Vragen over proefrit

Rickerttt

Rookie
4 jul 2016
1
0
Hallo

Ik heb enkele dagen geleden een proefrit gemaakt op een honda cb600f Hornet 2007 model.

Ik heb hier echter 2 vragen over:

Punt 1:
Bij flink doortrekken, schoot de toerenteller door van 6.000toeren naar het rood zonder dat dit merkbaar was in snelheid.
Mijn vraag is, is dit een begrenzer of dergelijke ?
De verkoper gaf aan dat de motor nog een beurt moest hebben en tevens de accu zeer slecht was.

Punt 2
Ik had het idee dat hij onderin (onder de 3000 toeren ook inhield kwa vermogen.
De verkoper gaf aan dat hij dit zou meenemen met de (aflever)beurt en tevens ook mogelijk met de zwakke accu te maken had.



De verkoper is BOVAG-lid en komt tevens over als een betrouwbare man.
Ook word de motor ook verkocht met 1 jaar garantie.

Wat is jullie mening hierover.
Klopt dit dat dit met een zwakke accu te maken heeft en daarbij nog een beurt nodig heeft ?
Of kan dit met iets anders te maken hebben ?

Thanks :}
 
lange stilstand vervuilde injectoren/brandstofsysteem en defecte accu?
En slippende/versleten koppelingplaten ivm doorschieten in toeren?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik heb enkele dagen geleden een proefrit gemaakt op een honda cb600f Hornet 2007 model.

Ik heb hier echter 2 vragen over:

Punt 1:
Bij flink doortrekken, schoot de toerenteller door van 6.000toeren naar het rood zonder dat dit merkbaar was in snelheid.
Mijn vraag is, is dit een begrenzer of dergelijke ?
De verkoper gaf aan dat de motor nog een beurt moest hebben en tevens de accu zeer slecht was.

Punt 2
Ik had het idee dat hij onderin (onder de 3000 toeren ook inhield kwa vermogen.
De verkoper gaf aan dat hij dit zou meenemen met de (aflever)beurt en tevens ook mogelijk met de zwakke accu te maken had.



De verkoper is BOVAG-lid en komt tevens over als een betrouwbare man.
Ook word de motor ook verkocht met 1 jaar garantie.

Wat is jullie mening hierover.
Klopt dit dat dit met een zwakke accu te maken heeft en daarbij nog een beurt nodig heeft ?
Of kan dit met iets anders te maken hebben ?

Thanks :}

Bij een proefrit twee mankementen is in mijn boekje: Laten staan.
Of hij moet het herstellen en dan een nieuwe proefrit maken. Maar meestal is het dan zo dat als je de motor koopt ze het fixen bij aflevering. Maar dan heb je hem al gekocht en niet kunnen controleren of het allemaal in orde is. En het forum staat vol met verhalen van bedrijven die dan ineens niet thuis geven.
 
Punt 1 komt waarschijnlijk door versleten koppeling. Op zich zijn die gewoon te vervangen voor niet zo heel veel geld. Maar aan de andere kant, als de motor netjes wordt bereden en onderhouden gaat een koppeling zo maar 100.000 km mee. Ik weet niet wat de km-stand is, maar dit is voor mij een alarmbelletje. Of de kilometerstand is teruggedraaid, of de motor is flink mishandeld.

Punt 2 is ook een alarmbel, kan van alles zijn. Ik zou inderdaad niet wachten tot de afleverbeurt. Laat ze het maar fixxen en check het met een tweede proefrit.
 
Laatst bewerkt:
En het is nu niet bepaald een model waar er maar een paar van verkocht zijn. Op de volgende straathoek staan er nog 5 te koop. Keuze zat denk ik. Zonder ook maar daadwerkelijk gekeken te hebben of mijn beweringen kloppen :9
 
Hallo

Ik heb enkele dagen geleden een proefrit gemaakt op een honda cb600f Hornet 2007 model.

Ik heb hier echter 2 vragen over:

Punt 1:
Bij flink doortrekken, schoot de toerenteller door van 6.000toeren naar het rood zonder dat dit merkbaar was in snelheid.
Mijn vraag is, is dit een begrenzer of dergelijke ?
De verkoper gaf aan dat de motor nog een beurt moest hebben en tevens de accu zeer slecht was.

Punt 2
Ik had het idee dat hij onderin (onder de 3000 toeren ook inhield kwa vermogen.
De verkoper gaf aan dat hij dit zou meenemen met de (aflever)beurt en tevens ook mogelijk met de zwakke accu te maken had.



De verkoper is BOVAG-lid en komt tevens over als een betrouwbare man.
Ook word de motor ook verkocht met 1 jaar garantie.

Wat is jullie mening hierover.
Klopt dit dat dit met een zwakke accu te maken heeft en daarbij nog een beurt nodig heeft ?
Of kan dit met iets anders te maken hebben ?

Thanks :}
Welkom op MF
 
Terug
Bovenaan Onderaan