Yamaha TDM 850 4TX sputtert (tegen)

Mark88

MF'er
14 jun 2007
54
0
Rottum (Gn)
Hallo,

Recent een Yamaha TDM 850 4TX aangeschaft. Motor was een beetje verwaarloosd en heeft een tijdje stil gestaan. Motor start goed, loopt op beide cilinders en rijdt op zich ook goed. Hij maakt alleen het geluid zoals bij dit filmpje. Bijgevoegd een video van de motor.
https://www.youtube.com/watch?v=2FsB9j-wOvU&feature=em-upload_owner

Een soort naverbranding/onvolledige verbranding in de uitlaat.

Ondertussen de carburateurs open gehaald. Membraan van 1 gasschuif was stuk. Deze is vervangen, maar het probleem is er helaas niet mee opgelost.
Klepspeling is in orde en ik heb al nieuwe inlaatrubbers gemonteerd. De inlaatrubbers zagen er niet goed meer uit, maar maakt voor het probleem niet uit. Iemand een idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Mvg.
 
Laatst bewerkt:
wellicht koolaanslag in de kop,

even dure benzine tanken of van die cleaner, octane boost..
en de boel goed heet stoken,
(wel met versche benzine,) want het is ook heel goed mogelijk dat er vocht in de tank zit...(water/ condens)
check ook je bougies eens,

hoe zien die eruit?
zwart??

suk7
 
wellicht koolaanslag in de kop,

even dure benzine tanken of van die cleaner, octane boost..
en de boel goed heet stoken,
(wel met versche benzine,) want het is ook heel goed mogelijk dat er vocht in de tank zit...(water/ condens)
check ook je bougies eens,

hoe zien die eruit?
zwart??

suk7

Ik heb al een flesje carb cleaner bij de benzine gegooid. Misschien moet ik nog wat meer gedult hebben dan. Bougies zagen er goed uit. 1 cilinder eerder iets te arm dan te rijk.

edit: Vochtprobleem verwacht ik niet. tank is helemaal leeg gehaald en vervolgens de vlotterkamers ook leeg laten lopen.
 
Laatst bewerkt:
Gasnaalden en buizen bij TDMetjes slijten nogal snel, misschien een idee te controleren?

Bedankt voor de suggestie. Heb ik ook gehoord dat die snel slijten. Gasnaalden en buizen heb ik bekeken. Ik kon er zo op het oog niet veel sijtage aan ontdekken. Gasnaalden waren niet ingeslagen oid. motor heeft 35kkm gelopen. Zijn ze dan al versleten?
 
Bedankt voor de suggestie. Heb ik ook gehoord dat die snel slijten. Gasnaalden en buizen heb ik bekeken. Ik kon er zo op het oog niet veel sijtage aan ontdekken. Gasnaalden waren niet ingeslagen oid. motor heeft 35kkm gelopen. Zijn ze dan al versleten?

Zou kunnen ,dat geeft vooral problemen bij laag toerental.
Uitlaat systeem niet helemaal dicht misschien ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan