benzine uit solenoid valve

zwaago

Rookie
1 aug 2010
12
0
goede middag,

Ik heb een probleem waar ik maar niet achter kan komen wat het nu is.

op mijn gsxr 600 uit 2000 zitten 2 solenoid die op de juiste mannier zijn aangesloten.
Nu is het probleem dat wanneer hij lucht in moet blazen bij een bepaalt toerental, blaast hij er geen lucht in maar trekt er benzine uit.
Ik heb alle rubbere ringen en pakkingen vervangen en ook de naalden.

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn? of wat ik moet doen?

Vgr Remon
full
 
patrickZ, ik zou het niet weten heb ik nog niet naar gekeken. zal dat even doen.

Blade4fun, dat is mijn motor, heb een hele tijd zonder ze gereden, persoonlijk vond hem minder rijden er door, daarom wil ik weer dat ze gaan werken.
 
Oke, net gekeken of hij nog lekt.
Zodra ik de tank er of haal en er een fles op aansluit met benzine en de motor start lekken de solenoids niet meer en als ik de tank er op zet beginnen ze weer te lekken.

Dus heeft iemand een idee?

Hoe kan ik goed controleren of hij mijn tank vacuum trekt, zo simpel als de tank dop open doen?
 
Inderdaad,als je tank vacuüm trekt doordat bv de ontluchtingslang of gat dicht zit,en je haalt je tankdop eraf dan kan er weer lucht bij en heb je dus geen vacuum meer.
Kijk dus eens of je probleem nog steeds bestaat met je tankdop los,zonee,dan trekt je tank dus idd vacuum.

Groet,Auke.
 
Maar tank vacuum trekken vindt pas plaats na tig kilometers rijden en niet bij stilstand de motor even laten draaien.

Tap je tank eens bijna leeg en kijk dan of het nog optreedt. Ik vermoed dat de grote hoeveelheid benzine in de tank de vlotternaald tegen de druk van de vlotter in iets openduwt waardoor het benzineniveau in de vlotterkamer te hoog komt.
 
Ik zal morgen even kijken er naar heb helaas nu er geen tijd voor, denk dat ik ook mijn solenoids niet aansluit op de kabelboom.
Kijken of dat misschien het probleem is.

ik heb namelijk al bekeken of de slangen verstopt waren die de tank ontluchten en overtollig water afvoeren, maar dat waren ze niet..

Ik kom er morgen op terug, in ieder geval bedankt allemaal voor het mee denken!

gr remon
 
Oke,
Ik ben naar de motor geweest en heb naar de tank gekeken open en dicht maakt dat dus niet uit.
Eerst heb ik mijn motor gestart zonder de solenoids aan te sluiten aan de kabel boom om te kijken wat het doet met de motor als ik met of zonder tank dop open hem laat lopen.
Toen hij een tijdje aan stond heb ik de solenoids wel aan gesloten en hem zeker nog een 10min aan laten staan, geen lekkage.
Uit gezet en een half uur later hem weer aan gezet om te kijken of het toch weer zou beginnen, dat was niet het geval.

Vandaag gelijk na het werk er weer heen en starten, en ja wel ze lekken weer.
Als ik ze van de kabel boom afhaal omdat ze dan niet kunnen draaien gebeurt er niets maar als ik ze weer aan sluit begint het weer, kan het zijn dat ze stuk zijn?
of is het zo als jaap 43 zegt dat het de vlotters zijn, maar daar in tegen mijn tanks is nu ook bijna leeg..

ik hoor het graag.

gr remon
 
Laatst bewerkt:
staat er in het wphb niets over welke waarde de solenoid moet geven, zodat je deze kan doormeten?
in dat systeem zou geen benzine moeten komen, alleen maar lucht door die slangen, maar zoals eerder gezegd kan er misschien benzine terug komen op het moment dat de vlotters niet functioneren.
of dit te rijmen is met de moment dat hij wel lekt zoals boven omschreven durf ik niet te zeggen.

Overigens lijkt dit me typisch een klusje voor iemand met verstand van carburateurs (ja ik ben fan van ruud frederiks, maar kies zelf maar).
ik kan me voorstellen dat de motor prima af te stellen is zonder dat dit systeem in werking is of gemonteerd is.
misschien eens zoeken wat er in de omschrijving staat van een dynojet kit van dit model ?

edit, nee staat niks over vermeld, heb even gespiekt http://www.dynojet.com/pdf/european/E3159.pdf
 
Laatst bewerkt:
hahaha nou zeker wel maar een vriend van mij is overleden had er niet echt veel zin in om te reageren..

maar goed ik heb er zo'n kit in gezet..
ik heb een pakking in bestelling voor mijn tank die was heel licht aan het lekken en voor de rest is alles vervangen wat ik wil vervangen.
Ik woon op texel en we hebben hier een hele goede monteur op het eiland. als ik er echt niet meer uit ga komen ga ik naar hem toe, maar geld is geld en een gezin staat hoger op de lijst van belangrijke dingen..
Ik hou jullie zeker op de hoogte als ik meer weet.
soms duren dingen wat langer.

Gr Remon
 
Zo, ik ben er nu helemaal uit!
De eerste foto is de onder kant van mijn tank met daar de pomp en filter.
Daar onder zit de vacuum valve.
Die aangesloten zit op de carburateur en je blok.
Door vacuum wordt er een klepje naar beneden getrokken en dan kan de benzine er uit om naar je carburateur te gaan, die was dus stuk..
Waardoor hij benzine bleef geven en de vlotter kamers vol liepen, de enige manier om de benzine er uit te krijgen is door de beluchtings kamers.

Doordat je solenoid's open gaan bij een bepaalde toerental heeft de benzine de kans om er uit te lopen.
Het koste wel 5 euro die pakking.
Maar nu is hij wel weer helemaal goed.. ;)

Nu is dat allemaal verleden tijd, hij loopt goed en zodra de nieuwe banden er om zitten kan ik weer normaal gaan genieten..

Bedankt voor het mee lezen en voor de tips die gegeven zijn!!

vriendelijke groeten van Remon
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan