Het Yamaha TweeTakt Topic

Het kan beide,ligt er maar net aan welk model carb je heb.Die halve maan vorm
zie je het meest bij race carbs en helpt vooral in het middengebied om makkelijker benzine
uit de vlotterbak te trekken.
Okay dank.
Er staat geen type aanduiding op(geen VM ofzo)
maar dit zijn ze..

In de sectie; techniek'heb ik gevraagd waar de diverse tuutjes en aansluitingen voor zijn..
Ik moet niet de verkeerde afdoppen/openlaten..
 
Een nog heel net setje standaard carbs zo te zien.Alleen voor 2 verschillende modellen,
beide zijn linker carbs.De rechter heeft normaal gesproken geen choke knop,maar
word bedient door een verbindingspijpje.Vandaar die tuitjes aan de rechterkant,die zijn voor de choke aansluiting naar de rechter carb,ga je ze beide gebruiken op 1 motor let er dan
op dat alle inwendige sproeiers en naaldbuizen gelijk zijn,en plug die tuitjes af anders trek je valse lucht.Ook heeft de linker carb op de foto een oliepompaansluiting en de rechter niet.
Althans niet op dezelfde plek.
 
Laatst bewerkt:
Okay dank.
Er staat geen type aanduiding op(geen VM ofzo)
maar dit zijn ze..
[~[url="http://i934.photobucket.com/albums/ad188/samrap392/PTDC0003_zpsigxy7vq9.jpg"]afbeelding~][/URL]
In de sectie; techniek'heb ik gevraagd waar de diverse tuutjes en aansluitingen voor zijn..
Ik moet niet de verkeerde afdoppen/openlaten..


De opmerkingen van de heer Gamma zijn juist!

Even aanvullen: de rechtse op de foto zat op Yamaha R5 -zuigergestuurd en de linker is een model nieuwer nl voor de RD 350- membraam. De gasschuiven hebben ook een verschillende afschuining en de gasbuis is ook niet hetzelfde. Beide kun je mee freubelen op je Jawa, voor elke cilinder eentje gaat um niet worden........ :N

;)
 
Ik overweeg zeer serieus een jaren 70 RD 250 aan te schaffen. Ben alleen nog op zoek naar een persoon die goed kan reviseren (km stand is stevig met 50 k, uiterlijk nagenoeg nieuw, oud mannetje altijd dat apparaat gekoesterd etc).
Zijn er forumleden die dit kunnen of willen doen tegen een redelijke vergoeding ?

Dit is niet relevant meer :-)
 
Laatst bewerkt:
Hij had er een flat track model kontje op moeten maken dan was het mooier geweest,
zoiets als dit,
harley-xg750r-07-1.jpg
 
om eerlijk te zijn, ik vind het spuug lelijk. _O- :r
Maar als iemand anders het mooi vind.. :)

IK had hem al eens eerder gespot en vind het een pracht van een machine, die uitlaten alleen al! En zo op het oog fraaie details maar wat mij dan meteen verbaasd, gebouwd in India! Ben daar een aantal keer (zakelijk) geweest en wat je over het algemeen ziet heeft niet deze kwaliteit.

 
Laatst bewerkt:
Vraag, op mijn RD zitten clip ons maar ik zou eigenlijk toewillen naar de situatie van de moddelen daarvoor die een iets hoger stuur hebben. Iemands dit al eens gedaan en kan je uberhaupt van clip ons naar een stuur ?
 
Je kan ook verhoogde clip ons nemen,Zoiets dus,
Tarozzi 70mm High Rise Clipons 27mm tot 46mm
Een ander alternatief is de kroonplaat en stuur van een usa model zien te vinden,de RZ350
uit 1984-85,misschien dat er op E-bay wat te vinden is.
Optie 3 is het zadel laten verlagen.
Hou er wel rekening mee dat je misschien je remleiding en koppelingskabel zal moeten verlengen.
 
Laatst bewerkt:
Maandag met (voor) een maat kijken naar een dt400 .
Ik heb ooit eens een dt50 gehad , maar verders geen ervaring met 2takt's.
Zijn er nog punten waar ik op moet letten?

Bvd hippie
 
Buiten de normale voor iedere2ehands motor geldende punten eigenlijk alleen of
de motor goed loopt zonder tikken en andere rare geluiden.
 
Laatst bewerkt:
Buiten de normale voor iedere2ehands motor geldende punten eigenlijk alleen of
de motor goed loopt zonder tikken en andere rare geluiden.

Dat kan voor iemand met "viertakt oren" }) nog wel eens lastig worden. :Y
Een luchtgekoelde tt maakt geluiden, die hun niet bekend voor kunnen komen.

;)
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, maar als je de kleppen v/e tweetakt hoort tikken, is er iets niet in orde...(met jou :P )

:+
 
Dat kan voor iemand met "viertakt oren" }) nog wel eens lastig worden. :Y
Een luchtgekoelde tt maakt geluiden, die hun niet bekend voor kunnen komen.

;)

Tja hadden ze maar goed opgevoed moeten worden met 2takt olie :9 in plaats van melk :+
Rammelende geluiden zijn normaal voor een luchtgekoelde 2takt,maar harde tik geluiden of andere mechanische herrie niet.
Deze klinkt zoals het hoort,
 
Laatst bewerkt:
Net nog even op ut www geweest om te kijken naar onderdelen.
Kwam bij MP, Roukema, cmsn en ebay is er nog meer ?

Hippie
 
Terug
Bovenaan Onderaan