TomTom Rider 40, 400, 410 (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rijd vandaag weer naar huis. Ik ga nu eens geen vooraf-gemaakte route rijden maar gewoon mijn eindbestemming opgeven. Kijken wat-ie doet. Voor zover ik weet heb ik de laatste updates.

Belachelijk bod, trouwens.
 
Ik rijd vandaag weer naar huis. Ik ga nu eens geen vooraf-gemaakte route rijden maar gewoon mijn eindbestemming opgeven. Kijken wat-ie doet. Voor zover ik weet heb ik de laatste updates.

Belachelijk bod, trouwens.

Kan het altijd proberen. Het waren zo'n misplaatste negatieve reacties over de tomtom dat ik wel een poging moest doen :Y
 
Goedemorgen,

Wellicht is dit al eerder besproken maar om nu alles door te pluizen....

even een bericht voor alle TT400 users die problemen met het scherm in de regen hebben:

Ik heb vorig jaar mei mijn Rider 400 aangeschaft en kort erna problemen ervaren dat het scherm op hol gaat als er regendruppels op vallen. Ik heb dit indertijd aangekaart bij TT maar deze gaven aan updates in de gaten te houden omdat het (toen) nog niet een echt bekend probleem was. Nu afgelopen mei ben ik naar Italië geweest op de motor en dat was geen droge rit... wederom in de regen niets anders dan ellende. Ten einde raad een plastic zip bag eromheen gespannen waardoor ik in ieder geval kon navigeren. Eenmaal weer thuis heb ik wederom een support call bij TT gedaan waarna ik het apparaat moest opsturen (kosteloos!) na 2 dagen was er al een melding dat de storing opgelost was.

Ik heb nu dus een vervangende TT400 teruggekregen omdat er kennelijk een serie is geweest waar de waterdichte coating van het scherm niet in orde was, kortom: als je ook problemen hebt in de regen, even bij TT melden want dit valt nog binnen de garantie. *O*

gr Rob
 
De klantenservice bij TomTom is naar mijn ervaring sowieso meer dan prima.

Vandaag moeten bellen. Gisteren de flitsservice update aangeschaft (momenteel 40% korting op alle services) en omdat ik niet goed had gekeken/MyDrive wat onduidelijk was in welke services er zouden verlopen ook de west-europa updates voor 1,5 jaar terwijl de 40 al lifetime updates heeft.

Een telefoontje en de kosten voor west-europa worden z.s.m. teruggestort. Door een fout op de site (en dat zijn er veel merk ik) werd de flitsservice niet aan de Rider 40 gekoppeld, ook dit is met hetzelfde telefoontje direct verholpen. *O*

Ik kan weer navigeren met flitsinformatie.

Ps. Ik lees trouwens altijd dat het het beste is om een track te pakken i.p.v. route. Nu merk ik vaak dat de track mij na een routepunt niet verder stuurt naar het volgende routepunt, maar vrolijk om laat draaien.

Gisteren na een tankbeurt waarbij de Rider even uit is geweest werd ik compleet de verkeerde kant uitgestuurd en was de te rijden afstand van 250KM opeens naar 85KM gegaan, oftewel naar huis.

Even doorgereden in de hoop dat de TT toch weer de track juist zou oppakken, maar helaas. Uiteindelijk de route i.p.v. track geladen en alles werkte weer zonder problemen.
 
Ik heb nu dus een vervangende TT400 teruggekregen omdat er kennelijk een serie is geweest waar de waterdichte coating van het scherm niet in orde was, kortom: als je ook problemen hebt in de regen, even bij TT melden want dit valt nog binnen de garantie. *O*

gr Rob

Het is goed mogelijk dat TomTom dit aangepast heeft in nieuwe modellen. Echter gevoeligheid tijdens de regen is iets wat wel bij het type scherm hoort. Er zijn maar weinig capacitieve schermen die geen last hebben van regendruppels.

TomTom is er sowieso gevoeliger voor regen omdat het scherm met handschoenen ook nog enigszins te bedienen. Dit vraagt een hogere gevoeligheid.
 
Ter info,

Ik zag toevallig bij een motormaatje van me dat zijn motorhandschoenen waren uitgerust op de wijsvinger met een soort van "toutch" veldje. Misschien oorspronkelijk om een telefoon ermee te kunnen bedienen, maar dus goed bruikbaar voor de TT4xx modellen. Misschien dat meer fabrikanten hierop inspringen? Het is maar dat je het weet (kan je erop letten bij aankoop) ;)
 
Daar zijn al meer fabrikanten op gekomen. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar het zelf ongetwijfeld helpen.
 
Lijkt me toch dat de gevoeligheid middels een software setting aan te passen moet zijn... Een zgn regen-modus zou hierin uitkomst bieden imho.... Iig vind ik een zakje van een paar cent er overheen geen gezicht.... ;)
 
Goed, de vakantie-voorbereidingen zijn begonnen. Top!
Het plan is Slovenie.

Nu wil ik graag campings in mijn TomTom zetten zodat ik na een aantal uur sturen gemakkelijk een camping vind.

Wie kan me uitleggen hoe dat in zijn werk gaat?
 
over mijn ervaringen met de TT-R40 in Frankrijk:

de TT is up to date (op een laatste update van 203bytes na). en toch stuurde hij me:
1. een tuin in, (die er al langer lag dan de leeftijd van de gebruikte kaart, gezien de woning die erbij hoorde.)
2. een talud af (de weg lag er ook al langer dan de leeftijd van de kaart)
3. naar een punt dat wel op de (geplande) route lag, maar dat ik al voorbij was. blijkbaar is het ding niet slim genoeg om te berekenen waar ik zit en dan te zeggen: 'oké, ik ben dat punt voorbij, dus daar hoef ik niet meer naartoe'.

blijkbaar heeft-ie een paar dingetjes niet op orde. of het moet lijken dat de TT-R40 enkel ontworpen is voor gebruik op een motor.

het enige wat hij goed lijkt te doen is van punt A naar punt B navigeren op het moment dat je dat fysiek tegen hem zegt via de optie 'zoek'. a.s. zaterdag een herkansing op de motor. ik moet dan naar Schiedam voor het vervangen van de voorveren (door Hyperpro's) en vorkkeerringen.
 
Punt 3: Wat voor bestandsformaat gebruik jij? Ik gok ITN.... Zoals eerder gezegd, stap over op gpx en dan heb je dat probleem niet

De rest kleine kaart foutjes of punt op verkeerde plek gezet (ITN :N )

Denk dat het gross van je opmerkingen toch echt aan je eigen te wijten zijn.....
 
blijkbaar heeft-ie een paar dingetjes niet op orde.
Of het daadwerkelijk aan de TT ligt of aan degene die de route maakte, kun je ff testen:
Bepaal in je TT een eindpunt op ca. 50 km en laat de TT een route bepalen. Treden de fouten dan nog op, dan kun je de TT dit aanrekenen, anders lijkt het er toch echt op, dat de foutjes in de route zijn geslopen, tijdens het maken daarvan O-)
 
Of het daadwerkelijk aan de TT ligt of aan degene die de route maakte, kun je ff testen:
Bepaal in je TT een eindpunt op ca. 50 km en laat de TT een route bepalen. Treden de fouten dan nog op, dan kun je de TT dit aanrekenen, anders lijkt het er toch echt op, dat de foutjes in de route zijn geslopen, tijdens het maken daarvan O-)

Laat hem eerst maar een zeggen welk route formaat hij gebruikt, dan vertellen de gebruikers hier wel wie het fout doet. Alles wijst erop (inclusief zijn eerdere posts) dat er nog van ITN gebruik gemaakt word. Tevens is het gebruik van itnconverter ook niet echt aan te raden (en ja, die wordt ook gebruikt volgens een eerdere post)

Dus om dan te zeggen dat tomtom zijn zaken niet op orde heeft vind ik te kort door de bocht (de tuin in, een talud af _O- )


Jij zegt het nog diplomatiek, want als je die route zo laat plannen, gaat dat gewoon goed :Y
 
Dat laatste (ongewild terugsturen) is met de meest recente firmware grotendeels verholpen. Heb je die versie al geïnstalleerd?

Jazeker, de TT is volledig up-to-date.

Nu is het geen groot "probleem" gezien de gpx routes gewoon doen wat ik verwacht, maar overal lees ik dat gpx tracks de way to go zouden moeten zijn.
 
dat is het ook. maar. wijk je af van de route dan probeert de Tom je terug te sturen. dwz tot je weer op de route zit dan gaat tie braaf verder. Het hardnekkig terug sturen is voorbij met de laatste update.

over mijn ervaringen met de TT-R40 in Frankrijk:

de TT is up to date (op een laatste update van 203bytes na). en toch stuurde hij me:
1. een tuin in, (die er al langer lag dan de leeftijd van de gebruikte kaart, gezien de woning die erbij hoorde.)
2. een talud af (de weg lag er ook al langer dan de leeftijd van de kaart)

Kaart fouten komen altijd wel voor. Zelf nadenken is ook nog steeds nodig. Je kan ze overigens melden aan TT.
 
het enige wat hij goed lijkt te doen is van punt A naar punt B navigeren op het moment dat je dat fysiek tegen hem zegt via de optie 'zoek'. a.s. zaterdag een herkansing op de motor. ik moet dan naar Schiedam voor het vervangen van de voorveren (door Hyperpro's) en vorkkeerringen.
Laat je dan een route uitrekenen of maak je zelf een alternatieve route?
 
Laatst bewerkt:
over mijn ervaringen met de TT-R40 in Frankrijk:

de TT is up to date (op een laatste update van 203bytes na). en toch stuurde hij me:
1. een tuin in, (die er al langer lag dan de leeftijd van de gebruikte kaart, gezien de woning die erbij hoorde.)
2. een talud af (de weg lag er ook al langer dan de leeftijd van de kaart)
3. naar een punt dat wel op de (geplande) route lag, maar dat ik al voorbij was. blijkbaar is het ding niet slim genoeg om te berekenen waar ik zit en dan te zeggen: 'oké, ik ben dat punt voorbij, dus daar hoef ik niet meer naartoe'.

blijkbaar heeft-ie een paar dingetjes niet op orde. of het moet lijken dat de TT-R40 enkel ontworpen is voor gebruik op een motor.

Ik vermoed dat de punten gewoon naast de weg gezet zijn. De Rider stuurt je dan gewoon een tuin in en laat je dan weer omdraaien. Geen fout van de Rider maar van de gebruiker. Heeft de punten te nonchalant aangeklikt op het scherm
 
Het duurt wel lang voordat de nieuwe kaart (v9.70) voor de Rider 4xx wordt vrijgegeven. Hoop niet dat er probleembjes zijn. Of misschien is TomTom extra voorzichtig geworden.

TomTom Support
 
Ik vermoed dat de punten gewoon naast de weg gezet zijn. De Rider stuurt je dan gewoon een tuin in en laat je dan weer omdraaien. Geen fout van de Rider maar van de gebruiker. Heeft de punten te nonchalant aangeklikt op het scherm

daar kan ik nog inkomen. maar waarom doet-ie dat dan (ook) als ik geen punten langs de weg zet?
 
Goed, de vakantie-voorbereidingen zijn begonnen. Top!
Het plan is Slovenie.

Nu wil ik graag campings in mijn TomTom zetten zodat ik na een aantal uur sturen gemakkelijk een camping vind.

Wie kan me uitleggen hoe dat in zijn werk gaat?

Waarom zou je lopen klungelen met verouderde POI lijsten als je gebruik kunt maken van de laatste POI van TT zelf?
  • Menu / Zoek
  • Klik op "Hele kaart" en verander dit evt. naar "Dichtbij", "In plaats", "Op de route" of "Nabij bestemming".
  • Type bij "Voer een adres of naam in": Camping
  • Klik op het toetsenbord icoon, geheel rechts onderin het scherm om het toestenbord te verbergen.
  • In de rechterkolom zie je nu de categorie "Camping" in de gekozen omgeving.

Wij gaan binnenkort ook toeren in Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Erg mooi rijden daar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan