Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Gisteren op mijn laatste dag Noorwegen de lul. Lasercontrole door politie, 65 waar 50 toegestaan. Beetje lullig punt vond ik persoonlijk, heuvel af vanuit een 80 stuk dus liet hem gewoon uitrollen, bebouwing was nog niet begonnen. Maar geen excuus, te hard is te hard.

2900nok, naar huidige koers een ruime 300 euro...

Ik had verwacht als buitenlander meteen te moeten aftikken, maar dat was niet het geval. De agent in kwestie zei er zelfs nog bij dat als ik niet zou betalen er niks aan de hand was, behalve dan dat ik in de Noorse opsporingsregisters kom te staan en bij een volgend bezoek aan de beurt ben.

Iemand ooit eerder een boete gehad daar en hoe gaat dat verder? Eerste gedachte is natuurlijk gewoon niet betalen, Noorwegen is geen EU dus geen verdragen op dat gebied. Maar als ik daardoor nooit meer naar Noorwegen kan of anders daar tegen de lamp loop en ook nog een dikke verhoging er overheen krijg, dat is het me ook niet waard. Of ga ik er niis meer van horen en krijg ik niet eens iets thuis?

Schrok wel van het bedrag, blij dat het de laatste dag was, als ik wist dat het zo duur was had ik iets minder ontspannen rondgereden denk ik.
 
Ik heb een keer een parkeerboete gehad in Oslo, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Een bonnetje onder de ruitenwisser, maar nooit geen acceptgiro thuis gekregen en dus ook niet betaald.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij staat de boete op het kenteken geregistreerd.
Dus als je op een andere motor weer die kant op gaat, is er niets aan de hand.
 
Volgens mij staat de boete op het kenteken geregistreerd.
Dus als je op een andere motor weer die kant op gaat, is er niets aan de hand.

Zelfs als je op dezelfde gaat. Je kan 'em immers net gekocht hebben.

Ik heb er ook eentje gekregen, en nooit meer wat vernomen. Daarna nog met dezelfde motor naar Noorwegen geweest.
 
Hallo, wij (mijn vrouw en ik) zijn met ons zijspan onderweg in Zweden en Noorwegen. Nu in Svolvaer op de Lofoten. Tot nu toe prachtig weer gehad. Zit nu nog lekker buiten in de stralende zon.
Groet RuuT
 
Volgens mij staat de boete op het kenteken geregistreerd.
Dus als je op een andere motor weer die kant op gaat, is er niets aan de hand.

Oke, maar eens afwachten of ik er iets van te horen krijg. Volgens de agent hoefde ik er niet te veel van te verwachten. Mijn idee om de boete dan maar te verscheuren en dan een hoop zinloze administratie te voorkomen vond hij echter maar niks.

Nu ik er over nadenk, mijn kenteken werd wel door de agent via de porto opgevraagd, maar mijn naam niet. Hij nam alleen mijn gegevens van het rijbewijs over en kreeg hem meteen weer terug. Adresgegevens moest ik zelf op de bon invullen.
 
8-) 8-) 8-)

En Ondertussen zijn we sinds gisteren ook terug van een Schitterende reis.

Totaal bijna 9300km gereden op 3 weken.

Bandjes zijn aan vervanging toe.

Ik weet wel dat ik zeker nog eens terug ga naar Noorwegen.

grtz Drummer
 
Wij zijn ook weer terug, man wat een prachtland! Smaakt naar meer!
Wij gaan zeker een keer terug *O*

13483353_872146409555894_1688106195278124884_o.jpg


13528042_872146549555880_5761279103563609036_o.jpg


13502966_872146726222529_5998309142063821516_o.jpg


13497951_872147066222495_3959726802522507168_o.jpg


13517573_872146479555887_4782007056955498010_o.jpg
 
Ik ben vanaf gisteren ook weer thuis. 4 weken, 9385km.
Super mooi land! Zal binnenkort even de foto's uitzoeken en hier wat plaatsen.
 
Ik wilde zaterdag richting Noorwegen maar ik twijfel tussen auto en motor. Het lijkt erop dat het 2 weken kutweer wordt, wat denken jullie?
 
Motor uiteraard. Het is een groot land, en per regio kan het weer behoorlijk verschillen.

Noorse weersite: www.yr.no
(kan ook in het Engels)
 
Wij hebben gemerkt dat je van het weer niet veel aan moet trekken. We zouden de halve week regen hebben, uiteindelijk maar 1 dag nat geweest.

Gewoon met motor gaan, betaal je ook geen tol op de hoofdwegen, veerpondjes zijn goedkoper etc.

Ook in de regen is Noorwegen leuk.
 
Ik heb wel redelijk wat regen gehad, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik trek me daar eigenlijk nooit wat van aan, vaak valt het achteraf mee. Droge momenten heb je altijd wel.
 
Motor gaat het niet worden helaas. Ik heb er een aanhangertje achter maar vrees dat de temperatuur net wel/net niet parten gaat spelen. Blok is luchtgekoeld en buitenkant ging al net over de 150 graden. Ik heb geen tijd meer om het verder te bekijken dus morgen met de auto. Volgende keer beter :9
 
Laatst bewerkt:
wij vertrekken morgen, ook via motortours ,bedankt voor de voorpret mooi filmpje *O* *O*

@ frazer: prachtig :] :} :]

Als je ook naar Jostedal gaat, zorg dan iig dat je voor 4 uur bij het hotel bent. Dan heb je nog mooi de tijd om de gletsjer te bezoeken (Laatste boot vaart om 17:50) En lopen vanaf de boot is ongeveer een half uur.
 
:] Vandaag zijn we in Andelsnes. Morgen de Trollstigen en Geirangerweg rijden. Trouwens steeds mooi weer gehad. Gisteren uitgebreid de Atlanterhavveien gereden. Fantastische weg. Veel plezier voor iedereen die nog deze kant op gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan