Probleem met motorzaak om beurt <--> schade

lukepro3

MF veteraan
21 apr 2013
1.377
8
Arnhem
Goedendag,

een honda nx125 cc'tje bouwjaar 1997 km stand 26.000

motor voor grote beurt naar een zaak geweest (honda dealer)
motor was volgens hun +-4a500 euro waard,
wij waren er aan gehecht dus hebben hem een grote beurd gegeven 750euro!!!
goed konden wij mee leven en omdat wij er aan gehecht zijn was die dit waard in onze ogen.

echter 2.000km later houd de motor er mee op.

uitslag (zelfde dealer) motorolie zat o,5liter in, motorolie is volgens hun vervangen bij de beurd,
motor is nu vastgelopen zuiger stuk (cilinder waarschijnlijk ook wel) blok zit vast krijgt zaak ook niet lopend ze hebben geprobeerd hem lopend te krijgen maar dat was niet meer mogelijk.

nu krijgen we een antwoord van wij doen er niks meer aan.

Kan dit zomaar? ik hoop echt dat iemand mij raad kan geven!
 
Hoi,ik weet niet hoelang geleden die beurt gegeven was,en of ie olie gelekt of verbruikt heeft,dus kan je niet zo 1 2 3 helpen ermee.Stel je vraag anders ook even in het Techniek,vragen en antwoorden Topic,nu zit je in Regionaal.Daar maak je meer kans op antwoorden,in ieder geval succes ermee,maar volgens mij als het een dealer is kunnen ze je zo niet laten staan,afhankelijk natuurlijk van wat variabelen...(wanneer was die beurt,heb je zelf olie gepeild en zo) Groeten,Coert.
 
Dat is wel zuur ja, helaas kun je de schade niet verhalen op de dealer.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van o.a. het oliepeil.

Vaak is het nog wel te repareren hoor, al dan niet met een ander blok. Maar je moet voor jezelf bedenken of dat de €uro's waard zijn.
 
beurd was 1maand voor die vastliep,
motor gebruikte nooit olie voor de beurd, lekken ook zeker niet
kan me ook niet voorstellen dat die binnen 2000km zoveel kwijtraakt dat er nog een halve liter inzit?
 
Dat is wel zuur ja, helaas kun je de schade niet verhalen op de dealer.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het controleren van o.a. het oliepeil.

Vaak is het nog wel te repareren hoor, al dan niet met een ander blok. Maar je moet voor jezelf bedenken of dat de €uro's waard zijn.

waarom laat ik dan de beurt doen bij een dealer als het mijn verantwoordelijkheid is?
is toch het simpelste wat hun doen aan je motor.
olie eens per 1 a 2 maanden controleren lijkt mij genoeg toch?
 
Laatst bewerkt:
olie eens per 1 a 2 maanden controleren lijkt mij genoeg toch?

Niet echt, dat heb je nu wel gemerkt. :P Als je een kijkglaasje hebt is het een kleine moeite om iedere keer even te kijken voor je gaat rijden. Met een peilstokje is het wat meer gedoe, helemaal als je gewend bent dat je eigenlijk nooit hoeft bij te vullen.

Maar dan nog is het lastig om de 'schuld' aan de motorzaak te geven.

Hoe dan ook is het kut. Fixen en voortaan op tijd peilen. Als het goed is heb je BRAVOK geleerd met rijles. :P
 
Niet echt, dat heb je nu wel gemerkt. :P Als je een kijkglaasje hebt is het een kleine moeite om iedere keer even te kijken voor je gaat rijden. Met een peilstokje is het wat meer gedoe, helemaal als je gewend bent dat je eigenlijk nooit hoeft bij te vullen.

Maar dan nog is het lastig om de 'schuld' aan de motorzaak te geven.

Hoe dan ook is het kut. Fixen en voortaan op tijd peilen. Als het goed is heb je BRAVOK geleerd met rijles. :P

ja maar je checkt het nooit elke keer voor je rijd, doe je bij een auto ook niet.
nooit nergens last van gehad en na deze beurd is die total los...
ze gaan er niet zomaar van af komen.
 
Hoi,als ik ga rijden kijk ik altijd naar het peil voor ik vertrek,(door het kijkglaasje),en check de banden..na 1 of 2 maanden kijken ernaar is niet goed.Maar na 2000 kilometer te rijden,en een beurt van nog maar een maandje geleden,eigenlijk hoort alles dan nog okee te zijn,mits ze het goed gedaan hadden natuurlijk.Ik vind het jammer voor je man,maar een ander blokje is ook wel te vinden denk ik?
 
Hoi,als ik ga rijden kijk ik altijd naar het peil voor ik vertrek,(door het kijkglaasje),en check de banden..na 1 of 2 maanden kijken ernaar is niet goed.Maar na 2000 kilometer te rijden,en een beurt van nog maar een maandje geleden,eigenlijk hoort alles dan nog okee te zijn,mits ze het goed gedaan hadden natuurlijk.Ik vind het jammer voor je man,maar een ander blokje is ook wel te vinden denk ik?

niet echt een nx125 is tot een jaartje of 2000 gemaakt voor italiaanse en americaanse markt
niet in de benelux verkrijgbaar geweest staan er dan ook maar 2 in NL op kenteken.
ik kan wel een nieuw blok kopen maar m...port heeft het gewoon verkloot.
 
Helaas voor jou ben ik het met Burning Rubber eens,je maakt weinig kans.....Maar als je een rechtsbijstandverzekering hebt kun je het daar eens voorleggen,ik vrees dat ze je niet kunnen helpen ook maar probeer het.En Honda Nederland natuurlijk kun je ook vragen.Succes in ieder geval,oh ja,kijk anders eens op E-bay,voor een ander blokje,in Italië dan.Niet in de US,dan loop je los op invoerrechten en transport..en laat het ons weten. :/
 
ik hoef niet zo zeer te winnen maar ze mogen wel aangepakt worden.
hoor gigantisch veel slechte verhalen over m...port en al helemaal deze vestiging,
zeker niet alle vestigingen zullen slecht zijn maar over deze hoor je niet anders..


Dit is nu de 2e keer dat je een zo'n opmerking over deze M...port vestiging maakt. Vraag ik me af: Waarom ben daar naartoe gegaan? Motorzaken met reputaties als Elmo, HP, Koppejan en dergelijke, daar loop/rij ik met een grote boog omheen. Dan ga je de ellende toch niet opzoeken. |(
 
Dit is nu de 2e keer dat je een zo'n opmerking over deze M...port vestiging maakt. Vraag ik me af: Waarom ben daar naartoe gegaan? Motorzaken met reputaties als Elmo, HP, Koppejan en dergelijke, daar loop/rij ik met een grote boog omheen. Dan ga je de ellende toch niet opzoeken. |(

was de honda dealer in de buurd 40km weg, anderen was 80km verweg...
 
Laatst bewerkt:
snap ik dan ook niet. Had hem dan direct ergens anders gebracht?
denk niet dat je veel kans maakt. Bij de rijlessen leer je al dat je regelmatig diverse punten moet controleren, waaronder ook oliepeil.

Dat geen hond dat doet, ook niet bij de auto, doet niets af aan het feit dat het wel verstandig is om te doen.

desalnietemin, blijft het gewoon klote dat je blok stuk is -O-
 
als de motor slechts een dagwaarde heeft van 450,-, waarom breng je hem dan toch nog naar een (officiële) Honda-boer? wat is er mis met zelf je onderhoud doen? of een algemene motorboer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan