ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Ik ben ook weer eens aan het freubelen geweest. Het linksysteem zit weer in elkaar met nieuwe lagers, bussen, een enkele bout en keerringen. De lagers van de achterbrug zijn nog goed, dus die ingevet en de achterbrug weer ingebouwd. En ik heb er nog een nieuwe kettingkit (Jos Smit, top zaak!) opgezet trouwens, de oude was kats af. Verder heb ik nog wat andere kleine dingetjes gedaan, wat schoonmaken e.d., het schiet redelijk op.

Heeft iemand trouwens een foto van hoe de leiding van de koppeling loopt, ik kom er niet uit.


9qlp50.jpg


2s6k610.jpg


1zyv75y.jpg



En ik heb nog een goedkope nette Kawasaki gekocht, een luchtgekoelde GPz750 van 1987, echt een dikke oldskool fiets 8-). Van deze is de startkoppeling kapot, het spul ligt er al uit en maandag komt de nieuwe startkoppeling en gaat 't spul weer in elkaar. Carbs nog even afstellen en synchroniseren en dan gaan met die banaan. Ik voel me net Top Gun Tom Cruise op dat ding hehe (al was dat een 900 turbo meen ik).

2mo36vp.jpg


255hvsm.jpg


52diww.jpg
 
Tom Cruise reed op een GPz900 inderdaad (zonder turbo).
Leuk ding, ik heb een 84'er staan (mét turbo!).
 
Staan wat foto's op mijn motorstek account. Is een originele turbo hé, was zo te koop toen. Vermogen valt wel mee, blijft een 750 natuurlijk (al is deze opgeboord naar 810).
 
Ziet er goed uit. Is die 900 nou ook hoger en groter? Die 750 is niet zo'n hele grote machine, het oogt ook wat ielig door het luchtgekoelde blok. Ik vind dit wel ech mooie motoren trouwens, in de jaren 80 zijn toch wel de meest foute mooie motoren gemaakt ;).
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen of ik wel de juiste set carburateurs bij mijn H2 heb? Ik heb het gevoel dat het niet klopt. Op de zijkant staat ook "V608 DK28 CVK", waarbij DK 28 betekent dat het 28mm carburateurs zijn als ik dit google. Op een H2 horen 38mm carbs toch?

8wjsix.jpg


2znu4xs.jpg


2ho8eo0.jpg
 
Kan iemand mij vertellen of ik wel de juiste set carburateurs bij mijn H2 heb? Ik heb het gevoel dat het niet klopt. Op de zijkant staat ook "V608 DK28 CVK", waarbij DK 28 betekent dat het 28mm carburateurs zijn als ik dit google. Op een H2 horen 38mm carbs toch?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb hier een set H1 liggen met de code v501 da17 op de zijkant. Gasklepdiameter 37mm
 
Hier beide sets liggen
H2 1= V609 EB07 (deze heeft nog een carb probleem)
H2 2= V609 DL04 (Deze rijdt perfect!)

H1 = V497 DB06

Allemaal andere voedde codes dus.

Geen idee waar ze voor staan.

H1 heeft 36mm carb en H2 38.....

Binnenkant maat op motoblok zijde H1 is idd 36mm net gemeten.
 
Laatst bewerkt:
Hmm dat maakt het niet veel duidelijker. Hij loopt namelijk voor geen meter terwijl ik de set al redelijk 'op de bank' heb afgesteld. Ik krijg 'm ook niet beter lopend.

Kunnen jullie zien of mijn set carburateurs er hetzelfde uitziet als die van jullie?

De diameter van deze carb, die meet ik door de binnendiameter te meten van deze kant van de carb neem ik aan?

8wjsix.jpg
 
Dat had ik idd aap gedaan en het ziet er naar uit dat het hetzelfde is.

Je meet daar de binnenmaat op ja.

En wat bedoel je met loopt voor geen meter?

1 set van mij krijg ik ook niet goed lopend.
Lang in toeren blijven hangen, alsof t niet alle cilinders even goed mee lopen.

Omdat ik twee H2's heb heb ik de carbs gewisseld en toen was het andersom dus het ligt echt aan de, ultrasoon, gereinigde carbs. Heel gek.
 
Die binnenmaat is toch echt 38mm. Met dat ie voor geen meter loopt bedoel ik dat ie voor geen meter loopt ;). Maar zonder gein, het lijkt wel of jij hetzelfde probleem had. Bij mij doet ie een beetje hetzelfde, alsof ie veel te rijk loopt, terwijl ik de sproeiers toch echt goed afgesteld heb. Misschien toch maar een andere set carbs zien te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier toevallig een blauwe seatcover over voor een zxr 750 91-95?
Niet de metallic blauwe maar de blauwe in de combinatie groen wit blauw.
 
heeft iemand nog een oliekoeler liggen van dit type?

r0c-dbe2a12f02d1d9d9cc09f610f16405d0.jpg


of past er ook een ander type van een andere Kawasaki op?
 
Die heb ik wel liggen voor je... van een H1 neem ik aan...
Is die op de foto niet goed?
Stuur maar effe pb.
foto is als voorbeeld ;)
Er zijn 2 typen aansluitingen?
wanneer ik bij de onderdelensites zoek krijg ik het andere type te zien voor mijn 89er.
ZXR%20750%20H%201990%20deel%202%20271114%20003.JPG

ik zoek dit type zoals op de foto eerder geplaatst.
bij mij zijn alle lamellen stuk

Pb gestuurd
 
Laatst bewerkt:
Question.... De remmen van een ZXR zijn al niet episch, maar die van mijn ZXR 750 (1991) zuigen echt mega apenballen


ik heb wel eens gelezen dat je er relatief eenvouding andere klauwen erop kan zetten, maar weet iemand of dat klopt...en zo ja, wat voor remklauwen dan?..met of zonder veel aanpassingen?... of blijft het hopeloos..?

iemand?
 
Geen idee, sorry.
Vind de mijne op zich niet eens compleet ruk hoor ;)
Ok, ze kunnen natuurlijk niet tippen aan modern spul, maar hij gaat zo op z'n voorwiel als het moet.
Goede gesinterde blokken proberen, dat scheelt misschien wat?
Moet de mijne na een circuitdag wel opnieuw ontluchten en de blokken opnieuw monteren (zuigers terugduwen) vaak, anders krijg ik een grote vrije slag.
 
Question.... De remmen van een ZXR zijn al niet episch, maar die van mijn ZXR 750 (1991) zuigen echt mega apenballen


ik heb wel eens gelezen dat je er relatief eenvouding andere klauwen erop kan zetten, maar weet iemand of dat klopt...en zo ja, wat voor remklauwen dan?..met of zonder veel aanpassingen?... of blijft het hopeloos..?

iemand?

Deze remmen komen van een zx9r of fireblade. Ik heb de het gat uitgeboord en nieuw draad getapt. Hierna kon ik de originele zxr-bouten gebruiken. Je kan ook een bus draaien voor in de bevestiging van de voorpoten en de originele bouten van de zx9r/fireblade gebruiken.

De remmen zijn harder dan origineel en bouwen de druk beter op.

Ik weet dat sommige geen voor stander zijn van uitboren maar de remmen hebben hiervoor genoeg vlees. Inmiddels al veel reden waaronder ook Assen en de Nurburgring.

full
 
Ik heb een andere set carbs opgescharreld (volgens de verkoper 100% zeker van een H2), het ding weer helemaal opgeknapt, maar nog steeds voor geen meter lopend te krijgen. Kan iemand aan de carburateurs zien of ik nu een goeie in huis heb??

Keihin V612 ED30
zl3zt0.jpg


1556gpc.jpg



En dit is de carburateur die ik bij de motor kreeg en dus al had:

Keihin V608 DK28
5l49l2.jpg


2nq8sqq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zojuist heb ik even een gasnaald bekeken van de laatste set die ik heb gekocht (van de V612, de bovenste 2 foto's) en daar staat N76F op. Dat lijkt wel echt een naald voor een 38mm h2 carb te zijn.
 
En als het met twee sets carbs niet lukt, ben je dan wel zeker dat het probleem niet elders zit?
Excuus als dat al gepasseerd is hoor...
Misschien kan je ergens een ontstekings/CDI-gebeuren lenen/uitwisselen als test bijvoorbeeld?
 
ik zou het goed aanpakken.
( ik weet niet er alemaal al is gedaan)

  • kleppen stellen
  • brandstofpomp controleren. zijn de punten niet ingebrand
  • Accu controleren. wellicht dat deze alleen net genoeg heft om de startmotor rond te draaien, maar niet de brandstofpomp te voorzien
  • Bougies vervangen. indien niet recent gedaan
  • luchtfilter vervangen
  • en als bovenstaande niet heeft geholpen, bobines en CDI controleren en/of vervangen


succes
 
Nee maakt niet uit hoor, alle tips zijn welkom.

Ik heb al gedaan: kleppen gesteld, compressietest, nieuwe bogies, inlaatmoffen gecheckt, opnieuw gemonteerd en afgekit, carbs helemaal uit elkaar gehad en ultrasoon gereinigd.

Brandstofpomp zal ik nog ff checken. Wat betreft ontsteking kan ik de bobines nog even doormeten. De bogies lijken overigens en goed te vonken. De accu is ook goed en de dynamo laad bij (zo'n 14v bij stationair).

Wat betreft de carbs, ik heb geen gekkigheid kunnen vinden. Ik heb her en der wat nieuwe o-ringen gemonteerd, nieuwe vlotternaalden en bussen. De naalden zelf zien er ook goed uit, niet gepit of beschadigd. Iemand die trouwens weet hoe ik de mengbuizen kan checken op slijtage?
 
Terug
Bovenaan Onderaan