Terrot HO(S)

Vandaag de carburateur op laten halen bij het postkantoor. Mooi ding met heerlijk old school luchtfiltertje :)

Nu nog mijn voet weer kunnen geruiken '( na ee val met mijn Enfield in het bos vorige week. Dat gaat nog wel ene paar weken duren.
 
Nou. Mijn voet doet het weer en de Terrot nu ook :)

Check de pedestrian slicer!


IMG_1233.jpg
 
Voor wat het waard is, vind die pedestrian slicer (leuk woord) wel geinig staan. Maar 3 werf hulde voor de prachtige sfeerfoto/fiets. Je weet ze niet alleen mooi te fotograveren maar ook nog eens op hele fraaie locaties. Hoop dat die zeur van je enfield topic niet hier komt vervuilen!
 
Ohja die slicer ziet er wel iets te nieuw uit, mogelijk licht opschuren om het dezelfde patina als rest van de fiets te geven?
 
Ohja die slicer ziet er wel iets te nieuw uit, mogelijk licht opschuren om het dezelfde patina als rest van de fiets te geven?

Valt mee hoor, komt door een groot deel hoe het licht er op staat. Ik ben iig blij met dat ding :) Maar ik laat hem wel los (ik rij er niet mee rond).
 
Vraagje: Ik heb er een nieuwe carburateur opgezet (Gurtner), mooi ding, mooi filter. Alleen 1 probleempje dat ik ook al leek te hebben laatst met de oude carburateur:

Als ik een tijdje harder rij begint de motor in te houden. Ik denk niet dat hij te arm of rijk staat, want dan zou hij direct al inhouden. Se benzinekraan loopt ook goed door en de ontsteking is volledig gereviseerd. Het blok loopt ook niet warm.

Waar kan ik dit zoeken?
 
(inhouden door klemmen??) Toch een te arm mengsel boven in.., tenzij je ontsteking(vervroeging) is verlopen..
 
Laatst bewerkt:
Tankontluchting???


Als het verschijnsel zich voordoet, even de tankdop losdraaien. Als ie dan weer gelijk normaal loopt hebbie het lek boven. ;)

En anders....nog ff doorzoeken.


:W
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het kan bij dit ding, maar is de vlotterhoogte goed afgesteld? Als ie iets te weinig peut geeft, loopt de vlotterbak leeg als je langere tijd veel gas geeft?
 
Laatst bewerkt:
Tankontluchting lijkt me onwaarschijnlijk, de tank was behoorlijk leeg de laatste rit en hij verbruikt erg weinig. Warmlopen/klemmen lijkt me ook onwaarschijnlijk, het blok wordt niet erg warm en de manier van inhouden lijkt erg op benzine-op, het is niet dat ie steeds moeilijker/zwaarder gaat lopen. Vapourlock zou misschien kunnen inderdaad? Ik heb daar geen ervaring mee.

Ik heb de hoofdsproeier iets opgeboord, kijken of dat helpt. Ik zou alleen graag meer sproeiers willen hebben, dit is alleen weer een afwijkende maat natuurlijk.... waar zou ik die kunnen vinden?
 
Tankontluchting lijkt me onwaarschijnlijk, de tank was behoorlijk leeg de laatste rit en hij verbruikt erg weinig. Warmlopen/klemmen lijkt me ook onwaarschijnlijk, het blok wordt niet erg warm en de manier van inhouden lijkt erg op benzine-op, het is niet dat ie steeds moeilijker/zwaarder gaat lopen. Vapourlock zou misschien kunnen inderdaad? Ik heb daar geen ervaring mee.

Ik heb de hoofdsproeier iets opgeboord, kijken of dat helpt. Ik zou alleen graag meer sproeiers willen hebben, dit is alleen weer een afwijkende maat natuurlijk.... waar zou ik die kunnen vinden?

Bij joost?
 
Tankontluchting lijkt me onwaarschijnlijk, de tank was behoorlijk leeg de laatste rit en hij verbruikt erg weinig. Warmlopen/klemmen lijkt me ook onwaarschijnlijk, het blok wordt niet erg warm en de manier van inhouden lijkt erg op benzine-op, het is niet dat ie steeds moeilijker/zwaarder gaat lopen. Vapourlock zou misschien kunnen inderdaad? Ik heb daar geen ervaring mee.

Ik heb de hoofdsproeier iets opgeboord, kijken of dat helpt. Ik zou alleen graag meer sproeiers willen hebben, dit is alleen weer een afwijkende maat natuurlijk.... waar zou ik die kunnen vinden?

Je kunt natuurlijk ook nog eerst proberen of verstellen van de naald (indien mogelijk) nog verbetering brengt. Hoe ziet de hoofdsproeier er uit, heb je een foto?
 
Laatst bewerkt:
Als hij het met de oude carb ook deed zou het wel heel toevallig zijn dat beide carbs hetzelfde probleem hebben. Een sticky Valve zou ook kunnen (dat hij gaat klemmen als de kop warm wordt. Hebben zijkleppers vaker last van. Demonteren en kleppen/geleiders ontkolen.
 
Als een vorige eigenaar vb. met 'loodvervanger' heeft gereden, kun je ook een zeer harde, glasachtige aanslag op de klepstelen krijgen..
 
Als hij het met de oude carb ook deed zou het wel heel toevallig zijn dat beide carbs hetzelfde probleem hebben. Een sticky Valve zou ook kunnen (dat hij gaat klemmen als de kop warm wordt. Hebben zijkleppers vaker last van. Demonteren en kleppen/geleiders ontkolen.

Die heb ik ontkoold :)
Beide carburteurs hebben overigens dezelfde sproeiermaat, ik heb deze opgeboord en het is veel beter. Ik vraag me dan alleen af of hij niet ergens valse lucht aanzuigt, want de carburateur zou gewoon van een 350 komen.
 
Je kunt natuurlijk ook nog eerst proberen of verstellen van de naald (indien mogelijk) nog verbetering brengt. Hoe ziet de hoofdsproeier er uit, heb je een foto?

De naad verstellen heeft geen zin, het gebeurt alleen bij volgas. Ik zal van de week de sproeier opmeten. De diameter is iig groter dan die van de Amals die ik heb.
 
Overigens mijn leren kas omgeruild voor een meer bijpassende (maar toch moderne) wax(achtige) jas:

IMG_1249.jpg


Zit lekker, maar niet erg lekker gereden vandaag. Wat een randdebielen op de weg tegenwoordig. 1 auto ging helemaal uit zijn plaat omdat ik erg langzaam reed. Lekker handig, want ik kon niet harder: Ik zat klem achter een paardentrailer. Even later kwam er een Fordje Ka volgas vanachter de bomen achteruit het landweggetje op knallen waar ik reed. Stukje verder kwam ik een auto tegen de die rotonde de andere kant op nam.

Je kunt wel merken dat politiecontroles zich tegenwoordig beperken tot met en camera in de berm staan (en zelfs dat zie je tegenwoordig steeds minder heb ik zo het idee)
 
Overigens mijn leren kas omgeruild voor een meer bijpassende (maar toch moderne) wax(achtige) jas:

[afbeelding]

Zit lekker, maar niet erg lekker gereden vandaag. Wat een randdebielen op de weg tegenwoordig. 1 auto ging helemaal uit zijn plaat omdat ik erg langzaam reed. Lekker handig, want ik kon niet harder: Ik zat klem achter een paardentrailer. Even later kwam er een Fordje Ka volgas vanachter de bomen achteruit het landweggetje op knallen waar ik reed. Stukje verder kwam ik een auto tegen de die rotonde de andere kant op nam.

Je kunt wel merken dat politiecontroles zich tegenwoordig beperken tot met en camera in de berm staan (en zelfs dat zie je tegenwoordig steeds minder heb ik zo het idee)

Ik ga het niet meer terug zoeken, maar dit is precies wat ik je had voorspeld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan