

Ik had binnen 15 seconden de juiste gevonden. Ziet er misschien niet gelikt uit, maar het is echt zo te vinden.
 
Ik heb deze link gevonden op de site en dat is wat ik eigenlijk zocht.
http://www.ebc-bestellen.nl/

Jouw motor type kunnen invoeren en dan de onderdelen voorgeschoteld krijgen.

Ik keek hier in eerst instantie over heen.
Die site is ook van mij. Maar bestellen kan nog goedkoper via de mail of via Uitlaatstore. Maar om uit te zoeken is het wel handig, net als uitzoeken op www.motomike.nl.

Als ik nou 2 maanden lang een kudde Chinese typgeitjes kan lenen staat alles in de webshop. Nu moet het maar een beetje tussendoor en met hulp van stagiairs en studenten die een centje bijverdienen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan