Achterwiellager verwijderen Tuono

nukem

Die hard MF'er
2 jan 2009
714
0
Brummen
Heeft er iemand hier een foefje om de achterwiellagers te verwijderen van een Tuono? Ik heb al van alles geprobeerd, warm stoken, nachtje laten weken in de WD-40..
Probleem is dat er te weinig vlees is om een doorslag o.i.d. op te zetten om het lager uit te drijven.
Ik weet dat er speciaal gereedschap van aprillia verkrijgbaar is, maar ik wil toch liever die 100 a 120 euries uitbesparen. Ben een hollander ;)
 
Snap ook niet zo waarom wd40 zo populair lijkt :). Heb zon bus staan maar geen idee wat ik er eigenlijk mee zou moeten doen, voor vanalles is al een middeltje voor specifiek dat doel toch? Het ruikt dan wel weer lekker :+.

Kun je niet met dat wiel een motorzaak bezoeken? Scheelt je gereedschap aankopen en duur zal het er toch vast niet van worden :)
 
In de meeste gevallen kan je de binnenbus die tussen de lagers zit aan 1 kant opzij tikken zodat je meer van dat lager kan zien. Hoe dat bij jouw Tuono zit weet ik niet uit mijn hoofd (ik ben nu thuis en niet op de zaak).
 
heel eenvoudig je haalt bij de bouwmarkt een keilbout met ongeveer de binnenmaat van het lager, die duw je erin en draait hem aan en dan zet de keilbout zich vast in het lager en kan je m vanuit de andere kant met een doorslag of verlengstuk van je doppen doos er zo uit tikken.
 
heel eenvoudig je haalt bij de bouwmarkt een keilbout met ongeveer de binnenmaat van het lager, die duw je erin en draait hem aan en dan zet de keilbout zich vast in het lager en kan je m vanuit de andere kant met een doorslag of verlengstuk van je doppen doos er zo uit tikken.
Die kende ik nog niet, het proberen waard.
Morgenmiddag ff kijken of ik em eruit kan peuteren, anders ga ik er ff mee naar de motorzaak..
 
Terug
Bovenaan Onderaan