Sproeiers icm. open filters GPZ600r

Pittzz

MF'er
9 mei 2014
30
0
Ik heb van m'n GPZ600R de airbox ge-elimineerd (wat een onding om te de- en monteren is dat zeg.....) en 4 losse filtertjes gemonteerd. Nu zal de sproeierbezetting aangepast moeten worden want de motor slaat nu compleet dood. Met airbox was het trouwens al niet wat het moet zijn , en zonder airbox is 't al helemaal niks.

Ook heb ik er een 4-1 op gemaakt , maar dat schijnt ook niet zo maar straffeloos te kunnen.

Maar in welke richting moet ik het gaan zoeken qua sproeier ? Nu zitten er 4 stuks 102 in (wat overigens vreemd is want ik lees bijna overal dat er 104 en 108 in moet zitten maar dat terzijde.)

Buiten de uitlaat en de filters is 't ding compleet standaard.

Heeft iemand hier wel eens met dat bijltje gehakt ?
 
Als je dit soort dingen plaatst, weet je niet echt hoe een CV carburateur werkt...
Als een schuif niet open gaat, dan wordt je vacuum alleen maar groter, dus dat is het mooie van een CV, die regelt dat altijd perfect....

En toch zit er veel waarheid in Waomoto zijn post.
neen, een CV regelt niet altijd perfect, verre van zelfs. hij regelt perfect waarvoor hij afgesteld is. verander je dingen moet je ook het CV gedeelte aanpassen indien nodig.

Heb zelf dik 20 jaar geleden die verdomde luchtfilterkast van mijn GPZ600R in de vuilbak gekiepert en K&N' luchtfilters en een dynojet kit geplaatst, en als mijn geheugen mij geen blazen wijsmaakt zaten er andere veren in die kit en een boortje waarmee je het gaatje onderin de zuiger groter moest maken.
 
Kijk hier maar even, dan wordt precies uitgelegd hoe het werkt , en hoe je het af kunt stellen


Duidelijk....ik vermoedde al dat het zo werkte maar nu weten we het zeker.

Maar aangezien de schuiven gewoon helemaal open gaan zelfs zonder filter wil zeggen dat er vacuum genoeg is om ze te bedienen. Dus blijven er 2 dingen over. Of grotere sproeiers , of minder lucht door een "dichter" filter te simuleren.

Toch ?
 
En toch zit er veel waarheid in Waomoto zijn post.
neen, een CV regelt niet altijd perfect, verre van zelfs. hij regelt perfect waarvoor hij afgesteld is. verander je dingen moet je ook het CV gedeelte aanpassen indien nodig.

Heb zelf dik 20 jaar geleden die verdomde luchtfilterkast van mijn GPZ600R in de vuilbak gekiepert en K&N' luchtfilters en een dynojet kit geplaatst, en als mijn geheugen mij geen blazen wijsmaakt zaten er andere veren in die kit en een boortje waarmee je het gaatje onderin de zuiger groter moest maken.

PowerPoint Tiel Dynojet Powercommander Motor tuning

Kijk maar eens aan.....
 
je kan dus inderdaad de filters geddeltelijk afplakken om te kijken hoe je motor dan reageert.
Het rotte van goedkopere vervangingsluchtfilters is dat je nooit weet of ze echt beter 'ademen ',en dat maakt het afstellen niet makkelijker.
 
je kan dus inderdaad de filters geddeltelijk afplakken om te kijken hoe je motor dan reageert.
Het rotte van goedkopere vervangingsluchtfilters is dat je nooit weet of ze echt beter 'ademen ',en dat maakt het afstellen niet makkelijker.

Nou , ademen doen ze dus blijkbaar wel. Of ze ook zo goed filteren is een 2e...

Anyway , aangezien het filtergebeuren het enige is dat er veranderd is en de motor met die nieuwe filters net zo slecht/goed loopt dan zonder filters leek het me logisch om de airflow dan maar wat te temperen. Ductape is een goeie , maar ik heb even 4 pvc buisjes gedraaid van 40mm doorsnee die net in de filters passen. En dan zo ver d'r in als t kan , 2 cm van de bodem af. En dat scheelt al een slok op een borrel !

'T is nog niet helemaal wat het moet zijn , hij verslikt zich nog wel een beetje zo rond de 6000 toeren maar d'r is nu wel fatsoenlijk mee te rijden.

To be continued......
 
We have a winner : Squishy ! 130 was het juiste antwoord !

Alle moeilijke verhalen ten spijt , 4 stuks sproeier 130 lost het probleem gewoon op.

Vandaag pas geprobeerd , heb niet eerder tijd gehad en met die pvc stoppen erin was er redelijk mee te rijden maar die zijn er nu dus ook uit....

Dank heren !!
👏👏👏
 
Terug
Bovenaan Onderaan