Transparante tankpad zonder luchtbellen plakken?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Mijn SX in november gekocht bij MP Hengelo en gevraagd of ze bij aflevering zo'n mooie Kawasaki transparante tankpad wilden plakken. Hadden ze top gedaan, zonder luchtbellen 8-)

Maar nu dus schuivertje gehad waarbij de tankpad opnieuw gespoten is, dus de tankpad moest eraf en gevraagd of zij een nieuwe wilden opplakken. Zo gezegd, zo gedaan, maar nu dus met allemaal luchtbellen.

Motorzaak gaat me een nieuwe tankpad sturen, maar hoe kan dit nou het beste plakken met het beste resultaat? Verschillende bestickeraars vragen 20 euro voor de tankpad plakken :X Thanks! :}
 
Laatst bewerkt:
Met zeepsop. Maak een licht sopje (niet te schuimend) mbv water en afwasmiddel en maak de plek waar de pad moet komen goed nat met het sop. Vervolgens plak je die pad erop als het nog kletsnat is. Je kunt dan de luchtbellen eronderuit duwen en de pad nog wat schuiven.

Je zult merken dat zodra de luchtbellen weg zijn en je al het sop onder de pad uit hebt gewreven de pad eigenlijk al zo goed als vast zit. Wel nog even flink laten drogen tot al het sop weg is en hij zit precies zoals je hem hebben wil.

En voor een volgende keer, van een stuk boeklon plakplastic van de boekhandel knip je zelf eenvoudig ook doorzichtige pads op maat. Ik had ze vroeger ook op mijn motor zitten toen ik nog een metalen tank en tanktas met magneten had. En die zijn er ook met zeepsop op gezet :)
 
Doe zelf stickers met een zeepsopje plakken (zie youtube), zo kan je nog schuiven of lostrekken zonder dat je plaklaag er aan gaat en kun je dus ook makkelijker luchtbelletjes wegduwen/poetsen
 
Mijn SX in november gekocht bij MP Hengelo en gevraagd of ze bij aflevering zo'n mooie Kawasaki transparante tankpad wilden plakken. Hadden ze top gedaan, zonder luchtbellen 8-)

Maar nu dus schuivertje gehad waarbij de tankpad opnieuw gespoten is, dus de tankpad moest eraf en gevraagd of zij een nieuwe wilden opplakken. Zo gezegd, zo gedaan, maar nu dus met allemaal luchtbellen.

Motorzaak gaat me een nieuwe tankpad sturen, maar hoe kan dit nou het beste plakken met het beste resultaat? Verschillende bestickeraars vragen 20 euro voor de tankpad plakken :X Thanks! :}

Ik heb juist hele slechte ervaringen met tankpads geplakt bij MP Almere, weet je zeker dat het Almere was?
 
Terug
Bovenaan Onderaan